رئیس‌جمهور اسرائیل می‌گوید، ایران می‌خواهد کشورش را با گروه‌های نیابتی خود محاصره کند

رئیس‌جمهور اسرائیل می‌گوید، ایران می‌خواهد کشورش را با گروه‌های نیابتی خود محاصره کنددویچه وله: رئیس‌جمهور اسرائیل در دیدار با وزیر خارجه جدید بریتانیا جمهوری اسلامی را "امپراطوری شیطانی" نامید که عامل تضعیف ثبات جهانی است. او گفت، ایران "در تلاش است تا اسرائیل را توسط نیروهای نیابتی خود محاصره کند."

اسحاق هرتسوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل روز دوشنبه ۲۵ تیر در دیدار با دیوید لامی، وزیر خارجه بریتانیا که به اورشلیم سفر کرده است گفت که هیچ نبردی "عادلانه‌تر" از جنگی نیست که اسرائیل علیه ایران پیش‌ می‌برد.

 به گزارش تایمز اسرائیل، او جمهوری اسلامی را "امپراتوری شیطانی" نامید که می‌خواهد "ثبات جهان را تضعیف کند"، "با سرعت در مسیر تولید بمب [اتمی] است و تجارت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد".

به گفته هرتسوگ، حکومت ایران "در تلاش است تا اسرائیل را توسط نیروهای نیابتی خود محاصره کند". او تاکید کرد که اسرائیل ملتی دارد که "به دنبال صلح" از جمله "با همسایگان خود" است.

هرتسوگ گفت که اسرائیل "به طور خستگی‌ناپذیر" برای آزادی گروگان‌های این کشور از چنگ حماس و بازگرداندن آن‌ها به خانه تلاش می‌کند. او ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر توافقی برای بازگرداندن گروگان‌ها و کمک به پایان دادن به جنگ غزه انجام شود.
تاکید بر ضرورت توافق
وزیر خارجه بریتانیا که با زدن روبان زردی که به نماد جنبش تلاش برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی تبدیل شده با هرتسوگ دیدار کرد، گفت که امیدوار است در روزهای آینده شاهد چنین توافقی باشند و افزود که "از تمام تلاش‌های دیپلماتیک" برای انجام آن استفاده خواهد کرد.
+17
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - هانوور ، آلمان
    ایجاد هراس و رعب در دل دشمنان از کمکهای ویژه خداوند است که ۴ بار در قرآن از آن یاد شده است و همه آن ها درباره شرایط دشوار جنگ و جهاد است. منظور از رعب این است که بر اثر شدت ترس، انسان ناامید شود و احساس کند که راه رهایی از گرفتاری که به آن دچار گشته وجود ندارد.
    16
    1
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.