اثبات تقابل «میدان و دیپلماسی در مذاکرات برجام» توسط سخنگوی سابق سپاه

سخنگوی سابق سپاه: ظریف پیغام داد صحبتهای شما بساط ما  را در وین به هم ریخته ،فرمانده سپاه به من گفت همان سخنان را دوباره تکرار کن.
بی بی سی: رمضان شریف، که امروز کارش به عنوان سخنگوی سپاه پاسداران به پایان رسید، در مراسم تودیعش از یک دستور فرمانده وقت سپاه برای اعلام موضعی خلاف نظر محمدجواد ظریف خبر داده است.

آقای شریف گفته است در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، زمانی که از تداوم برنامه موشکی ایران دفاع صحبت کرده بود، از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به او گفته بودند که محمدجواد ظریف وزیر خارجه وقت از وین تماس گرفته و گفته اظهارات سخنگوی سپاه «تمام بساط ما را به هم ریخته» است.

آقای شریف گفته از این بابت «ناراحت» بود اما پس از این، محمدعلی جعفری فرمانده وقت کل سپاه در تماس با او از گفته‌هایش تقدیر کرد و از سخنگوی سپاه خواسته بود که یک بار دیگر در سخنرانی همان روز، گفته‌هایش درباره برنامه موشکی را تکرار کند.

رمضان شریف که سرتیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا امروز سخنگوی این نهاد نظامی بود. رسانه های ایران می‌گویند علی‌محمد نائینی که رئیس پیشین مرکز مطالعات جنگ سپاه بوده، امروز به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه معرفی شده است. آقای نائینی هم همانند آقای شریف درجه سرتیپی دارد.
 
آقای شریف گفته است در مقام سخنگوی سپاه «عقلانیت و به موقع حرف زدن ما خیلی مهم بود.» او چند ماه پیش حمله ۷ اکتبر حماس را انتقام قاسم سلیمانی دانست، اظهار نظری که حماس آن را تکذیب کرد
+2
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    #شمشیر عدالت - نیمیخن، هلند
    بله خوب مهم اینه که دنیا بفهمه ما در خریتمون پافشاری میکنیم و ایران دست ماست همش واسماست کس دیگه ای کاره ای نیست یا که تحریمها برداشته بشه سرمایه گذاری تو ایران انجام بشه رفاه مردم نون شب مردم مهم نیست
    1
    11
    ‌چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    انسانهای باشرف تا به بزدلی خود ادامه دهند و بی شهامت بمانند، باید زیر بار خفت از خود بزدل تر بروند، این یک قانون رایج در تمام دنیاست، مرگ یکبار شیون یکبار. شتر سواری دولا دولا کمر ممر را داغان میکند.
    0
    7
    ‌چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    یک الاغ همیشه یک الاغ هستش و مهم نیست در چه مقامی و پستی باشه. این مرتیکه بیسواد هیچ سابقه نظامی مشخص و قابل دفاعی نداره فقط با روابط و رشوه و پاچه خواری میاد حراف میشه. مرتیکه تو اگر حرف زدن بلد بودی که مشکلات درست نمیشد و این افتخار نیست که یک احمقی که نمیتونی دهانش رو نگه داره بشه سخنگو و هر چی دلش خواست بگه و فکر نکنه چه تاثیری روی زندگی ملت و کشور داره. حماقت این بیسواد همین بس هستش که پس از اراجیفی که درباره حملات حماس گفت حتی حماس هم تکذیب کرد حرفهای بیخودی و از روی نفهمی و بیشعوری این گردن کلفت مفت خور را. آثار و فشارهایی که به زندگی مردم وارد شده مقصرش کی هستش؟ به نظر من اگر ایران دشمنانی داشته باشه همین نفوذی ها هستند که با بی موقع حرف زدن خواسته های دشمنان رو با لفظهای غلط انداز عنقلابی بیان میکنند. اصلا برنامه موشکی مگه با سخنرانی و تعهد و قرارداد بوده و هستش که بخواد حذف بشه؟ احمق کارهای نظامی عموما بی سروصدا و خارج از مسائل سیاسی دنبال میشه ولی تو احمق نفهمیدی و نخواهی فهمید.
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    وقتی به کسی میگیم الاغ یعنی همین! الاغ نهایت خویته
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.