یورو ۲۰۲۴؛ اسپانیا یک پای فینال؛ خروس‌ها حریف ماتادورها نشدند

یورونیوز: تیم ملی فوتبال اسپانیا با درخشش ستاره ۱۶ ساله موفق شد فرانسه را شکست دهد و به دیدار پایانی جام ملت‌های اروپا راه یابد.

در نخستین بازی از مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴، دو تیم اسپانیا و فرانسه به مصاف یکدیگر رفتند. فرانسوی‌ها خیلی زود در دقیقه ۹ توانستند توسط کولو موانی به گل نخست این بازی دست یابند. اما قرمز پوشان اسپانیایی که تمام مسابقات خود را در این تورنمنت با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند در فاصله کمی موفق شدند گل تساوی را به ثمر برسانند.

لامینه یامال، ستاره ۱۶ ساله بارسلونا با یک ضربه استثنایی در دقیقه ۲۱ موفق شد دروازه مایک منیان را باز کند و خود را به جوان‌ترین بازیکن تاریخ جام ملت‌های اروپا که موفق به گلزنی در این رقابت‌ها شده تبدیل کند.

ماتادورها حتی پس از این گل هم به حملات خود ادامه دادند تا اینکه در دقیقه ۲۵ توسط دنی اولمو برای بار دوم دروازه خروس‌ها را باز کردند.

در ادامه بازی هر دو تیم موقعیت‌هایی برای باز کردن دروازه حریف داشتند اما در نهایت مسابقه با همان نتیجه ۲-۱ در ۴۵ دقیقه نخست به پایان رسید.
لامین یامال، ستاره ۱۶ ساله اسپانیا با گلی که به ثمر رساند رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ جام ملت‌های اروپا را به خود اختصاص دادبا شروع نیمه دوم با اینکه انتظار می‌رفت شاگردان دیدیه دشان برای مساوی کردن بازی به آب و آتش بزنند اما همچنان خبری از حملات آبی‌پوشان نبود. کیلین امباپه ستاره شماره ۱۰ و کاپیتان فرانسوی‌ها هم در این شب مهم حرفی برای گفتن نداشت و از او جز سایه‌ای در زمین چیزی مشاهده نشد.

هرچند در دقایق پایانی بازی فرانسوی‌ها چندین بار روی موقعیت‌های نصفه و نیمه فرصت‌هایی روی دروازه اسپانیا ایجاد کردند اما هیچ کدام از آنها حتی به اندازه یک موقعیت گل جدی هم نبودند.

در نهایت این مسابقه حساس با همان نتیجه ۲-۱ به سود ماتادورها به پایان رسید تا اسپانیا بعد از ۱۲ سال بار دیگر به فینال این بازی‌ها راه یابد. اسپانیایی‌ها آخرین بار در در سال ۲۰۱۲ توانستند به دیدار پایانی جام ملت‌های اروپا راه یابند و آنجا موفق شدند در دیداری یک طرفه با نتیجه ۴-۰ ایتالیا را شکست دهند. ماتادورها در دوره قبل هم توانسته بودند تا نیمه نهایی بالا بیایند اما آنجا در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شدند.

حالا اسپانیا باید منتظر باشد تا از بین دو تیم هلند و انگلستان که بازی خود را چهارشنبه شب برگزار می‌کنند، حریف خود را در فینال بشناسد.
+9
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.