گذراندن ۴۳ سال حبس اشتباهی؛ زن آمریکایی آزاد شد

یورونیوز: یک زن که بیش از ۴ دهه از عمرش را به خاطر ارتکاب قتل در زندان گذرانده بود، روز جمعه با لغو حکم خود از یک مرکز اصلاح و تربیت در شهر چیلیکافی ایالت میسوری آمریکا آزاد شد.

تیم وکلای مدافع او می‌گویند در میان کسانی که به اشتباه به زندان محکوم می‌شوند، «ساندرا همی» ۶۴ ساله در تاریخ ایالات متحده بیشترین مدت زندان را گذرانده است.

قاضی پیش از این حکم داده بود که وکلای خانم همی «شواهد روشن و قانع‌کننده» دال بر بیگناهی واقعی وی ارائه کرده‌اند و به همین خاطر محکومیت حبس ابد او را لغو کرده است. با این حال دادستان کل اصرار بر این داشت که وی باید همچنان پشت میله‌های زندان باقی بماند.

در جریان جلسه دادگاه روز جمعه، قاضی رایان هورسمن تهدید کرد که اگر خانم همی در عرض چند ساعت آزاد نشود، خود دادستان باید صبح سه‌شنبه در دادگاه حاضر شود.

خانم همی پس از آزادی از صحبت با خبرنگاران خودداری کرد. وکیل وی گفت که او مستقیماً پیش پدرش می‌رود که به دلیل نارسایی کلیه در بیمارستان بستری شده است.

ساندرا همی به دلیل قتل یک کارمند کتابخانه به نام «پاتریشیا جشکه» با چاقو در سال ۱۹۸۰ به حبس ابد محکوم شده بود.

وی به دلیل جرائمی که بعدتر در زندان مرتکب شد، تا کنون نتوانسته بود از زندان آزاد شود. در یکی از این موارد او در سال ۱۹۹۶ به دلیل حمله با تیغ به یک کارگر زندان حکم ۱۰ سال زندان اضافی دریافت کرد.
سارا همی در زندان مرتکب جرائم دیگری نیز شده بوددادستان کل استدلال کرده بود که همی خطری برای خود و دیگران است و او باید از هم‌اکنون دوره محکومیت جدیدش را آغاز کند.

وکلای خانم همی اما با این تصمیم مخالفت کرده و استدلال کرده بودند که نگه داشتن بیشتر او در حبس یک «مجازات سخت‌گیرانه» خواهد بود.

قاضی هورسمن در حکم خود آورده است که محکوم در بازجویی‌ها در «حالت روانی سازش‌پذیر» قرار داشته و در پاسخ به بازپرس‌ها «اغلب پاسخ‌های تک‌هجایی به سؤالات اصلی» می‌داده است.

دادستان گفته است که به جز اعتراف، هیچ مدرکی او را به جرم مرتبط نمی‌کند. قاضی هورسمن در حکم خود ساندرا همی را «قربانی یک بی‌عدالتی آشکار‌» خوانده است.
+15
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    قابل توجه طرفداران اعدام . اگر اعدام شده بود حالا با اثبات بی گناهی چه میشد ؟!؟
    0
    13
    یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.