تل‌آویو از کشف اجساد پنج شهروند دیگر خود در تونلی در خان یونس خبر داد

 تصویر چهار تن از پنج نفری که اجسادشان به اسرائیل برگردانده شدرادیو فردا: ارتش اسرائیل اعلام کرد پیکر پنج تن دیگر از شهروندان اسرائیلی کشته‌شده در حمله ۱۵ مهرماه پارسال گروه افراطی حماس به اسرائیل را در یک تونل در خان یونس یافته و به اسرائیل برگردانده است.

گروه حماس که آمریکا و اتحادیه اروپا آن را یک سازمان تروریستی می‌دانند، در حمله غافلگیرانه به اسرائیل بیش از هزار و ۲۰۰ اسرائیلی را کشت و ۲۵۱ نفر را گروگان گرفت.

به‌گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، نیروهای لشکر ۹۸ ارتش اجساد پنج شهروند را روز چهارشنبه ۴ مرداد به اسرائیل برگرداندند.

مایا گورن یک زن ۵۶ ساله و راوید کاتس یک مرد ۵۱ ساله دو شهروند غیرنظامی کشته‌شده از ساکنین کیبوتص نیرعوز، اورن گولدین عضو ۳۴ ساله نیروی محافظ کیبوتص نیر ایتسحاک و دو سرباز به نام‌های تومر اخیمس ۲۰ ساله و کیریل برودتسکی ۱۹ ساله کسانی هستند که ارتش اسرائیل پیکر آن‌ها را از غزه بیرون برده است.

دو سرباز جان‌داده عضو لشکر جنوب ارتش بودند که در روز حمله حماس در کیبوتص نیریم هنگام درگیری با نیروهای مهاجم حماس کشته شده بودند.
بیشتر در این باره:
نتانیاهو در کنگره آمریکا: «محور تروریسم ایران» مقابل ما قرار گرفته است

این کیبوتص‌ها ازجمله نخستین اماکنی بودند که مهاجمان مسلح حماس در حمله خود به اسرائیل وارد آن‌ها شدند.

پس از این حمله جنگ در غزه درگرفت و بیش از ۹ ماه و نیم است که ادامه دارد و تاکنون حدود ۳۹ هزار نفر کشته ازجمله زنان و کودکان بسیار بر جا گذاشته است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، سازمان امنیت داخلی و سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل با همراهی ستاد رسیدگی به سرنوشت ربوده‌شدگان اسرائیلی به «اطلاعات دقیق» در مورد محل اختفای پیکر پنج اسرائیلی در تونلی در خان یونس دست یافته بودند، اما هنوز نمی‌دانستند جسد کدام شهروندان در آن تونل است.

به‌نوشته هاآرتص، جسدها پس از بازگشت به اسرائیل در کالبدشکافی این کشور تعیین هویت شده است.

سازمان امنیت داخلی اسرائیل از برخی اعضای حماس که در طول جنگ در غزه بازداشت شده و به اسرائیل انتقال یافته‌اند، برای آگاهی از سرنوشت شهروندان ربوده‌شده اسرائیلی بازجویی کرده است.

به‌نوشته هاآرتص، مقامات ارتش گفتند هدف از عملیات دوباره ارتش از آغاز این هفته در خان یونس دستیابی به جسد این شهروندان بود. یدیعوت آحرونوت هم نوشت که سربازان هنگام عملیات در تونل خان یونس و در راه بازگرداندن اجساد به اسرائیل با مقاومت و یا درگیری با نیروهای حماس و سایر شبه‌نظامیان در باریکه غزه روبه‌رو نشدند.

همچنین اعلام شده که یکی از سربازان نیروی ذخیره ارتش که در این عملیات شرکت داشت و با تلفن همراه خود از این جریان کشف و انتقال اجساد فیلم گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد.

با بازگشت اجساد پنج اسرائیلی به این کشور، اکنون شمار اسرائیلی‌هایی که در گروگان حماس هستند، به ۱۱۵ نفر کاهش یافته است. ارتش اسرائیل مرگ ۴۱ تن از آن‌ها را تأیید کرده است.

اسرائیل حدود دو ماه پس از جنگ غزه در معامله با حماس توانست بیش از ۱۱۵ شهروند خود را که زنان و کودکان بودند، همراه با شماری از کارگران خارجی ربوده‌شده از اسرائیل به غزه، آزاد کند.

نخست‌وزیر اسرائیل چهارشنبه در سخنرانی در کنگره آمریکا گفت کوشش برای بازگرداندن بقیه اسرائیلی‌های ربوده‌شده با جدیت زیاد ادامه دارد.

اشاره بنیامین نتانیاهو به مذاکرات غیرمستقیم اسرائیل با گروه افراطی حماس بود که با میانجی‌گری مصر، قطر و ضمن کوشش‌های آمریکا در دوحه و قاهره جریان است.

آقای نتانیاهو خانواده شماری از شهروندان ربوده‌شده اسرائیلی را با خود به سفر واشینگتن برده که قرار است پنج‌شنبه پنجم مرداد در دیدار او و جو بایدن شرکت کنند.

خانواده ربوده‌شدگان اسرائیلی همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو به واشینگتن به اعتراضات در اسرائیل و آمریکا ادامه دادند و خواهان قطعی کردن معامله اسرائیل با حماس شدند، «پیش از آن‌که بقیه گروگان‌های زنده کشته شوند».

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی در کنگره گفت جنگ تنها پس از تحقق اهداف آن و «پیروزی مطلق» پایان خواهد یافت.
+28
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این وحوش با افکار مندرس 1400 سال پیش حالا به اسیرکشی رو کرده اند که اگر جنگ ادامه یابد تمام اسرای غیر جنگی بیگناه را می کشند
    0
    9
    ‌پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.