پانته‌آ بهرام بازیگر سینما و تئاتر به جرم «کشف حجاب»در ملأ عام«ممنوع‌الفعالیت و تدریس» شد

 پانته‌آ بهرام، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیونرادیو فردا: پانته‌آ بهرام، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، با انتشار پستی در حساب کاربری خود در اینستاگرام از «ممنوع‌الفعالیت» شدن خود خبر داد.

او روز یکشنبه ۳۱ تیرماه در اینستاگرام خود نوشته که پیامکی از حراست وزارت ارشاد دریافت کرده که در آن نوشته شده او «ممنوع‌الفعالیت» است و حتی اجازه «تدریس» هم ندارد.
خانم بهرام در ادامه نوشته است: «چرا من که کارمندشون نیستم بر اساس کدام قانون حراست وزارت ارشاد می‌تونه کسی را... تکرار کردم «قانون» «غانون» «داغون»...».

بر اساس این پست قرار بوده این بازیگر سینما و تئاتر برای افراد کم‌سن و سال یک دوره آموزشی برای برگزار کند که با این ممنوعیت این امکان از او گرفته شده است.

پانته‌آ بهرام ازجمله هنرمندانی بود که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که به اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» شهرت یافت از معترضان حمایت کرد.

او در بحبوحه این اعتراضات، تصویری بدون حجاب از خود در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و متنی زیر آن با هشتگ «زن، زندگی، آزادی» نوشت.

خانم بهرام مدتی نیز همراه با چند بازیگر دیگر سینما به دلیل برداشتن حجاب اجباری بازداشت شد اما بعدتر با وجود تهدید مقامات جمهوری اسلامی، در اکران مردمی آخرین قسمت سریال «پوست شیر» بدون حجاب حاضر شد.

در پی این اقدام، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران اعلام کرد برای او به جرم «کشف حجاب» در ملأ عام و انتشار تصاویر در فضای مجازی پرونده قضایی تشکیل شده است.
+9
رأی دهید
-70

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    نمیدانم تا حالا چند هنرمند ممنوع‌الفعالیت و تدریس شدن وچرا التدریس نمی نویسند ؟ این ال شاید برایتان راحت تلفظ شود ولی ظلمی است به فردوسی ها و حافظ ها . مدتی تابلوها به انگلیسی ویاغربی را ازجا می کندن ، حال هر روز به ما کلمات عربی را تزریق میکنند ، هنرمندان را بیکار و کارکنان را اخراج برای اینکه مخالف دستورات دین و مسلک عربی هستند . بعد از فرو کش کردن اعتراضات معلوم بود که چنین اتفاقاتی خواهد افتاد . حال یکی را میکشند میگویند خودکشی کرد دیگری را زندانی میکنند میگویند خرابکار بودن و یکی دیگر را اعدام میکنند و میگویند جاسوس و یا قاتل بود. در این نظام دزد کن ، آدم کش و حتی بی حجاب هم باش ولی بر خلاف این رژیم نباش .
    1
    10
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    زنی محترم و بشدت هنرمند و شجاع و خانواده دوست
    2
    12
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - قره تپه، آذربایجان
    باز بد قیافه ها و باز بی حجابی . خدا خر را شناخت بهش شاخ نداد
    23
    5
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    از پدر و مادرتون تشکر کنید که با ۹۹،۷ درصد به اصول دموقراضه در سال ۵۷ بعله گفتند. مگر لاشخورها نظام امثال ظریف باها نگفتند گوساله است که خودتون زاییدید حالا پاش پیر شید
    2
    5
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Humpy - سیدنی، استرالیا
    جوونیاش چه صورته نازی داشت. چقدر زود عمر میگذره
    0
    3
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    درود به شرفت شیرزن ایرانی . معلومه که این فرقه تبهکار اسلامی که ایران ما رو غصب کرده باهات دشمنی کنه تا از ایران بری . کلا جمهوری اسلامی الان ترازوی اینه که بشناسی که ایرانیه و کی از تخم و ترکه تازی هایی که به ایران حمله کردن و امروزه هم هنوز ایرانو غصب کردن . تو این ترازو هر ایرانی باید خودشو بسنجه و با خودش روراست باشه . درود به شرفت شیرزن ایرانی
    3
    11
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    ببینم این تاک آب دیگه کیه چهره آست و بل چا درد ملت نیخوره؟
    2
    3
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    نهایت احترام و آفرین به این زن شجاع ایران که زیربار یوغ عبا و حجاب تهوع آور حکومتی و فرهنگ بیگانه عرب نرفت.درد و بلایش بخورد تو سر افرادی از جمله ورزشکاران زن ایرانی که حاضر میشوند برای شهرت منافع احتمالی حجاب حکومتی سر کنند و به مسابقات خارحب بروند.خاکستریهای مفعول بی غیرت که ادامه حکومت ملایان مستقیما لخاطر انفعال،دو‌رویی و منفعت طلبی آنهاست.
    1
    12
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    دیارکو - قره تپه، آذربایجان
    تو که أصلا شاخ نداری!! پس خیلی…! 😀😀
    0
    3
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.