نتانیاهو پس از حمله به حوثی‌ها: همه جا در تیررس ما است،جایی وجود ندارد که بازوهای ما به آن نرسد

العربیه: پس از حملات هوایی به اهدافی حوثی در بندر الحدیده یمن، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل طی سخنانی با تاکید این که همه جا در تیررس اسرائیل است گفت: «جایی وجود ندارد که بازوهای ما به آن نرسد». به گزارش «رویترز» نتانیاهو شنبه 30 تیر گفت بندری که در یمن هدف حملات هوایی ارتش اسرائیل قرار گرفت بندری صلح‌آمیز نبوده بلکه از آن برای مقاصد نظامی استفاده می‌شد.

وی در ادامه گفت: «اسرائیل بندری را هدف گرفت که از آن برای واردات محموله‌های سلاح از ایران استفاده می‌شد».

نخست‌وزیر اسرائیل که به همراه رئیس ستاد ارتش در جریان حملات هوایی به یمن در اتاق فرماندهی و عملیات حضور داشت، همچنین در پیام ضبط شده خود تاکید کرد که کشورش با همه شیوه‌ها از خود دفاع خواهد کرد.
در پاسخ به حملات حوثی‌ها
این اظهارات نتانیاهو پس از آن مطرح شد که ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تاکید کرد که جنگنده‌های آن از جمله از نوع F 15 و F 35 در حملات هوایی به اهداف نظامی حوثی‌ها در تاسیسات بندری الحدیده یمن شرکت کردند. در بیانیه ارتش اسرائیل تاکید شد که این حملات هوایی به الحدیده در پاسخ به صدها حمله‌ای که حوثی‌ها در ماه‌های اخیر علیه حوثی‌ها انجام داده‌اند، صورت می‌گیرد».

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در اظهاراتی تلویزیونی تصریح کرد بندری که توسط جنگنده‌های اسرائیلی در یمن بمباران شد از آن با مقاصد نظامی استفاده می‌شد.

وی افزود که این بندر یمن در وارد کردن محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از ایران به حوثی‌ها و از جمله آن پهپاد حوثی‌ که در حمله بامداد جمعه به تل‌آویو به کار رفت، نقش داشت.

در این بیانیه همچنین تاکید شد که حملات هوایی به بندر الحدیده یمن صرفا توسط نیروی هوایی ارتش اسرائیل انجام شده و تل‌آویو در این رابطه به کشورهای دوست خود اطلاع قبلی داده است.

در این راستا ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که در حملات اسرائیل به یمن شرکت نکرده و از انجام آن اطلاع قبلی نداشته است.

در واکنش به حملات اسرائیل به الحدیده و به‌دنبال آن اظهارات مقامات اسرائیلی محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی حوثی‌ها در شبکه «ایکس» اعلام داشت که اسرائیل «پاسخ موثر» دریافت و بهای حملات آن به یمن را خواهد پرداخت.
+22
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.