ارتش اسرائیل: حزب‌الله با راکت«فلق ۱» ساخت ایران به زمین فوتبال کودکان حمله کرده

 تجمع امدادگران، نیروهای امنیتی، و شهروندان اسرائیلی در زمین فوتبال کودکان واقع در مجدل‌شمس که مورد حمله راکتی مرگبار حزب‌الله قرار گرفتصدای آمریکا: دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در کنفرانسی مطبوعاتی از زمین فوتبال کودکان مورد حمله مرگبار حزب‌الله اعلام کرد این حمله با استفاده از راکت «فلق ١» ساخت ایران انجام شده است.

به گفته او، راکت مزبور «ایرانی و ساخت ایران است و دارای کلاهکی حامل ۵۰ کیلوگرم مواد منفجره است.»

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت راکت فلق ١ تنها توسط حزب‌الله مورد استفاده قرار می‌گیرد و این راکت از منطقه شعبا در جنوب لبنان به اسرائیل شلیک شده است.

هاگاری افزود تعداد کشته‌های این حمله راکتی به ١٢ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل اندکی پیشتر نیز تاکید کرده بود که حزب‌الله مسئول این حمله بوده و تمامی ۱٢ شهروند اسرائیلی کشته‌شده کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ بوده‌اند.

به گفته او، کشته‌شدگان در حالی که بازی فوتبال انجام می‌دادند، هدف حمله یک راکت حزب‌الله قرار گرفته‌اند.

او این حمله حزب‌الله را «اتفاقی جدی» خوانده و افزوده بود که اسرائیل پاسخ «مقتضی» به آن خواهد داد.
تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا به امنیت اسرائیل
در اولین واکنش رسمی دولت آمریکا به حمله مرگبار حزب‌الله به شمال اسرائیل که تا کنون ١٢ کشته و بیش از ٣۰ زخمی بر جا گذاشت، یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای این حمله «وحشتناک» را محکوم کرد.

او در این بیانیه گفت: «تعهدمان به امنیت اسرائیل در برابر گروه‌های تروریستی مورد حمایت جمهوری اسلامی از جمله حزب‌الله، آهنین و تزلزل‌ناپذیر است.»
نتانیاهو: حزب‌الله بهای سنگینی خواهد پراخت
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در تماسی تلفنی با شیخ موفق تعریف، رهبر معنوی جامعه دروزهای اسرائیل، کشته‌شدن کودکان و بی‌گناهان دروزی بر اثر حمله حزب‌الله را تسلیت گفت.

نتانیاهو در این تماس تلفنی تصریح کرد اسرائیل به سادگی از کنار این حمله عبور نخواهد کرد و حزب‌الله بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت که تا کنون پرداخت نکرده است.

نتانیاهو که پس از سخنرانی در کنگره و دیدار با مقامات آمریکایی هنوز در ایالات متحده است، ساعت پرواز بازگشت خود را از ١١ شب به ٧ و نیم بعد از ظهر روز شنبه جلو انداخت.
کاتز: به لحظه جنگ تمام‌عیار نزدیک می‌شویم
یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه، گفت حزب‌الله با این اقدام خود «تمام خطوط قرمز» را زیر پا گذاشت.

او در گفت‌وگویی با نشریه تایمز اسرائیل تصریح کرد حمله حزب‌الله اقدام یک ارتش علیه یک ارتش دیگر نیست بلکه حمله یک سازمان تروریستی حکومت ایران علیه غیرنظامیان و کودکان است.

آقای کاتز هشدار داد که اسرائیل «به لحظه جنگ تمام‌عیار علیه حزب‌الله و لبنان نزدیک می‌شود.»

او وعده داد حسن نصرالله و حزب‌الله در این جنگ نابود خواهند شد و لبنان خسارات شدیدی را متحمل خواهد شد.

یسرائیل کاتز افزود وزارت امور خارجه اسرائیل سرگرم کارزاری بین‌المللی به منظور «کسب حمایت و مشروعیت بین‌المللی برای اقدام در لبنان و مستقیما [نشان دادن] انگشت اتهام به سوی ایران» است.

او از جامعه بین‌المللی خواست پیش از آنکه خیلی دیر شود، تحریم‌های سنگینی علیه حزب‌الله وضع کند.
ابلاغ دستورهای مقتضی به ارتش
یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، پس از برگزاری جلسه ارزیابی حمله مرگبار حزب‌الله با حضور مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل از جمله هرزی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش، رونن بار رئیس شین‌بت، و دیوید بارنیا رئیس موساد، گزینه‌های پاسخ به حزب‌الله را بررسی کرد.

وزارت دفاع اسرائیل بدون ارائه جزئیات درباره این جلسه اعلام کرد: «گالانت دستورالعمل‌ها را تعیین کرد و دستورات مقتضی را به تشکیلات دفاعی داد.»
هرتزوگ: به دستور حکومت ایران انجام شد
اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهوری اسرائیل، در واکنش به راکت‌پراکنی مرگبار حزب‌الله علیه غیرنظامیان اسرائیلی گفت که این حمله به دستور حکومت ایران انجام شده است.

او «فاجعه وحشتناک و تکان‌دهنده» حمله حزب‌الله به «مجدل‌شمس» را «دلخراش» خواند و افزود هیچ واژه‌ای نمی‌تواند موجب تسکین خانواده‌های قربانیان این منطقه دروزنشین در شمال اسرائیل شود.

آقای هرتزوگ افزود حزب‌الله که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی است، میان کودکان و بزرگ سالان، سربازان و غیرنظامیان، یهودیان و مسلمانان، دروزها و مسیحیان تفکیک قائل نمی‌شود.

