پهپادهای شاهد ایرانی به جای اودسا به خاک رومانی برخورد کردند

 بقایای چند پهپاد شاهد که در نزدیکی مرز مولداوی با اوکراین به زمین برخورد کرده اند - فوریه ۲۰۲۴صدای آمریکا: مقامات رومانی روز پنجشنبه ۴ مرداد اعلام کردند در پی حملات پهپادی روسیه به منطقه «اودسا» در اوکراین برای دومین روز پیاپی، دستکم ۳ پهپاد شاهد در خاک رومانی فرود آمده است.

رسانه خبری «میرور» در گزارشی در این زمینه از محکومیت شدید حملات پهپادی روسیه به رومانی از سوی بخارست خبر داد و افزود دولت رومانی در حال گفت‌وگو با متحدان غربی در مورد تجاوز هواپیماهای بدون سرنشین روس به قلمرو خود است.

میرور دلیل این حملات روسیه به رومانی، که یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» است، را با مذاکرات رئیس جمهوری اوکراین در ایالات متحده برای پیوستن به اینائتلاف دفاعی غربی مرتبط می‌داند.

ساکنان رومانی دو شب پیاپی هشدارهایی در مورد تهدیدهای ناشی از گلوله‌باران‌ روس‌ها به سمت اوکراین دریافت کردند. نیروهای مسلح رومانی جت‌های جنگنده را برای نظارت بر وضعیت هوایی به پرواز درآوردند.

اوکراین هم عبور سه پهپاد شاهد-۱۳۶ از مرز رومانی را تایید کرد.

نیروی هوایی اوکراین همچنین اعلام کرد که روسیه در حملات شامگاه پنجشنبه خود به نقاط مختلف اوکراین، از دستکم ۳۸ پهپاد استفاده کرده که در جریان این حملات دست‌کم یک تن کشته شده است.

دولت آمریکا ۲۳ فروردین یازده نهاد از جمله ۹ شرکت روسی و چینی را به دلیل ارتباط با برنامه‌های پهپادی جمهوری اسلامی و روسیه به «فهرست سیاه صادرات» وزارت بازرگانی ایالات متحده اضافه کرد
+23
رأی دهید
-45

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    جهان دارد با سرعت هرچه بیشتر با ادامه این جنگ از هم گسسته تر می شود و هر روز به لبه ی پرتگاه نزدیک تر می شود.
    0
    2
    جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.