روحانی هوادار طالبان: باید زن معترض را در خیابانهای کابل برهنه می کردند تا درس عبرت می‌شد

ایندیپندنت فارسی: مولوی یحیی عنابی، یکی از روحانیان هواداران طالبان در پنجشیر، در واکنش به ادعای یکی از زنان معترض مبنی بر برهنه شدن در زندان این گروه، گفت که این زن باید در خیابان‌های کابل برهنه می‌شد، تا برای دیگر زنان درس عبرت می‌شد.
او در جریان سخنرانی در یک مسجد گفت: « این زن را بزدلانه نیمه‌برهنه کردند. به جای اینکه این زن را در اتاق بازجویی استخبارات و جاهای دیگر نیمه‌برهنه کنند، باید او را در خیابان‌های کابل لخت می‌کردند، چون به مقدسات اسلام توهین کرده است.»

او گفت که برهنه کردن زن معترض در شهر کابل به زنانی که آزادی می‌خواهند که معادل «فحشا» است، درس عبرت می‌داد.

زرمینه پریانی، زندانی پیشین رژیم طالبان، به‌تازگی ویدیویی منتشر کرد و در آن گفت که نیروهای طالبان در زندان او را «برهنه» کردند. او که این ویدیو را در واکنش به انتقادها از انتشار عکس‌های بی‌حجابش در شبکه‌های اجتماعی تهیه کرده است، می‌گوید: «طالب با زور تفنگش، جهادش و پرچم اسلامی‌اش مرا با یک سوتین (سینه‌بند) دید.»

زرمینه پریانی، یکی از زنان معترض به طالبان، همراه سه خواهرش از جمله تمنا زریاب، فعال حقوق زنان، دی ماه ۱۴۰۰ در کابل شبانه بازداشت و زندانی شد.
زن معترض افغان افراد طالبان را متهم کرد که در زندان «برهنه‌اش» کردند

بی بی سی:زرمینه پریانی، زندانی پیشین حکومت طالبان، با نشر ویدیویی از «برهنه شدنش از سوی افراد طالبان» در زندان سخن گفته است.
 
او در واکنش به حملاتی که در فضای مجازی به او و خانواده‌اش به خاطر انتشار عکس‌هایی «بدون حجابش» صورت گرفته، ویدیویی را منتشر کرده و گفته است که «دست از اذیت خانواده من بردارید. زندگی من و انتخاب‌های من مربوط به خود من است نه از خانواده‌ام. اگر از تن برهنه زنان احساس گناه می‌کنید جلوی طالب‌ها را بگیرید که در این سه سال در زندان‌ها حجاب زنان را دور ساخته و از هیچ جنایتی در اجتماع افغانستان علیه زنان کشورم دریغ نمی‌کنند.»
 
مقامات حکومت طالبان ادعاهای او در مورد «بدرفتاری، تعرض یا برهنه کردن» زنان زندانی را رد کرده‌اند.
خانم پریانی در بخشی از این ویدیو در واکنش به منتقدان لباسش می‌گوید: «کاش به جای زبان باز کردن کمی خجالت می‌کشیدید، از زندگی سه ساله زنان افغانستان، از صدای بی‌کسی صدها زنی که در مقابل چشم‌تان فریاد می‌کشند... شما یک لباس نیم آستین من را دیدید اما طالب با زور تفنگش، جهادش و پرچم اسلامی‌اش بدن من را با یک سوتین (سینه‌بند) دیده است. تا هنوز عکسی را که طالبان مرا گروهی دیدند، نشر نکردیم. اگر تفنگ دارید اگر غیرت و زور دارید به من حمله نکنید به طالب حمله کنید و نگذارید زنهای دیگر مانند من در زندان‌های طالب برهنه شوند.»
 
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ارشد حکومت طالبان، در پاسخ به بی‌بی‌سی این ادعای خانم پریانی را «دروغ و تبلیغات نادرست» خوانده است.
 
او گفت: «زندان‌‌های خانم‌ها در افغانستان از طرف خانم‌ها اداره و حفاظت می‌شود و موضوعات برهنه بودن و بی‌عفتی بسیار حساس است و کسی جرئت این را نمی‌تواند که همچو کاری را انجام بدهد. متاسفانه این خانم‌ها که فرار کرده‌اند یا از کشور بیرون رفتن، آنها به قیمت عفت خود می‌خواهند که در آنجا قبول شوند، حمایت غربی‌ها را حاصل بکنند. اطمینان می‌دهیم که در تمام زندان‌های افغانستان حتی لت وکوبی نیست، رفتار زشتی نیست، با زندانیان برخورد اسلامی و انسانی صورت می‌گیرد.»
 
پیش از این شماری از زنان معترض در افغانستان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی هم گفته بودند که «از سوی طالبان ضرب و شتم شدند، به آنها تعرض شده و به زندان انداخته و تهدید به سنگسار شدند.»
 
پیش از این هم گزارش‌هایی از آزار جنسی زندانیان زن در زندان‌های حکومت طالبان منتشر شده بود. روزنامه گاردین و رسانه رخشانه هم به تازگی گزارشی مشترک را از روایت یک زن فعال حقوق بشر منتشر کردند که مدعی شده «در زندان طالبان به او تجاوز جنسی شده و از او ویدیو گرفته شده است.»
 
