«بدرفتاری با اسب»؛ شارلوت دوژردن مجبور به ترک بازی‌های المپیک شد

یورونیوز: شارلوت دوژردن، سوارکار ۳۹ ساله بریتانیایی و دارنده چندین مدال طلا در رقابت‌های پیشین المپیک، پس از انتشار ویدئویی از او که نشان می‌داد هنگام تمرین با اسب خود بدرفتاری می‌کند، تحت تحقیقات فدراسیون بین‌المللی سوارکاری قرار گرفت و مجبور به ترک بازی‌های المپیک پاریس شد.
او روز سه‌شنبه در صفحه اینستاگرام خود ضمن اعلام خبر ترک بازی‌های امسال، افزود که عمیقا «متاسف» است.

این سوارکار بریتانیایی که تا کنون ۵ مدال المپیک را کسب کرده، در حال حاضر تحت تحقیقات فدراسیون بین‌المللی سوارکاری قرار دارد.

او در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «ویدئوی منتشر شده، مربوط به چهار سال پیش است که خطای من را در یک جلسه تمرین نشان می‌داد. فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های سوارکاری (FEI) تحقیقاتی را آغاز کرده است و من تصمیم گرفته‌ام تا زمانی که این رویه کامل شود، از تمام مسابقات از جمله بازی‌های المپیک پاریس کناره‌گیری کنم.»

او می‌افزاید: «آنچه اتفاق افتاده، کاملاً به دور از شخصیت است و نحوه آموزش من به اسب‌ها یا شاگردانم را نشان نمی‌دهد؛ با این وجود هیچ بهانه‌ای نمی‌آورم. من عمیقا شرمنده هستم و باید در آن لحظه الگوی بهتری از خودم را نشان می‌دادم.»

او اعلام کرد که در جریان این تحقیقات با فدراسیون همکاری خواهد کرد.

شارلوت دوژردن متولد ۱۹۸۵ در شمال لندن، اولین بار در سن دو سالگی سوار اسب شد.

او پس از آزمایش انواع روش‌های سوارکاری، درنهایت در ۱۳ سالگی «درِساژ» را امتحان کرد و پسندید و در تمام دوران فعالیت حرفه‌ای خود نیز این رشته از سوارکاری را ادامه داد.

رشته سوارکاری «درِساژ» (dressage) در زبان فارسی به خَرامِش نیز ترجمه شده که شامل نمایش مجموعه‌ای از حرکات دقیق (مانند چرخیدن، ایستادن، پرش) و با هماهنگی کامل میان اسب و سوارکار است.

شارلوت دوژردن با اسبش که «والگرو» (Valegro) نام دارد، در بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۲ میلادی لندن موفق به کسب مدال هم در رقابت‌های انفرادی و هم تیمی شد.

چهار سال بعد، در بازی‌های المپیک ریو نیز بار دیگر او و اسبش طلای انفرادی را از آن خود کردند. او در رقابت‌های تیمی نیز صاحب مدال نقره شد.

او سپس در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به دلیل شیوع ویروس کرونا با یکسال تاخیر برگزار شد، هم در رقابت‌های انفرادی و هم تیمی صاحب مدال برنز شد.

در زمان برگزاری این مسابقات، «والگرو» بازنشسته شده بود و به همین دلیل شارلوت با اسب جدیدی به نام «گیو» (Gio) در مسابقات شرکت کرد.

شارلوت با کسب دو مدال بازی‌های توکیو، به موفق‌ترین ورزشکار زن بریتانیایی در بازی‌های المپیک تبدیل شد.

او علاوه بر عناوین المپیک، دو بار قهرمان مسابقات جهانی درساژ نیز شده است.

شارلوت دوژردن در بیانیه خود گفت: «من هم از کاری که انجام دادم و هم از اینکه همه را، از جمله تیم بریتانیا، هواداران و حامیان مالی را ناامید کردم، عمیقا متاسفم. این اتفاق باعث شد که بریتانیا یک شانس کمتر برای کسب مدال داشته باشد.»
+17
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    اخراج کمترین تنبیه هست برا این نفهم
    0
    20
    جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ako kermanshah - اسنانبول، ترکیه
    بیشعور، این مثلا قهرمان؟
    0
    13
    جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.