کشته شدن عضو ارشد امنیت داخلی حماس در حمله هوایی اسرائیل با همکاری اردن

 حسام منصور، از اعضای ارشد امنیت داخلی گروه افراطی حماسرادیو فردا: ارتش اسرائیل اعلام کرد با همکاری اردن در یک حمله هوایی به غزه موفق به کشتن حسام منصور، از اعضای ارشد گروه افراطی حماس، شد.

ارتش اسرائیل جمعه ۲۲ تیر تاکید کرد که هواپیاهای جنگنده این کشور در حمله‌ای با «راهنمایی اطلاعاتی» اردن، حسام منصور، از اعضای ارشد امنیت داخلی حماس، را کشتند؛ گروهی که آمریکا و اتحادیه اروپا آن را یک سازمان تروریستی می‌دانند.

این عملیات یکی از همکاری‌های کم‌سابقه امنیتی میان اسرائیل و اردن است که مقام‌های اسرائیلی به‌صراحت درباره آن سخن می‌گویند. حساب کاربری وزارت دفاع اسرائیل در شبکه ایکس، با انتشار تصویری از حسام منصور و انتشار خبر کشته‌شدن او، نوشت که این عضو حماس یکی از مدیران بنیاد «الخیر» بود که به «سازمان‌های تروریستی کمک مالی می کرد و این اقدامات را تحت فعالیت‌های بشردوستانه پنهان می‌کرد».

در این توئیت، حسام منصور «یک عضو بنیاد خیریه جعلی در روز و تروریست در شب»، معرفی شده است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که یک گروه حامی فعالیت‌های بشردوستانه در بریتانیا از کشته‌شدن چهار امدادگر ازجمله یکی از کارکنان ارشد خود توسط اسرائیل در منطقه امن غزه خبر داد.

بنیاد الخیر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله همچنین سه کارمند از دیگر گروه‌های امدادی که از یک انبار استفاده می‌کردند، کشته شدند.

تنش میان اسرائیل و گروه‌های امدادی از جمله آژانس امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) پس از حمله حماس به این کشور افزایش یافته است.

اسرائیل اونروا را متهم به همدستی شماری از کارکنان این نهاد با گروه افراطی حماس در حمله هفتم اکتبر به جنوب اسرائیل کرده است؛ حمله غافلگیرانه‌ای که به کشته شدن حدود هزار و ۲۰۰ نفر انجامید.

این اتهامات زمانی علنی شد که اونروا اعلام کرد پس از دریافت اطلاعاتی از اسرائیل، شماری از کارکنان خود را اخراج کرده است.

حمله گروه حماس در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی به اسرائیل باعث شروع جنگ اسرائیل در غزه شد که تاکنون بیش از ۳۸ هزار کشته بر جا گذاشته و همچنان ادامه دارد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، ۲۰ تیرماه اعلام کرد که «۶۰ درصد» از شبه‌نظامیان گروه حماس در نتیجه حملات ۹ ماه گذشته اسرائیل به نوار غزه کشته یا زخمی شده‌اند.
+85
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    حالا یه چندتا موشک شبدر و خیبر میزنن میگن ما میگیم زدیم شما هم بگین زدیم، خوبیت نداره. این جمهوری اسلامی و حزب الله اندازه ٣٠٠ برابر فرمانده هاشون مارمولک و سوسک تو عراق و إسرائیل با موشکهاشون کشتن.
    4
    29
    شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    خلاصه کلام خور لعرای یک مثل دارن: آتش اگر چیزی برای خوردن(سوزاندن) نداشته باشه خودش را میخوره.حالا این تنها اردن نیست مگر پدر مردار بشار اسد برای تیروهای اعتلاف علیه عراق در جنگ اول برلی امریکا و متحدانش خطشگنی نکرد .اونها هم به عنوان تشکر آنچه را دیدیم با سر سوریه و اسد اوردن که دیدیم
    16
    5
    شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    اگر پزشکیان راست میگه، و قدرت داره ،این نیروهای تروریست خلافکاری را که در فلسطین،لبنان،عراق و سوریه در حال خلافکاری هستند را جمع کنه و باین بساط نا امنی منطقه خاتمه بده .
    7
    8
    شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    بازم فلافل داریم امروز ؟
    3
    11
    شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این که تصور کنیم تمام اعراب از یک طیف هستند اشتباه مطلق است. قسمت بزرگی از اعراب اردن و مصر حتی بیش از اسرائیلیان از اهالی تندرو غزه نفرت دارند. همانطوریکه قسمت بزرگی از مردم ایران از اسلام و حزب الله نفرت دارند
    4
    18
    شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران
    شاد باش به مردم دنیا که از شر این تروریست راحت شدیم
    0
    5
    شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.