زرمینه پریانی به همراه سه خواهرش از جمله تمنا زریاب، فعال حقوق زنان در ۲۹ دی ماه سال ۱۴۰۰ شبانه توسط مردان مسلح حکومت طالبان، از آپارتمان‌شان در کابل به زور بازداشت و زندانی شدند.
 
تمنا زریاب خواهر زرمینه زمانی که طالبان برای بازداشت آنها آمده بودند، ویدئویی از خود گرفت و در آن وحشت‌زده و با فریاد درخواست کمک کرد. این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بازتاب بین‌المللی پیدا کرد.
 
بازداشت این خواهران چند روز پس از شرکت در تظاهراتی در دفاع از حق آموزش و کار صورت گرفت.
آنها سه هفته در بازداشت طالبان بودند و بعد آزاد شدند. زرمینه پریانی حالا در آلمان زندگی می‌کند.
+2
رأی دهید
-105

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    دیگه ارجح تر و آدم تر از این الاغ نبود که اراجیفش رو بذارین در این سایت !؟ یکی از معانی اسلام ، در واقع واژه فحشاء ست ! نمونه اش مفعول و طوسی یا ثقتی یا همین بچه بازهای پشتون و طالبان ، یا صیغه با ساعت و وجه معلوم وووو !
    11
    90
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    لعنت به دین و کتاب کثیف زن ستیز اسلام. از انسانیت بویی که نبرده ای هیچ قیافه اش را نداری.
    2
    59
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مبارز01 - تهران، ایران

    اگه دقت کنید حرکات فیزیکی این انگل افغانی، نشان از یک نوع روان پریشی دارد که در تلاش است حرکات خود را کنترل کند. بعد ببین اون جاهلان تهی مغز رو که پای صحبت هایش می شینن و اطاعت امر می کنن، جه نوع انگل های خطرناکی هستند. ای لعنت بر جهل.
    8
    55
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    اسلام دین شیطانی قرون وسطایی وحشی است. هیچ ارتباطی با خداوند ندارد و یک دین دروغین است که توسط چوپان دروغگو محمد ساخته شد!
    3
    52
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    لعنت بر خمینی و پشتیبانانش که غول اسلام را از بطری تاریخ بیرون آورد و هرچه نکبت و بدبختی که در تمام دنیا وجود دارد ، در منطقه خاورمیانه میانه پیاده کرد .
    8
    49
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    ......به اون دینو مذهب وحشی و عقب افتاده ای که تو و امثال تو پهن مغز اکبیری نمایندش باشی.
    2
    54
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک

    انتقاد می‌توانید بکنید، ولی اجازه توهین ندارید.
    33
    6
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    نمونه ایی بارز از بروز ذات اهریمنی یک موجود با مغز گندیده در صورت ظاهری اش...
    2
    24
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    فکر کن این با این قیافه اومده ایرانی ها رو ببره تو بهشتش بهشون تجاوز کنه تا رستگار بشن ! هزار و چهارصد سال جوک طنز تلخ تاریخ بشر در ایران و نسل بعد نسل به دست این زالوها سوختن و ایران رو مکیدن و دارن میمکن
    2
    10
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    همین دو هفته پیش در جریان رقابت دو نفر در ایران. نماینده یکی‌ گفت. خدا به مرد غریزه داده. اجازه دارد به زن بد حجاب تجاوز کند. طرف دوم نه اینکه مخالف این سخن بود. خودش گفته "من ذوب ولایت هستم" ولی‌ یک مقدار تعارف می‌‌کرد. عقیده دارد اره در اصل درست است ولی یواشکی تا صدا در نیاد. خوب فرق این با طالبان چیست ؟گذشته از این چرا یک عده به این ری می‌‌دهند داد و قال هم می‌‌کنند چرا به این طالبان ایرانی فحش می‌‌دهید. طرف روز روشن در تلوزیون رسمی می‌‌گوید. اگر دخترشما چادر نداشته باشد. ما حق داریم شلوار را پاهین بکشیم. شرتش را پاره کنیم،چیزمان را در او دخول کنیم. اگر هم چند نفر خون به جوش آید و در مقابل سفارت مقابله به مثل می‌‌کنند. صدا ۵۷ اتی در اینجا در می‌‌یاد. آقا ری آزاد. چرا فحش می‌‌دهید ؟
    4
    7
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    جای خوشحالی است که نرم و آرام مردم ایران و افغانستان بتدریج از خواب بیدار می شوند و به این امر »مهم و تعیین کننده« پی می برند که در پس هر »نهضت اسلامی خشن« منافع یک »قوم پست« پنهان گشته است، و هرگونه ایدئولوژی متصل به این نهضت ها، خودساخته و بار قومی دارد. درست از همین جا که او به حرکت در آمده است باید این دو ملت مظلوم حرکت کنند. و اما در این میان عده ای می کوشند بدون کوچکترین اشاره به اینکه این ها »پشتون« هستند، دنبال حق فحش دادن هستند!
    0
    1
    ‌سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.