پمپئو، وزیر خارجه وقت دولت ترامپ: جمهوری اسلامی در تلاش برای نابودی ایالات متحده است

صدای آمریکا: وزیر امور خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «جمهوری اسلامی در تلاش برای نابودی ایالات متحده است.»

مایک پمپئو در این مصاحبه اسرائیل و متحدان آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس را دوستان ایالات متحده دانست و افزود: «ما باید انتخاب‌های آیت‌الله را دشوارتر و محدودتر کنیم و منابعی را که آنها برای ادامه گروگان گرفتن آمریکایی‌ها استفاده می‌کنند از ایشان بگیریم.»

او در همین رابطه افزود: « از ذهنم غافل نیست که شش آمریکایی وجود داشتند که دولت بایدن در مورد بازگشت به خانه به آنها لاف می زد. آنها شش میلیارد دلار منابع آزاد کردند و امروز تعداد آمریکایی‌هایی که گروگان هستند، بیشتر از قبل از است. وقتی صحبت از سیاست آمریکا به میان می‌آید، این دیوانه‌کننده است و بنابراین، امیدوارم یک چرخش بزرگ دیگر وجود داشته باشد. من امیدوارم که دوباره بدانیم که دوستان ما اسرائیل و شرکای ما در کشورهای خلیج فارس چه کسانی هستند و تشخیص دهیم که چه کسی در تلاش برای نابودی ایالات متحده است و آن جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست امتحان شده است.»

وزیر امور خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ سیاست‌های دولت او در حمایت از اسرائیل و همکاری نزدیک با کشورهای عربی خلیج فارس را موثر دانست و تصریح کرد: «این سیاست امتحان شده است و امیدوارم رئیس‌جمهوری جدید آن را اجرا کند تا تغییر بزرگی در سیاست‌های ایالات متحده رخ دهد.»

او همچنین با تاکید بر اهمیت انتخابات و دموکراسی در ایالات متحده گفت: «ما یک قانون اساسی داریم، ما یک دموکراسی داریم. هر چهار سال یکبار، یک انتخابات برگزار خواهیم کرد و این همان چیزی است که باید باشد.»

مایک پمپئو در پایان به خبرنگار صدای آمریکا گفت: «من نمی‌دانم که رئیس‌جمهور بعدی چه کسی خواهد بود، شاید کامالا هریس باشد. اما می‌دانم که باید آمریکا را در اولویت قرار دهیم و از دوست و متحدمان، مهم‌ترین شریک امنیتی ما در منطقه، اسرائیل، محافظت کنیم. این مدلی است که در حال حاضر موفق‌ترین نتیجه ممکن در ۱۶ سال گذشته را به همراه داشته است.»

گفتنی است مایک پمپئو، همچنین در سخنرانی خود در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان اظهار داشت که در زمان دولت دونالد ترامپ، آمریکا موفق شد پلیدی ولادیمیر پوتین را تحت کنترل درآورد، رژیم ایران را به ترس وادارد و مردم اسرائیل را در موضع قدرت قرار دهد.

پمپئو همچنین تاکید کرد که در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، آمریکا وارد هیچ جنگ جدیدی نشد و مرزهای جنوبی کشور به خوبی کنترل می‌شد. او افزود که در این دوره، گروه تروریستی داعش نیز شکست خورد و تهدیدهای امنیتی ناشی از آن کاهش یافت.

پمپئو با اشاره به این دستاوردها، تاکید کرد که سیاست‌های ترامپ در زمینه امنیت ملی و سیاست خارجی موفق بوده و آمریکا را در موقعیت قوی‌تری قرار داده است
+23
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    مزاحمین خلق چی؟ تو فعلا موظب مریم لچکی باش مثل شوهر کوتوله اشش غیبش نزنه. تازه اخوند دسست پرورده خودتونه مثل سیاها داخل آمریکا که دیگه نمیتونید جلوشون را بگیرید و شدید برده اونا
    0
    7
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.