رسانه‌های داخلی ایران هم «کم جمعیت» بودن تجمع مدافعان حجاب اجباری را تائید کردند+ ویدیو

 یکی از عکس‌هایی که خبرگزاری تسنیم از این تجمع منتشر کرده استرادیو فردا: روزنامه «فرهیختگان» در گزارشی انتقادی تایید کرد که تجمع اخیر شماری از حامیان حجاب اجباری در ورزشگاه آزادی تهران، برخلاف آن‌چه ادعا شده بود، «کم‌تعداد» بوده است.

این تجمع روز پنج‌شنبه چهارم مرداد برگزار شد و خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، از آن با عنوان تجمع «صد هزار نفری مدافعان حجاب» یاد کرد.
اذعان روزنامه فرهیختگان که خود از رسانه‌های نزدیک به حکومت است، به کم‌جمعیت بودن این تجمع در حالی صورت می‌گیرد که پس از انتشار تصاویر این مراسم حکومتی، مشخص شد بخش‌های گسترده‌ای از ورزشگاه آزادی خالی مانده بود.
تصاویر منتشرشده از این مراسم نه تنها بخش بزرگی از سکوهای طبقه اول ورزشگاه آزادی را «به دلیل تعمیرات» خالی نشان می‌داد بلکه از خلال آن‌ها آشکار بود که جمعیت حاضر در طبقه دوم نیز اندک است.

روزنامه فرهیختگان تاکید کرده که «نمی‌شد خالی بودن بخش‌هایی از ورزشگاه را از دید دوربین‌ها پنهان کرد».

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم در گزارش خود از این تجمع از عبارت «ورود سیل خروشان جمعیت» به ورزشگاه آزادی استفاده کرده بود.

روزنامه فرهیختگان با انتقاد از شرایط برگزاری این تجمع نوشت: «به نظر می‌رسد بی‌توجهی به عوامل و مولفه‌های اولیه لازم برای برگزاری یک اجتماع، باعث شد تجمع در ورزشگاه آزادی بازخورد چندان مثبتی حتی در بدنه ایدئولوژیک نداشته باشد و انتقاداتی را متوجه برگزارکنندگان این اجتماع کند. به همین خاطر بود که جمعیت قابل توجهی نیز در ورزشگاه حاضر نشدند.»

به‌نوشته این روزنامه نزدیک به حکومت، کارکرد این مراسم می‌تواند به «ضد خودش» تبدیل و باعث شود «روی اقلیت‌نمایی بدنه ایدئولوژیک جامعه» تأکید شود.

این تجمع در حالی برگزار شده که طرح جنجالی موسوم به «نور» که حجاب اجباری را در اغلب موارد با خشونت بر شهروندان تحمیل می‌کند از فروردین امسال آغاز شده است.

از زمان مرگ مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد در شهریور ۱۴۰۱، مخالفت علنی با حجاب اجباری در ایران ابعاد بی‌سابقه‌ای پیدا کرد و علی‌رغم فشارها و برخوردهای خشونت‌بار بی‌سابقه حکومت، مقاومت مدنی طیف‌های گسترده‌ای از زنان ایران در این باره همچنان ادامه دارد.
+56
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    ظاهرا اکثر نیمکت ها توسط "باد" اشغال شده!
    0
    44
    شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    احمق تر از مذهبی ها وجود نداره . میشینن تو خونه برا خودشون توهم میزنن و خودشون هم باور میکنن دنیا همونطوره که توهم میزنن . یکی دو تا احمق هم تو این سایت هستن که البته ایرانی نیستن . بفهمین ایرانی ها مذهب مسخره و تاریک شما رو نمیخوان . برید گمشید تو وطن اجدادتون تو همون دره شعب ابی طالب از چیزهایی که از شتر خارج میشه و طبق مذهبتون خیلی هم براتون مفیده تغذیه کنین . اینهمه گند زدین به فرهنگ انسان ها و کشورهاشونو نابود کردین
    0
    10
    شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.