اسرائیل: حوثی‌ها با پهپاد «صماد-۳» ساخت ایران به تل‌آویو حمله کرده‌اند؛ انتقام خواهیم گرفت

 نیروهای امنیتی اسرائیل در حال بررسی پهپاد انتحاری مورد استفاده حوثی‌ها در حمله مرگبار به تل‌آویوصدای آمریکا: در پی حمله پهپادی مرگبار حوثی‌های مورد حمایت حکومت ایران به تل‌آویو، یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت از کسانی که به دنبال آسیب‌رساندن به کشور اسرائیل هستند انتقام گرفته خواهد شد.
گالانت پس از دیدار با مقامات ارشد نظامی کشور از جمله هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، گفت که ارتش اسرائیل سرگرم تقویت فوری تمامی سامانه‌های پدافندی این کشور است و از هر کسی که در پی آسیب رساندن به کشور اسرائیل یا انجام عملیات تروریستی علیه آن است، انتقام خواهد گرفت.

در همین ارتباط، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز جمعه جلسه‌ای به منظور ارزیابی وضعیت امنیتی تشکیل داد. تا لحظه تنظیم این خبر، جزئیاتی از تصمیمات احتمالی اتخاذشده در این جلسه منتشر نشده است.

اما مقامات رسمی اسرائیلی به نشریه «وای‌نت» گفته‌اند که «حمله حوثی‌ها با استفاده از پهپاد ایرانی پاسخ داده خواهد شد.» به گفته آنها، گزینه حمله مستقیم اسرائیل به یمن «روی میز است.»

به باور این مقام‌ها، هدف حمله پهپادی حوثی‌ها، سفارت آمریکا در تل‌آویو بوده است.

جک لو، سفیر آمریکا در اسرائیل، با انتشار پستی در رسانه ایکس گفت از حمله پهپادی وقیحانه حوثی‌ها شوکه شده است.
او ضمن ابراز همدردی با خانواده شهروند اسرائیل کشته‌شده بر اثر این حمله افزود تمامی کارکنان سفارت آمریکا در تل‌آویو صحیح و سالم هستند.

در همین حال، دانیل هگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، اعلام کرد بر اثر حمله پهپاد انتحاری بامداد جمعه به تل‌آویو، یک غیرنظامی اسرائیلی کشته و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند.
بر اساس ارزیابی‌های ارتش اسرائیل، پهپاد انتحاری مورد استفاده حوثی‌ها در حمله مرگبار بامداد جمعه به تل‌آویو از نوع «صماد- ٣» ساخت جمهوری اسلامی ایران است که برای داشتن برد بیشتر اصلاح و از یمن شلیک شده است.

تصاویری از محل حادثه نشان می‌دهد که شیشه‌های شکسته در پیاده‌روهای شهر پراکنده شده و مردم در نزدیکی ساختمان‌های آسیب دیده از انفجار جمع شده‌اند. محل حادثه با نوار پلیس مسدود شده است.

به دنبال حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل که در پی آن ۱۲۰۰ نفر عمدتا غیرنظامی کشته و بیش از ۲۵۰ تن دیگر از جمله کودکان، زنان، و سالخوردگان به نوار غزه ربوده شدند، اسرائیل تهاجم به غزه را با هدف نابودی این گروه اسلامگرای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران و آزادی گروگان‌های ربوده‌شده آغاز کرد.

حکومت ایران که از همان آغاز حمایت همه‌جانبه خود از حمله تروریستی حماس را اعلام کرده بود، از طریق گروه‌های نیابتی خود از جمله حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمنی حمله به اسرائیل و همچنین مواضع آمریکا در منطقه را آغاز کرد.

طی ماه‌های گذشته، حوثی‌ها حملات پهپادی و موشکی متعددی علیه کشتی‌های تجاری حاضر در آب‌های منطقه انجام داده‌اند و در مقابل، آمریکا و متحدانش با تشکیل ائتلافی بین‌المللی، مواضع این گروه مورد حمایت حکومت ایران را هدف حملات کوبنده خود قرار داده‌اند
+45
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۵
    بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان
    میزنیم میزنیم بزن دیگه
    0
    12
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    #شمشیر عدالت - نیمیخن، هلند

    الان خامنه ای یا فرار کرده مشهد یا برای یکی دو هفته میره زیر زمین قایم میشه تا ابها از اسیاب بیا فته
    3
    25
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    بمب‌های آمریکایی و آلمانی و انگلیسی که بر سر مردم بی دفاع می‌ریزید ، پس این مردم هم باید از آمریکا و آلمان و انگلیس انتقام بگیرند ،،حرفهای کپک زده!! بیچاره مردم اسرائیل
    17
    12
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
    همون جوری که اصفهان رو زدید؟ نمایشی؟
    14
    7
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    باز یه سری عرزشی سرشون رو از زیر لحاف در اوردن اینجا. بگیرین بخوابین بابا تشک یخ کرد! ٣٠٠ تا بشکه انداختین هیچ غلطی مکودین از روی سوریه رادار رو که قراره خودش مغز حفاظت باشه رو زد. نخودی ها! حوثی ها شروع کردن به زدن کشتی ها، اینها هم عین ٧ اکتبر که چشم رو حماس بستن که بهانه حمله به غزه پیدا کنن همینکار رو با این پهپاد کردن. الان تمام بهانه رو برای زدن حوثی ها دارن. خصوصا اینکه جوک بایدن هم مرخصی اش صادر شده و الان موقعشه. خداتون خارج از نوبت شفاتون بده 😀😀
    4
    9
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
    از نوع صمدیش هم داریم که انگشتتون میزنه.
    4
    1
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.