رئیس جمهوری اسرائیل تاکید کرد که جهان نباید در برابر حمله تروریستی حسن نصر‌الله که به دستور «امپراتوری شر ایران» انجام شده، ساکت بنشیند و دولت اسرائیل قاطعانه از شهروندان و حاکمیت خود دفاع خواهد کرد.تغییر جهت در جنگ
یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل، ضمن ابراز همدردی با قربانیان حمله مرگبار حزب‌الله گفت وضعیت در شمال اسرائیل نمی‌تواند به شیوه فعلی ادامه یابد و افزود نتانیاهو باید در چنین مواقعی در اسرائیل باشد.

همچنین نشریه «تایمز اسرائیل» به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد که پاسخ این کشور به حمله مرگبار حزب‌الله «بسیار تهاجمی» خواهد بود.
امدادگران اسرائیلی در حال انتقال یکی از زخمی‌شدگان حمله مرگبار حزب‌الله به مجدل‌شمس در شمال اسرائیل که ۱٢ کشته و بیش از ٣۰ زخمی بر جا گذاشت. شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام اسرائیلی افزود که فاجعه مجدال شمس می‌تواند نشان‌دهنده «تغییر جهت در جنگ» باشد.

این مرگ‌بارترین حمله حزب‌الله، گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی، به اسرائیل طی سال‌های اخیر است.

تصاویر و ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، انبوهی از امدادگران و شهروندان اسرائیلی را در زمین فوتبال محل حمله نشان می‌دهد.

حزب‌الله لبنان که ساعاتی پیشتر اذعان کرده بود ١۰۰ فروند راکت به شمال اسرائیل شلیک کرده، پس از بالارفتن آمار تلفات میان شهروندان اسرائیل مدعی شد که ارتباطی با این حمله مرگ‌بار ندارد.
زمین فوتبال مورد حمله راکتی مرگبار حزب‌الله در مجدل شمس واقع در بلندی‌های جولان اسرائیلبه گزارش رسانه‌های اسرائیلی، عمده قربانیان این حمله حزب‌الله کودکان ۱۰ تا ۲۰ ساله و از اقلیت عرب‌زبان «دروز» هستند. حال زخمی‌های ناشی از این حمله حزب‌الله وخیم گزارش شده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در پی حملات حزب‌الله لبنان به شمال این کشور به‌ویژه منطقه مجدل شمس «رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، سپهبد هرتزی هالوی، و فرمانده فرماندهی شمال، سرلشکر اوری گوردین... در حال ارزیابی وضعیت هستند.»

نشریه «جروزالم پست» همچنین از رهگیری و انهدام دو فروند پهپاد حزب‌الله توسط ارتش اسرائیل خبر داد.

حمله راکتی حزب‌الله، اصلی‌ترین بازوی نیابتی جمهوری اسلامی ایران، به کودکان و غیرنظامیان در شمال اسرائیل به دنبال حمله مرگبار روز شنبه اسرائیل به شبه‌نظامیان این گروه می‌آید که در نتیجه آن، ۴ عضو ارشد حزب‌الله کشته شدند.

تنها یک روز پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر سال گذشته حماس به جنوب اسرائیل که در جریان آن ۱۲۰۰ تن عمدتا غیرنظامی کشته و بیش از ۲۵۰ تن دیگر از جمله زنان و کودکان به گروگان گرفته شدند، حزب‌الله به طور یک جانبه حملات موشکی و پهپادی خود به مناطق مسکونی در شمال اسرائیل را آغاز کرد.

ارتش اسرائیل نیز در واکنش به حملات برون‌مرزی حزب‌الله، مواضع این گروه نیابتی جمهوری اسلامی در لبنان و سوریه را هدف حملات سنگینی قرار داده و نزدیک به ۴۰۰ عضو از جمله شمار زیادی از فرماندهان ارشد آن را از پا در آورده است.

اسرائیل اعلام کرده که نزدیک به ۸۰ هزار شهروند ساکن مناطق شمالی این کشور به دلیل حملات حزب‌الله از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

تاکنون، تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای عقب‌راندن حزب‌الله لبنان به آن سوی رودخانه لیطانی در ۳۰ کیلومتری مرز مشترک اسرائیل و لبنان بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پایان‌بخش جنگ ۳۴ روزه اسرائیل و حزب‌الله در تابستان سال ۱۳۸۵ بود، ناکام مانده است.

مقامات اسرائیلی هشدار داده‌اند چنانچه راه‌حلی دیپلماتیک برای پایان درگیری‌ها در مرز مشترک این کشور با لبنان یافته نشود و حزب‌الله با عقب‌نشینی از مناطق مرزی به حملات برون‌مرزی علیه اسرائیل پایان ندهد، هرآنچه که را که برای دفاع از شهروندان این کشور لازم باشد انجام خواهند داد.
+15
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا
    خامنه ای و‌دیگر سران این افعی را بزنید و این حکومت را سر نگون کنید. این تنها را حل این مشکل جهانی است.
    0
    0
    یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران
    نتانیاهو لطفاً بزن این تروریستهای جانی و وخشی رو نابود که که ما نفس راحت بکشیم
    0
    0
    یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران
    چی شد! کودکان اسراییلی با کودکان فلسطینی فرق میکنن؟ هر روز بیمارستان و مدرسه بمبارون میکنین و ۴۰ تا ۵۰ تا کودک میکشین کک کسی نمیگزه حالا چند تا کودک تو اسراییل کشته شد دنیا بهم ریخت!
    1
    0
    یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.