اسرائیل: برای آغاز مرحله جدید جنگ با حزب الله آمادگی‌ خود را افزایش دادیم

العربیه: به دنبال حمله موشکی حزب‌الله به منطقه مجدل شمس، هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل یکشنبه 7 مرداد از ورود به فاز بعدی جنگ در جبهه شمال اسرائیل خبر داد.

هالوی در بازدید از مکان اصابت این موشک‌ها افزود که نیروهایش، در حال بالابردن آمادگی خود برای مرحله بعدی نبرد در شمال هستند و دقیقا می‌دانند که این موشک‌ها از کجا به سمت مجدل شمس شلیک شدند.

هالوی تاکید کرد موشکی که مجدل شمس را هدف قرار داد، کلاهکی به وزن 53 کیلوگرم داشت

رئیس ستاد ارتش اسرائیل افزود که ارتشش می‌داند حملات هوایی در فواصل بسیار دور از اسرائیل را چگونه انجام دهد. به گفته هالوی تمامی انواع اقدامات برای بازگرداندن ساکنان کل شمال اسرائیل در الجلیل و جولان که از زمان تشدید تنش با حزب‌الله از آغاز جنگ غزه، آواره شده‌اند، ادامه دارد.

این موضع هالوی، همزمان با تاکید تل‌آویو بر قصد خود برای تشدید رویارویی‌ها در مرز لبنان، به رغم عدم پذیرش مسئولیت حمله موشکی از سوی حزب‌الله به یک استادیوم فوتبال در بخش تحت کنترل اسرائیل در بلندی‌های جولان در روز شنبه و کشته‌شدن 12 نفر طی آن مطرح شده است.
موشکی با کلاهک سنگین
ارتش اسرائیل با اعلام این که این موشک، حامل کلاهکی سنگین‌تر از حد معمول بود، حزب‌الله را مسئول این حمله دانست.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز تاکید کرد که دستور واکنش را صادر کرده است که به گفته سازمان ملل، هشدارهای بین‌المللی در مورد احتمال وقوع درگیری در منطقه را به شدت بالا برده است.

اسرائیل روز گذشته تهدید کرد که حمله موشکی به منطقه مجدل شمس که تا این لحظه 12 کشته برجای گذاشته است، با پاسخی قدرتمندانه و پرداخت «بهایی سنگین» مواجه خواهد شد.
تکذیب مسئولیت حمله موشکی از سوی حزب‌الله
در حالی که ارتش اسرائیل اعلام کرد خود را برای پاسخگویی به حزب‌الله «آماده می‌کند»، این گروه هرگونه مسئولیت خود در حمله به روستای مجدل شمس را رد کرد.

از سویی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که او پس از دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اوایل این هفته، قصد دارد در اسرع وقت از سفر خود به آمریکا بازگردد.
آماده‌باش کامل حزب‌الله؛ تخلیه برخی از پایگاه‌های جنوب لبنانشبه‌نظامیان «حزب‌الله»دو منبع امنیتی گزارش دادند که شبه‌نظامیان «حزب‌الله»، یکشنبه هفتم مرداد، در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند. این منابع به خبرگزاری «رویترز» گفتند که حزب‌الله برخی از پایگاه‌های مهم خود را در جنوب لبنان و دشت بقاع تخلیه کرده است تا در صورت حمله احتمالی اسرائیل، آماده باشد.
درخواست آمریکا از لبنان برای مهار حزب‌الله
عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان، اعلام کرد که دولت لبنان از آمریکا خواسته است اسرائیل را به خویشتن‌داری دعوت کند. این درخواست در پی حمله به بلندی‌های جولان مطرح شد.

بوحبیب به رویترز گفت که آمریکا از دولت لبنان خواسته است پیامی به حزب‌الله منتقل کند و از این گروه نیز بخواهد خویشتن‌داری نشان دهد.
حمله موشکی به مجدل شمس
اسرائیل حزب‌الله را متهم به حمله موشکی به شهر مجدل شمس در جولان کرد و وعده داد که به سرعت پاسخ خواهد داد.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که در این حمله، موشکی به یک زمین فوتبال در مجدل شمس برخورد کرده و منجر به کشته شدن ۱۲ کودک و نوجوان بین ۱۰ تا ۱۶ سال شده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که این موشک ساخت ایران بوده و یک کلاهک جنگی به وزن ۵۰ کیلوگرم داشت که توسط حزب‌الله به سوی مجدل شمس شلیک شده است.

با این حال، حزب‌الله مسئولیت این حمله را رد کرده است.
+25
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    بعد از اجازه از امریکا دایپر عوض کنین بعد با اقای سید حسن و امام خامنه ای میتونین صحبت کنید که از صفحه روزگار محو نشوید،،، فیلم هالیوود تمام شد ارتش ۴ دنیا نشون دادید با تمام قدرت نثلکشی و امکانات نزدیک یک سال هست در غزه ۵ قلو زاییده ارتش تدافعی اسراییل ، دوره تبلیغات و مظلومنمایی گذشته و شهروند اسراییل محکوم به نابودی است
    2
    3
    یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    با فرمول ٧ اکتبر بریم جلو که برای ١٢٠٠ نفر ٤٠ هزارتا کشته شدن و سه میلیون اواره، برای ١٢ تا میشه ٤٠٠ تا کشته ٣٠ هزارتا اواره.
    1
    2
    یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    الاغ جان!! نسل درسته نه نثل!! یعنی نشون میده یه بار هم کلمه رو از نزدیک زیارت نکردی 😀😀😀 حسن خرس الله رو میزنن. ببین چه روزی گفتم نسناس
    0
    0
    دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    میبینم. س. گ. درگاه صحیونیستها پیداش شد،، استخوان بهت دیر دادند هار شدی دوباره
    0
    0
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.