وزیر خارجه اسرائیل در مورد «تهدیدهای ایران» علیه شهروندانش در المپیک پاریس به فرانسه هشدار داد

 یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیلرادیو فردا: وزیر خارجه اسرائیل در مورد تهدیدهای بالقوه گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی علیه ورزشکاران و گردشگردان اسرائیلی در طول مسابقات المپیک پاریس به دولت فرانسه هشدار داد.

یسرائیل کاتز روز پنج‌شنبه چهارم مرداد در نامه‌ای خطاب به همتای فرانسوی خود که در رسانه‌ها منتشر شد نوشت: «افراد و گروه‌هایی هستند که می‌خواهند به این مناسبتِ شاد ضربه بزنند. ارزیابی‌های فعلی ما نشان می‌دهد که احتمال تهدیدهای بالقوه گروه‌های وابسته به ایران و سایر سازمان‌های تروریستی علیه ورزشکاران و گردشگران اسرائیلی در طول المپیک وجود دارد.»

فرانسه برای حفاظت از المپیک پاریس عملیات امنیتی گسترده‌ای سازمان داده است. گزارش‌ها حاکی است که علاوه بر ۳۵ هزار مأمور پلیس حدود ۱۸ هزار نیروی نظامی نیز در این عملیات شرکت خواهند داشت.

تمامی ورزشکاران اسرائیلی در طول مسابقات المپیک که از روز جمعه پنجم مرداد آغاز می‌شود چه در داخل دهکده المپیک و چه خارج از این محدوده، ۲۴ ساعته توسط مأموران یگان‌های نخبه پلیس فرانسه محافظت می‌شوند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه در سخنرانی خود در کنگره آمریکا خواستار اتحاد جهانی علیه «محور ترور» ایران شد.

او تأکید کرد که ایالات متحده و اسرائیل در برابر ایران و گروه‌های نیابتی آن «باید متحد باشند.»

جمهوری اسلامی ایران حمله حماس به خاک اسرائیل در روز ۱۵ مهر پارسال را ستایش کرده ولی تأکید کرده که در آن دخالت نداشته است.

در فضای متشنجی که پس از شروع جنگ غزه منطقه را فرا گرفته است گروه‌های مورد حمایت ایران در لبنان، عراق، سوریه و یمن نیز دخالت کرده‌اند.

مجموعه گروه‌های مورد حمایت ایران در سطح منطقه که خود را «محور مقاومت» می‌نامند، از جمله حوثی‌های یمن، حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعه عراقی که اکنون بخشی از نیروهای مسلح این کشور هستند، از گروه افراطی حماس در برابر اسرائیل و متحدانش حمایت می‌کنند؛ گروهی که در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران حمایت خود از این گروه‌ها را پنهان نکرده ولی تأکید می‌کند که «آن‌ها در تصمیم‌گیری و اقدام مستقل هستند».
+9
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    samamos - میدلزبرو، انگلستان
    زمانی اسم ایران همراه بود با شکوه و افتخار نه مانند این چند دهه که مترادف شده با جنگ و ترور، امیدوارم که دوباره به اون روزها برگردیم.
    1
    1
    ‌پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.