ترامپ: اتحاد آمریکایی‌ها اکنون از هر زمان دیگری ضروری‌تر است

العربیه: در پی تیراندازی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، و زخمی شدن او در گردهمایی انتخاباتی پنسیلوانیا، ترامپ برای سخنرانی در نشست ملی حزب جمهوری‌خواه اعلام آمادگی کرد. این نشست این هفته در ایالت ویسکانسن برگزار خواهد شد.

ترامپ در رسانه اجتماعی تروث (Truth Social) نوشت: «در این لحظه، مهم‌تر از هر زمان دیگری است که متحد بایستیم، شخصیت واقعی خود را به عنوان آمریکایی‌ها نشان دهیم و قوی و مصمم بمانیم.»
ترامپ: «گلوله را احساس کردم»
ترامپ شرح خود از حادثه را در ساعت 20:42 به وقت محلی منتشر کرد. او گفت: «با گلوله‌ای که از قسمت بالای گوش راست من عبور کرد، زخمی شدم. بلافاصله متوجه شدم که مشکلی وجود دارد، زیرا صدای وز وز و شلیک را شنیدم و فوراً احساس کردم که گلوله از پوست من عبور کرد.»

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) هویت تیرانداز را توماس مثیو کروکس، جوانی 20 ساله از پنسیلوانیا، اعلام کرد.

دفتر تحقیقات فدرال اعلام کرد که کروکس «شخص مسئول در تلاش برای ترور رئیس‌جمهوری سابق، دونالد ترامپ است.»
واکنش «سرویس مخفی»
سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد که تیرانداز «چندین بار از یک موقعیت مرتفع در خارج از تجمع به سمت سکوی سخنرانی شلیک کرد» قبل از اینکه عوامل این سرویس او را «مهار» کنند.
قربانیان حادثه
در این حادثه، تیرانداز و یکی از حاضران نشست کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شدند. دو شاهد عینی به یک رسانه آمریکایی گفتند که مردی را دیده‌اند که با شلیک گلوله به سرش جان باخت.
+2
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.