روپرت مرداک ۹۳ ساله، غول رسانه‌ای جهان، با فرزندانش بر سر جانشینی وارد یک دعوای حقوقی شد

یورونیوز: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز چهارشنبه ۲۴ ژوئیه گزارش داد که روپرت مرداک، غول رسانه‌ای جهان در حال حاضر وارد یک دعوای حقوقی علیه سه تن از فرزندانش شده است تا آن طور که دلش می‌خواهد، پسر ارشدش به نام «لاکلان» را در راس امپراتوری رسانه‌ای خود نگه دارد.

در این گزارش با استناد به یک سند مهر و موم شده دادگاه آمده است که روپرت مرداک در تلاش است تا قدرت رأی لاکلان را در «تراست خانواده مرداک» که چندین شرکت را تحت مدیریت خود دارد، افزایش دهد تا او بتواند همیشه رای اکثریت را داشته باشد و خواهر و برادر او نتوانند لاکلان را به چالش بکشند.

این تراست خانوادگی در شهر رینو در ایالت نوادای آمریکا مستقر است و سهام کل این خانواده در مجموعه عظیم شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های مرداک را در «نیوز کورپوریشن» و «فاکس کورپوریشن» کنترل می‌کند.

لاکلان مرداک رئیس «نیوز کورپ» است که نشریات آن شامل وال‌استریت ‌ژورنال و سان می‌شود و همزمان نیز رئیس و مدیر اجرایی «فاکس کورپ» است.

این تراست خانوادگی در حال حاضر دارای هشت رأی است که چهار رأی توسط مرداک و چهار رأی باقی مانده توسط چهار فرزند از ۲ ازدواج اول او کنترل می‌شود. دختران کوچک مرداک به نام‌های کلوئی و گریس، از همسر سوم او به نام «وندی دنگ» حق رای ندارند.
پایگاه رسانه‌های مرداک در بین جمهوریخواهان
در این گزارش، مرداک استدلال می‌کند که اگر لاکلان شرکت را بدون دخالت خواهر و برادرهای میانه‌روترش - جیمز، الیزابت و پرودنس - اداره کند، به حفظ موضع محافظه‌کارانه آن در تحریریه کمک می‌کند، بنابراین از ارزش تجاری برای همه وارثانش محافظت می‌کند.

فاکس نیوز همچنان پربیننده‌ترین شبکه خبری در تلویزیون‌های کابلی ایالات متحده است و نقش مؤثری در سیاست ایالات متحده دارد، به ویژه در میان جمهوری‌خواهانی که به محافظه‌کار بودن فاکس افتخار می‌کنند.
خانواده مرداکدر این گزارش آمده که مرداک نگران است که «عدم اجماع» در میان چهار فرزندش «بر جهت‌گیری استراتژیک، از جمله تغییر جهت‌گیری بالقوه در خط‌مشی و محتوای تولیدی در هر دو شرکت تأثیر بگذارد».

همچنین ذکر شده است که روپرت مرداک می‌خواهد کنترل «دائمی و انحصاری» شرکت را به لاکلان بسپارد.
+3
رأی دهید
-8

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.