شورش و بلوا در حومه شهر لیدز؛ ماجرا چه بود؟

بی بی سی: در پی آشوب دیشب ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیر) در حومه شهر لیدز در شمال انگلیس، یک اتوبوس دوطبقه در آتش سوخت و یک خودرو پلیس واژگون شد.

پلیس صبح امروز ۱۹ ژوئیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بی‌نظمی دیشب ناشی از قصد اقلیتی خلافکار برای برهم زدن روابط محلی» بوده است. پلیس غرب یورکشایر دیروز به ساکنان محله «هرهیلز» هشدار داد تا به خاطر «یک آشوب جدی» در خانه خود بمانند. پلیس امروز اعلام کرد که آشوب دیشب مصدومی نداشته اما با آن به عنوان «رویداد جدی نظم عمومی» برخورد می‌کند.

به گفته شاهدان عینی،‌ تجمع صدها نفری در پی حضور ماموران پلیس در خانه‌ای در این محله برای کمک به انتقال امن کودکان و ماموران بهزیستی رخ داد.
ماموران پلیس ابتدا در حوالی پنج بعد از ظهر به وقت محلی و با گزارش یک کشمکش خانگی ماموران در محل حاضر شدند اما کمی بعد «آشوب‌های نقطه‌ای» رخ داد.

چندین شاهد عینی به بی‌بی‌سی گفتند که اتفاقات شب گذشته از آنجا شروع شد که سازمان نگهداری از کودکان بدسرپرست که وابسته به شهرداری است، با حضور در خانه‌ای می‌خواستند چند کودک را به بهزیستی ببرند.

ایوت کوپر، وزیر کشور و نماینده غرب یورکشایر در پارلمان گفت: «آشوبی از این جنس جایی در جامعه ما ندارد». او امروز گفت: «مقصران باید با قدرت کامل قانون روبرو شوند و پلیس یورکشایر غربی از حمایت من در تعقیب عاملان و انجام قوی‌ترین اقدام ممکن علیه آنها برخوردار است.»

پاکسازی آشغال‌ها و اشیای تلنبار شده در چند خیابان از صبح امروز در حالی آغاز شده که رئیس شورای شهر منطقه گفته در انتظار بازداشت افراد دخیل در ماجرا است. متین علی، نماینده حزب سبز در شورای شهر به بی‌بی‌سی گفت که او و دیگران شب گذشته برای حفاظت از نیروهای پلیس «سپر انسانی» شکل داده بودند.

در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، دیده می‌شود که جمعیت زیادی در خیابان‌ها جمع شده‌، پنجره ماشین‌ها شکسته و اشیائی به سمت ماموران پلیس پرتاب شده است.

چندین شهروند با سطل‌های آب، آتش اتوبوسی که دیگر چیزی از آن باقی نمانده بود را پیش از رسیدن آتش‌نشانی و نیروهای امداد خاموش کردند.
+6
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    عجب جای فکسنی و داغونی هست،بیخود نیست میگن کثافت و آشغال مگس و حشرات را جذب میکنه نه پروانه و بلبل.
    3
    11
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tabatabayi - آلمان، آلمان
    در ویدئوی چهارم، یک هموطن ایرانی یا افغانی فریاد می زنه ؛توجه کنید، این عزیزان همیشه در صحنه هستند، هر جا بلوا هست، ما هم دوست داریم سری در بیاوریم ببینیم چه خبره؟
    1
    6
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    saeed scotland - لاس وگاس، ایالات متحده امریکا
    یه دونه انگلیسی توشون نیست جماعت مسلمون پناهنده همشون کیس دروغ دادن بیشترشون گفتنند مسیحی شددیم برگردیم کشورمون ما رو میکشند بعد بمحض اینکه جواب میگیرند صف اول مسجد هستند تمام عمرشون کار سفید نمیکنند و مالیات هم نمیدن انواع اقسام بنفیت هارو هم میگیرند بعد هم اینطوری هار میشوند و شهر رو بهم میریزند. اون یارو که داره اتوبوس رو اتیش میزنه قیافش داد میزنه از کدوم خراب شده ایی اومدها میداوارم پلیس بگیرتش بفرسته همون گوری که امده
    1
    4
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان
    هندی و پاکستانی بجز جنایت کار دیگری بلد نیست
    2
    5
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.