شاهزاده رضا پهلوی: ملت ایران اکنون با الهام از تاریخ باستانی و تمدن بزرگ خود در حال تجربه یک رنسانس ملی است

 شاهزاده رضا پهلویصدای آمریکا: شاهزاده رضا پهلوی روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه طی سخنانی در کنفرانس ملی محافظه‌کاران آمریکا گفت: «ملت ایران با الهام از تاریخ باستانی و تمدن بزرگ خود در حال تجربه یک احیای ملی، بیداری ملی و رنسانس ملی است.»
فرزند پادشاه فقید ایران در این سخنرانی ضمن اشاره به «ائتلاف ناپاک سرخ و سیاه» برای نابود کردن ایران در سالهای گذشته، خواستار همکاری بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات ایدئولوژی‌های افراطی شد.

او همچنین نسبت به خطر « مارکسیسم افراطی و اسلام‌گرایی افراطی» برای تمدن غرب به ویژه ایالات متحده هشدار داد.

شاهزاده رضا پهلوی وضعیت کنونی ایالات متحده و تمدن غرب را «در معرض خطر جدی» توصیف و تأکید کرد تجربه ایران در ۴۵ سال گذشته می‌تواند برای درک بهتر این تهدیدات مفید باشد چرا که جمهوری اسلامی اکنون به مراتب از مرزهای ایران و خاورمیانه فراتر رفته و «غارت دانشگاه‌هایی که روزگاری مایه افتخار جهان بودند، حمایت از سلول‌های تروریستی در اروپا، تلاش برای نابودی اسرائیل و گسترش ردپای جنایت به آمریکای لاتین» را به استراتژی سیاسی خود بدل کرده است.

وی با تأکید بر این که «مشکلاتی که در ایران آغاز شده است باید در ایران نیز به پایان برسد» خاطرنشان کرد: «ملت ایران اکنون با الهام از تاریخ باستانی و تمدن بزرگ خود در حال تجربه یک احیای ملی، بیداری ملی و رنسانس ملی است و ایرانیان پر‌افتخار حاضر نیستند تاریخشان را به این ائتلاف ناپاک واگذار کنند.»

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: «کسانی هستند که در برابر اراده مردم ایران ایستاده‌اند. آنهایی که ترجیح می‌دهند رژیم اسلامی در ایران در قدرت بماند تا از مزایای زیادی برخوردار باشند و همچنان از طریق این حکومت پول زیادی به دست آورند، برخی هم می‌خواهند کشور من را به آتش بکشند تا از انفجار ناگزیر آن دولت‌هایی ایجاد کنند که حامیشان باشند اما من در راه مبارزه با این گروهها تسلیم نمی‌شوم چون هم‌وطنانم را شایسته بهترینها می‌دانم.»

او افزود: «من اینجا نیستم تا از شما اجازه بگیرم تا جمهوری اسلامی را برکنار کنیم و اینجا نیستم تا از شما بخواهم این کار را برای ما انجام دهید، ایران واقعی و آزاد در آینده به دنبال حمایت شما نیست، بلکه به دنبال همکاری شماست. به دنبال بودجه شما نیست، به دنبال دوستی شماست زیرا منافع ما به طور منحصر به فردی هم‌راستا هستند.»

شاهزاده رضا پهلوی در پایان سخنان خود از جامعه بین‌المللی خواست تا در مبارزه با ایدئولوژی‌های افراطی، از ملت ایران حمایت کنند و تأکید کرد: «ما ایرانی‌ها کشور خود را بازپس خواهیم گرفت. همان‌طور که این امر به واقعیت می‌پیوندد، در این مبارزه با ما باشید نه به عنوان حامیان ما، بلکه به عنوان شرکای ما. نه به عنوان بودجه‌دهندگان ما، بلکه به عنوان دوستان ما. زیرا نبرد ما یکی است.»
+318
رأی دهید
-42

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    شاخزاده بی غیرت. جانت فدای ملت!
    118
    41
    ‌چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    باز موتو آتیش زدند و پیدات شد با حرفای تکراری که فقط از گاله بد بوی یه حیف نون با IQ منفی درمیاد !؟
    46
    96
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    مهدی52 - روتردام، هلند

    درود بر تو گرامی که فکری جز آزادی و سر بلندی میهن همچون پدر و پدر بزرگت در سر نداری !!
    38
    86
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    Momijii - توکیو، ژاپن
    تو دیگه چی میگی سایبری پالان طلب؟!
    81
    31
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران
    شاهزاده عزیز متاسفانه اسلام و مسلمانان تمدن بزرگ و قدیمی ایران را با خرافات و عرب پرستی نیست و نابود کرده اند و مزخرفات اسلامی را وارد فرهنگ و ذهن مردم کرده اند.
    73
    78
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    رضا تفرقه! تخم تخم دیکتاتور!
    99
    32
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Homeland - هلسینکی، فنلاند

    کسانی که در برابر اراده ی ملت ایستادگی میکنند یکی آخونده در داخل ایران و دومیش خودتی در خارج ، خدا این ملت رو از دست شماها نجات بده
    82
    46
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    بگذارید کسی ازتمدن وتاریخ وعظمت بزرگ سخن بگوید،که حداقل دراین زمینه گامی برداشته است،یا اطلاعی دارد.شما خودتان معانی خیلی از واژه ها واصطلاح ها را درزبان فارسی نمیدانید.۱- مثلاًمی گویید: هروقت که افسارمردم را دردست گرفتیم😝۲-خانمتان در ازروخوانی نوشته بُکسباد میکرد.جمهوری را میگوید:جُمبوری😜۳- دخترانت زبان فارسی بلدنیستند.۴-اسم دخترتان هم هست نورالزهرا😝.۵- طرفدارانت هم که کلکسیون فحاشی وپاچه گیری،خدای بیسوادی وبی فرهنگی هستند.نمونه اش اوباش نیوزلاندی.حالا اینگونه رفتارها به کجای تمدن نزدیک است؟آیابهترنیست اول ازخودت شروع بکنی؟
    54
    31
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - هانوور ، آلمان
    آق رض شما بجای این وقت تلف کردن‌ها کمی به فکر اوضاع جسمانی خودت باش که اینقدر یاسمین جون دنبال خرگوش و چکر در فرانسه نباشه.
    0
    1
    دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.