سفر فرمانده نیروی قدس سپاه به «مناطق جبهه مقاومت» تنها چند هفته پس از پیروزی پزشکیان

العربیه: تنها چند هفته پس از پیروزی مسعود پزشکیان، نامرد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در سفر به «مناطق جبهه مقاومت»، بر حمایت ایران از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «مهر»، قاآنی در این سفر با «فرماندهان و مسئولان ارشد جبهه مقاومت» دیدار کرد. هنوز مشخص نیست این سفر به کدام کشور انجام شده و رسانه‌های ایران تنها به «مناطق جبهه مقاومت» اشاره کردند.

قاآنی که پس از کشته‌شدن قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس منصوب شد، در این دیدارها بر حمایت ایران از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه تاکید کرد.

کشورهای غربی و متحدانش گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه دانسته و از تهران خواسته‌اند حمایت از آن‌ها را متوقف کند.

شبه‌نطامیان وابسته به ایران در کشورهای سوریه، لبنان، عراق و یمن حضور چشمگیری دارند. مقام‌های جمهوری اسلامی همچنین ادعا می‌کنند از گردان‌های نظامی حماس در غزه نیز حمایت می‌کنند.

قاسم سلیمانی که پیشتر و برای سال‌ها فرماندهی نیروی قدس را برعهده داشت، در دی 98، پس از حمله موشکی آمریکا به فرودگاه بغداد کشته شد.
+5
رأی دهید
-55

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.