تعطیلی مراکز دولتی و بانک‌ها در ایران از شدت گرما؛ ۲۲۵ نفر راهی بیمارستانها شدند

یورونیوز: سخنگوی سازمان اورژانس ایران در گفتگو با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی، اعلام کرد که ۲۲۵ نفر تا ظهر شنبه (۶ مرداد) بر اثر گرمازدگی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

بابک یکتاپرست همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که برای شهرهایی که با افزایش گرما مواجه هستند، تدابیر خاص در نظر گرفته شده است که یکی از آنها حضور تکنسین‌های اورژانس و استقرار اتوبوس آمبولانس‌ها در میدان‌های بزرگ این شهرها است.

سخنگوی سازمان اورژانس ایران از مردم ساکن شهرهایی که دچار افزایش دما هستند، خواست از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷ از منزل خارج نشوند و تنها برای انجام کارهای ضروری بیرون بروند.

در همین حال، خبرگزاری ایسنا روز شنبه گزارش داد که دمای هوا در پایتخت در شبانه روز گذشته برای دومین روز متوالی به ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده و گرم‌ترین روزهای تهران از ابتدای سال تا کنون را رقم خورده است.

صادق ضیائیان، رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی ایران نیز با اعلام این‌که دلگان با ۴۹.۷ درجه گرم‌ترین شهر ایران بود،گفت که در ۲۴ ساعت اخیر دما هوا در ۱۰ استان به بالای ۴۵ درجه رسید.

پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران هم اعلام کرد که در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، کلیه مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ تعطیل خواهند بود.

ساعت کاری همه مراکز دولتی امروز شنبه (۶ مرداد) نیز تا ساعت ۱۰ تعیین شده بود.

در پی بروز کمبود برق و رخداد قطعی‌های جریان برق در نقاط مختلف ایران، خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، از پایش لحظه‌ای و برخط وضعیت شبکه برق ایران خبر داد.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده است که گرمای هوا در تهران و بسیاری از مناطق کشور طی امروز و فردا (۶ و ۷ مرداد) نیز ادامه دارد.
+11
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    تو ترکیه گرما بیداد میکنه تو شهر من هوا نزدیک 32 یا 33 است اما در استانبول و ازمیر تا 51 درجه رفته بود
    0
    10
    شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    راستی تا می تونید آب و چای بنوشید تنها راه سرپا ماندن است
    0
    9
    شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    امروز در نزدیکی تهران حدود ۲ بعد از ظهر دماسنج ماشین پارک شده در آفتاب ۵۷ درجه رو نشون داد!
    6
    8
    شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.