پاسخ پزشکیان به «رای مشروط مردم»: «تو هم از بغض معاویه رای دادی پس انتظار نباید داشته باشی»

العربیه: در حالی که تنها 10 روز به آغاز کار مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهوری ایران باقی مانده است، پاسخ او به فردی که رای دادن به او را مشروط خوانده و گفته بود باید انتظارات ما را برآورده کنی، جنجال‌برانگیز شده است.

رسانه‌های اجتماعی، صدای گفت‌وگوی یک زن و پزشکیان پس از مراسم روضه‌خوانی در بنیاد زینب کبری در تهران را منتشر کرده‌اند که در میان مطالبات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی گروهی از مردم از رئیس‌جمهور منتخب، یک زن خطاب به او می‌گوید: «رای مردم به شما از حب علی نبود از بغض معاویه بود، این رای مشروط بود، من نماینده شما سر صندوق بودم، بارها تا پای صندوق رفتم تا رای بدهم» به نظر می‌رسد این زن در ادامه می‌گوید: «ولی تردید داشتم». پزشکیان نیز در پاسخ به او می‌گوید: «تو هم از بغض معاویه رای دادی پس انتظار نباید داشته باشی».

این زن ادامه می‌دهد: «انتظار شق‌الاقمر نداریم». در ادامه این گفت‌وگو این زن و برخی از حاضران خواستار عمل کردن پزشکیان به وعده‌های خود برای انجام اصلاحات می‌شوند.

صدای این گفت‌وگو با واکنش گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی روبرو شده است و برخی آن را آغاز «خلف وعده» خوانده‌اند. از سوی دیگر شرکت دائمی پزشکیان در مراسم حکومتی با حضور خامنه‌ای، فرماندهان سپاه پاسداران و سایر مقامات حکومتی به مناسبت محرم با انتقادات برخی دیگر از کاربران رسانه‌های اجتماعی روبرو شده و از او خواسته‌اند وقت خود را صرف راهکارهایی برای عملی کردن وعده‌های خود کند.

در همین حال روزنامه کیهان با انتشار مطلبی تحت عنوان «آقای پزشکیان بخوانند» به انتقاد از عدم پاسخگویی او به سوالات در دو هفته اخیر پرداخته و نوشته است: «رفتارها و رخدادهای روزهای پس از انتخاب آقای پزشکیان هم، خاص و ویژه است. او طی دو هفته‌ای که انتخاب شده، حتی یک کنفرانس خبری نداشته است که این برخلاف رویه همیشگی است. ایشان طبیعتا باید جلوی دوربین‌ها حاضر شود و به سؤالات پاسخ دهد. از برنامه‌هایش، کابینه‌اش، اولویت‌هایش بگوید. اما در همین مدت، تا دلتان بخواهد این «اطرافیان» و «دور و بری‌ها» موضع داشته و از طرح و برنامه و تشکیل شورا و.... سخن گفته‌اند.»

با افزایش انتقادات از پزشکیان برای عدم اعلام راهکارهای اجرایی خود، بهزاد نبویان فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به آن‌چه سهم‌خواهی از پیروزی در انتخابات خوانده اعتراض کرده و در یادداشتی نوشته است: «به نظر می‌رسد شعار برای ایران قبل از انتخابات، به شعار برای وزارت تبدیل شده. از همه اعضای کمیته‌ها عاجزانه استدعا دارم، به خاطر ایران و به خاطر دکتر پزشکیان بینوا، دست از سهم‌خواهی از این گوشت قربانی بردارند.»

محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبردی انتخاب کابینه پزشکیان چهارشنبه شب 27 تیر، در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت کمیته‌های مسئول سازمانها و وزارتخانه‌ها کار خود را برای بررسی گزینه‌های مورد نظر برای ریاست سازمان‌های زیر نظر ریاست جمهوری و اعضای کابینه آغاز کرده‌اند.

در همین حال، مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی در نامه‌ای از زندان به اعلام دلایل عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و نوشت: «بحران‌های کنونی در ساختار معیوب سیاسی و حقوقی نظام و سیاست‌های فقر گستر، فساد پرور و انسداد آور رهبر ریشه دارد.»

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در مجلس و سپس تفویض حکم ریاست‌جمهوری توسط رهبر جمهوری اسلامی روز هفتم مرداد برگزار خواهد شد. نهمین رئیس‌جمهوری ایران بنا بر آمار رسمی با آرای حدود 26 درصد کل افراد واجد شرایط رای دادن به ریاست جمهوری رسید.
+3
رأی دهید
-28

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان

    فقط وفقط یک ابله می‌تواند امید به عوض شدن اوضاع در این سیستم داشته باشد. چهل و اندی سال به هرکسی که ذره ای درایت و شعور داشته باشد نشان داده که حب علی و بغض معاویه مساوی است با کشک و پشم!
    4
    70
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    در جمهوری نکبت و شیطانی اسلامی ، تا به امروز کدوم خیر سرش رئیس جمهوری قبل از انتصاب وعده و وعید قابل توجهی داده که به اون عمل کرده باشه !؟ اینها همه عروسکهای خیمه شب بازی در دست چلاغ علی مفعول و سپاهند !!
    2
    58
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا

    این واپس گرای مذهبی هم یک اشغال کثیفی مثل رهبر مفعولش خامنه ای است. تا این حکومت است. هیچ چیز عوض نمی‌شود .
    2
    56
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    مردم ایران اونهایی که رای دادن نفهم هستن، توقع دارن که چی، شش نفر رو رعهبر مفعول از تو قوطی اسمهاشون را درآورده جلو مردم گذاشته باز ازمیون همون شش نفر خودش یکی رو کذاشته رو نیز، تا سیاستهای شوم‌خودش رو عملی کنه، توقع دارین این مردیکه میمون بیاد شق القمر کنه، معلومه که این ابله هم‌‌دست نشانده اون‌مفعول عظیم هست. این و امثالهم حتی نمیتوانند شلوار خودشون را بدون اجازه اون مفعول بالا و پایین بکشند، پس خلایق هر چه لایق. حالا بشینید تا اوضاعتون از این هم سیاهتر بشود به درک
    2
    9
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    اخه الاغ!! همین که میگی من رییس جمهور اون کسانی هستم که بهم رأی دادن و تو اگر از بغض معاویه رأی دادی پس برو بگیر بشین سر جات، یعنی باید اون مدرک مفت پزشکی ات رو باید لوله کنی بکنی تو…ات
    1
    8
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دلاور - استهکلم، سوئد
    شرکت دائمی پزشکیان در مراسمهای مذهبی دولت به دو دلیل ، یکی بدلیل اناست که خودش عضو دولت است دوم بدلیل اناست که به مردم بگوید مراسمهای مذهبی دولت و حتی غیره دولتی اش خاله است بخورید و نخورید پاتونه ! بله هم وطناً نباید در فکر وضع خوب و بد رفاه و اقتصاد و آزادی مردم بود باید همه به فکر آن باشند کدام پیامبر کی ظهور کرد و کدام امام کی متولد شد و کی شهید شد ! البته سیاست کلی اخوندها رسیدن به قدرت نظامی است و برای رسیدن به این قدرت است ، افکار سیاست مداران دنیا را فریب می‌دهند با برپای ماسمهای مذهبی!
    0
    5
    جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.