مردانی که برای تامین برق ایران به طبقه آخر جهنم رفتند

 رضا خسروی و محمد امیری از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین تنها ۲ تن از ده‌ها متخصصی بودند که برای روشنایی مردم به طبقه آخر جهنم رفتند و برگشتند. بار دیگر باید گفت که خوزستان همچنان فدایی ایران تربیت می‌کند.ساعت ۹ صبح، کندانسور توربین ‎نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد. ترجمه این خرابی برای شبکه برق، خارج شدن نیروگاه از مدار و خاموشی بخش عظیمی از خوزستان از جمله اهواز در گرم‌ترین روزهای سال بود.

در یک حالت طبیعی مطابق پروتکل، باید ابتدا فعالیت نیروگاه متوقف و پس از سرد شدن محیط نیروگاه که حداقل ۲ روز زمان می‌برد، عملیات تعمیرات از سر گرفته شود. اما شبکه کشور به ویژه منطقه جنوب تاب توقف حداقل ۲ روزه نیروگاه را نداشت و متخصصان، مهندسان و اپراتورها تصمیم گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، نشتی را پیدا کرده و عملیات تعمیرات را انجام دهند.

تعمیر نیروگاه در حالت آماده به کار زمانی دشوار می‌شود که بدانیم دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است. داغ‌ترین چایی که به عمرتان نوشیدید ۶۵ درجه دما دارد. به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند.
کار ۹ صبح آغاز شد، ۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و ساعت ۳ بامداد فردای آن روز تعمیرات با موفقیت به انتها رسید. یک رکورد بی‌نظیر جهانی در زمان تعمیر ثبت شد و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تامین برق پرداخت. خطر خاموشی گسترده هم از کشور رخت بر بست.

 رضا خسروی و محمد امیری از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین تنها ۲ تن از ده‌ها متخصصی بودند که برای روشنایی مردم به طبقه آخر جهنم رفتند و برگشتند. بار دیگر باید گفت که خوزستان همچنان فدایی ایران تربیت می‌کند.
+176
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    مبارز01 - تهران، ایران

    درود بر شرف و غیرتشان. اینان لایق بیشترین قدردانی هستند. اینان قهرمانان واقعی ملی هستند. شاید تا از نزدیک عظمت ژنراتورهای تولید برق چند صد مگاواتی و محیط خاص شان را نبینید متوجه عظمت کار اینان نشوید ولی صنعت برق اساسا قدیمی ایران و تولید کالای استراتژیک و امنیتی برق، بتوسط همین جوون های فنی عزیزمون پابرجا مانده. نسل قدیمی تر این مهندسان هم نیروگاه ها را در زمان جنگ و بمباران های هوایی حفظ کردند و صدها شهید دادند.
    1
    98
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    کل نظام و مسئولین و انگل زاده هاشون فدای یه تار موی شما
    3
    102
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    انسانیت، شجاعت. صداقت - استکهلم، سوئد

    در دنیایی که مرتبا اخبار منفی ناشی از خودخواهی ها و اعمال زشت غیر انسانی میشنویم و میبینیم، دیدن و شنیدن چنین اخباری نشانگر این است انسانیت در هر کجای این کره خاکی که باشیم زیبا و قابل احترام میباشد. بعنوان یک شهروند کره زمین از این عزیزان سپاسگزارم و از این طرف دنیا افکار مثبت و شادی‌بخش را نثارتان میکنم. شاد، سالم و موفق باشید
    0
    81
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

    اگر اینگونه مردان و زنان عاشق ایران نبود، تا حال ایرانی وجود نداشت، خوزستان در نقشه جغرافیایی فعلی سینه همیشه پر درد ما بوده اما جان همه ایران فدای خوزستان و جای جای این سرزمین پرگهر آریایی، جانم فدای ایران.
    2
    80
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    فسا دریمی - فسا، ایران
    حسرت چنین ادمایی میخوریم
    1
    17
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.