دستگیری متهم بمب‌گذاری خودروی افسر ارشد اطلاعات نظامی روسیه در ترکیه + ویدیو

العربیه: وزارت کشور ترکیه چهارشنبه سوم مرداد اعلام کرد فرد مظنون به بمب‌گذاری خودروی یک افسر اطلاعات نظامی روسیه که به همراه همسرش بر اثر انفجار در شمال مسکو زخمی شده‌اند را در شهر بودروم دستگیر کرده است.
پیش‌تر الکساندر بورتنیکوف، مدیر دستگاه امنیت فدرال روسیه، اعلام کرد که مظنون به بمب‌گذاری خودرو در شمال مسکو که صبح چهارشنبه سوم مرداد رخ داد، به ترکیه گریخته است و ماموران اجرای قانون روسیه برای استرداد او در حال مذاکره هستند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، بورتنیکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره محل حضور مظنون و احتمال استرداد وی به روسیه گفت: «او در ترکیه است. ما با مقامات ترکیه در حال همکاری هستیم، اما باید ببینیم چه پیش می‌آید.»
دستگیری مظنون
در همین راستا، علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد یک شهروند روسی مظنون به انجام عملیات بمب‌گذاری خودرو در مسکو، در شهر بودروم دستگیر شده است.
کایا در پلتفرم «ایکس» نوشت: «ساعت 10:30 صبح چهارشنبه، نمایندگان بخش روسی اینترپل با مقر اصلی اینترپل/یوروپل تماس گرفتند و اطلاع دادند که یک شهروند روس به نام «یفگنی سریبریاکوف»، یک عمل تروریستی با انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مسکو انجام داده که منجر به زخمی شدن دو نفر شده است. این شخص با پرواز مسیر مسکو - بودروم وارد کشور ما شده و توسط واحدهای پلیس استان «موغله» در بودروم دستگیر شده است.»

بنا بر اعلام رسانه‌های روسی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده چهارشنبه در شمال مسکو به مجروح شدن دو نفر منجر شد. سازمان‌ اورژانس در مسکو اعلام کرد این حادثه در نزدیکی یک ساختمان مسکونی رخ داده است.

به گزارش منابع محلی، خودروی «تویوتا لندکروزر» پس از سوار شدن یک مرد و یک زن منفجر شد. ایرینا ولک، سخنگوی وزارت کشور روسیه، اعلام کرد که این انفجار ناشی از یک جسم ناشناخته بوده که زیر صندلی راننده گذاشته شده بود.

بر اساس این گزارش، خودرو متعلق به یک افسر اطلاعات نظامی ارتش روسیه به نام آندریه تورگاشوف و همسرش بوده است. به گفته منابع محلی، وضعیت افسر ارتش روسیه وخیم است و همسرش نیز از ناحیه صورت زخمی شده است.

در پی این حادثه، پرونده جنایی بر اساس اتهام‌های مربوط به تلاش برای قتل و نگهداری غیرقانونی اسلحه و مهمات تشکیل شد و دفتر دادستانی مسکو از پیگیری این تحقیقات خبر داد.
+11
رأی دهید
-14

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.