انتقاد تند جنیفر انیستن از نامزد معاونت دونالد ترامپ برای «اظهارات ضدزنانه»

جنیفر انیستن به همراه پیت بوتجیج و طرفداران تیلور سوییفت از اظهارات جی‌دی ونس به تندی انتقاد کرده‌اندجنیفر انیستن، هنرپیشه سرشناس آمریکایی، از نامزد معاونت دونالد ترامپ، جی‌دی ونس، به علت اظهارات او در یک مصاحبه که ویدیو آن این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته، به تندی انتقاد کرده است.

آقای ونس که هفته گذشته از سوی دونالد ترامپ به عنوان یار انتخاباتی و نامزد پست معاون ریاست‌جمهوری معرفی شد در گفتگویی که سال ۲۰۲۱ انجام داده بود دموکرات‌ها را «یک مشت زنان بدون بچه و صاحب گربه که زندگی مشقت‌باری دارند» توصیف کرده بود.

جنیفر انیستن که برای بازی در سریال تلویزیونی فرندز شهرت فراوانی دارد در واکنش به این اظهارات آقای ونس در اینستاگرام نوشته: «من واقعا نمی‌توانم باور کنم کسی که نامزد پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا شده چنین حرفی زده باشد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که آقای ونس، دعا می‌کنم دختر شما آن قدر خوش اقبال باشد که بتواند یک روز صاحب فرزند شود».

جی‌دی ونس یک دختر دو ساله و دو پسر دارد.

خانم انیستن، ۵۵ ساله، که سال‌هاست در پی باردارشدن است در ادامه گفته: «من امیدوارم که دختر شما نیازی به روی آوردن به روش لقاح مصنوعی (آی‌وی‌اف) برای باردارشدن نداشته باشد... چرا که شما در تلاش برای حذف این گزینه برای او هستید».

ماه گذشته، آقای ونس که سناتور جمهوری‌خواه ایالت اوهایو است تلاش کرد طرح دموکرات‌ها در کنگره برای قانونی کردن دسترسی زنان به لقاح مصنوعی در سطح ملی را مسدود کند.

خانم انیستن پیش‌تر علنا از این که تلاش می‌کند با استفاده از لقاح مصنوعی بچه‌دار شود سخن گفته بود.

او در سال ۲۰۲۲ به نشریه الوور گفته بود ای کاش کسی به او توصیه کرده بود که تخمک‌های خود را در جوانی منجمد کند تا در سنین بالاتر بتواند از آنها برای لقاح مصنوعی استفاده کند.
سناتور جی دی (جیمز دونالد)‌ ونس، که به‌زودی چهل ساله می‌شود، پارسال بدون داشتن سابقه کار دولتی با حمایت دونالد ترامپ به عنوان سناتور جمهوری‌خواه ایالت اوهایو انتخاب شدنامزد معاونت دونالد ترامپ چه گفته بود؟
در ویدیویی که از مصاحبه سال ۲۰۲۱ جی‌دی ونس منتشر شده او ابتدا کامالا هریس که در آن سال به تازگی به عنوان نخستین زن معاون ریاست‌جمهوری وارد کاخ‌سفید شده بود را هدف قرار می‌دهد و خانم هریس را به علت آن که فرزندی به دنیا نیاورده مورد انتقاد قرار می‌دهد.

آقای ونس در این مصاحبه که با تاکر کارلسون، مجری جنجالی سابق شبکه فاکس نیوز صورت گرفته می‌گوید:‌ «یک مشت زن بدون بچه که گربه نگه می‌دارند و از زندگی مشقت‌بار خود و تصمیماتی که گرفته‌اند راضی نیستند بنا دارند زندگی بقیه مردم مملکت رو هم تیره و تار کنند».

او در ادامه این گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفته بود: «نگاه کنید به کامالا هریس، پیت بوتجیج، الکساندریا اوکازیو کورتز، آینده حزب دموکرات با این آدم‌های بدون فرزند قرار است رقم بخورد... آخر چه طور بپذیریم که قرار است مملکت را به دست کسانی بسپریم که خود در آینده آن سهم مستقیمی ندارند؟»

این در حالی است که کامالا هریس مادرخوانده دو فرزند از داگ ایمهاف، همسر یهودی خود است و پیت بوتجیج، وزیر حمل و نقل آمریکا هم که همجنس‌گراست به تازگی از تجربه‌ای که به همراه شریک زندگی خود برای به فرزندی قبول کردن یک دوقلو داشته گفته است.

آقای ونس پیش‌تر هم به علت اظهارات جنجالی با انتقاد روبرو شده بود به ویژه وقتی که در سال ۲۰۱۶ و به هنگام نامزدی دونالد ترامپ، او را «(آدولف) هیتلر آمریکا» خوانده بود.

اما هنگامی که آقای ونس در سال ۲۰۲۲ برای شرکت در رقابت‌های کنگره آماده می‌کرد با چرخش کامل در مواضع به مدافع سرسخت دونالد ترامپ تبدیل شد و از نظر ناظران همین برگ برنده او در کسب کرسی سناتوری ایالت اوهایو شد.

ستاد انتخاباتی ترامپ-ونس به درخواست بی‌بی‌سی برای واکنش به اظهارات جنیفر انیستن پاسخ نداده است.
پیت بوتجج وزیر ۴۱ ساله حمل و نقل آمریکا، قبلا افسر اطلاعاتی ارتش در افغانستان بوده استپاسخ پیت بوتجیج به اظهارات جی‌دی ونس
پیت بوتجیج، وزیر حمل و نقل کابینه جو بایدن هم چند روز پیش به این اظهارات واکنش نشان داده و در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان گفته بود: «واقعا شنیدن این حرفها برای من و چستن (شریک زندگی او) آن هم بعد از دل شکستگی ناشی از ناکامی ما در قبول فرزندخواندگی یک دو قلو، بسیار ناراحت کننده است».

«او (جی‌دی ونس) این موضوع را نمی‌تواند درک کند و شاید هم به همین دلیل است که ما نباید درباره فرزندان دیگران حرف بزنیم».

در همین حال، هواداران تیلور سوئیفت، ابرستاره موسیقی آمریکا هم به اظهارات جی‌دی ونس واکنش نشان داده‌اند چرا که تیلور سوئیفت هم بچه ندارد و مادر سه گربه است.

کتلین مورن، نویسنده بریتانیایی در شبکه اجتماعی ایکس - توییتر سابق - نوشته: «برای کسی که به دنبال رای مردم است این حرف درشتی است که بخواهد به 'زنان بدون بچه و گربه‌دار' بتازد آن هم در حالی که جلودار 'زنان بدون بچه و گربه‌دار' تیلور سوئیفت است».
+14
رأی دهید
-20

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    هویج و رفیقاش یکی از یکی دیگه بیشعورترند
    11
    6
    جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.