حسن نصرالله اسرائیل و قبرس را تهدید کرد: حالا باید چه در زمین، چه هوا و چه دریا، منتظر ما باشند

 شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنانرهبر حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه به اسرائیل هشدار داد که اگر جنگ تمام عیاری میان دو طرف شکل بگیرد، هیچ کجای اسرائیل در امان نخواهد ماند و همچنین کشور قبرس را که عضو اتحادیه اروپاست برای اولین بار تهدید کرد.

حزب‌الله در جبهه‌ای موازی با جنگ غزه از هشت ماه پیش تاکنون تقریبا به طور روزانه با اسرائیل تبادل آتش داشته است. این گروه مورد حمایت ایران روز سه‌شنبه ویدیویی را منتشر کرد که به گفته آن، پهپادهای حزب‌الله از پایگاه‌های حساس نظامی اسرائیل در عمق خاک این کشور گرفته‌اند.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، روز چهارشنبه در نطقی تلویزیونی گفت که در صورت وقوع جنگ تمام عیار، «هیچ نقطه‌ای در اسرائیل» از موشک‌ها و پهپادهای این گروه شبه‌نظامی «در امان نخواهد بود».

وی هشدار داد که حزب‌الله «ردیفی از اهدافی» را که در خاک اسرائیل می‌تواند مورد حملات دقیق قرار بدهد، مشخص کرده است.

رهبر حزب‌الله افزود، اسرائیل «می‌داند که در صورت بروز جنگ در چنین ابعادی... آن‌چه در حوزه مدیترانه در انتظارش است، بسیار عظیم است. می‌داند که حالا باید چه در زمین، چه هوا و چه دریا، منتظر ما باشد».

ییسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، روز سه‌شنبه هشدار داده بود که کشورش به تصمیم نهایی برای جنگ تمام عیار با حزب‌الله لبنان نزدیک می‌شود و ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که «طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان مورد تأیید و بازبینی قرار گرفته است».

حسن نصرالله همچنین قبرس را که در مجاورت لبنان قرار دارد و از روابط دوستانه‌ای با این کشور برخوردار است متهم کرد که به اسرائیل اجازه استفاده از حریم هوایی و پایگاه‌های خود برای انجام رزمایش داده است.

وی هشدار داد: «دولت قبرس باید هوشیار باشد که باز کردن حریم هوایی و پایگاه‌های خود برای اسرائیل به منظور هدف قرار دادن لبنان به این معناست که دولت قبرس بخشی از این جنگ خواهد بود و مقاومت [حزب‌الله] نیز به همان نسبت با آن برخورد خواهد کرد.»

نیکوس کریستودولیدس، رئیس جمهوری قبرس، این اتهام را که کشورش در جنگ از طرف خاصی جانبداری می‌کند، رد کرد.

وی اظهار داشت: «قبرس بخشی از مشکل نیست، بلکه بخشی از راه‌حل است. نقشی که ما ایفا کرده‌ایم کاملا مشهود است، مثلا از طریق کریدور انسان‌دوستانه‌ای که ایجاد کرده‌ایم که هم جهان عرب به اهمیتش معترف است و هم جامعه بین‌المللی.»

قبرس چنین شهرتی ندارد که به ارتش اسرائیل اجازه استفاده از خاک و پایگاه‌های نظامی خود را داده باشد، اما در گذشته به اسرائیل اجازه داده بود که از حریم هوایی آن برای انجام رزمایش استفاده کند، اگرچه نه در دوره‌های جنگ.

این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره بود و اکنون بریتانیا در آنجا دو پایگاه نظامی دارد.
+16
رأی دهید
-90

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    آرش ایران نژاد - تبریز، ایران

    یاشاسین
    40
    6
    ‌پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    حتما قصد دارند که خر های قبرس را بربایند و به رهبری حزب الله بگمارند.
    11
    84
    ‌پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    هر روز داری به کتلت شدن نزدیکتر میشی. یکم گوشتت دیر پز هست ولی اشکال نداره ما صبر میکنیم. به امید اون روز
    3
    46
    ‌پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    برای بقای حکومت اسلامی نصر الله وارد صحنه شده و جنوب لبنان را مشابه غزه شخم زده تحویل خواهد گرفت . چون اسرائیل برای ادامه بقایش مجبور است که تکلیفش را با گروه های تروریستی تحت ال امر ج.ا صاف کند
    5
    30
    ‌پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دلاور - استهکلم، سوئد

    تهدیدات اسرائیل از طرف حسن نصرالله فقط از این است که از حمله ارتش اسرائیل ترسیده و می‌خواهد با این تهدیدات پوچ جلوی حمله اسرائیل به حزب الله را بگیرد.
    5
    40
    ‌پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    حزب الشیطان (البتهدهمان الله برازنده تره، چون بار منفیش بیشتر از شیطان خیالیه) با این حرفها گور خودش را میکنه،الان تمام شبکات اجتماعی لبنان مملو از ابراز انزجار و نفرت از این گروه تروریستی شده بر خلاف تبلیغهای سپاه و خامنه ای ،حزب الله دولت لبنان و محبوب لبنانیان نیست و ،و همه میدانند در صورت تعرض به قبرس،نیروهای بین المللی این گروه تروریستی را نابود خواهند کرد.قبرس تنها نیست.و بر خلاف ذوق کردن ارزشیها و اسلامیستها،خرس الله گوش به فرمان خامنه ای و رژیم جمهوری اسلامی نیست ،پولها و کمکهای رژیم را میگیرد ولی منافع خودش و قدرت را دنبال میکنه.اینکه جنگ با اسرائیل رو شروع کند یا نه،فقط بستگی به تصمیمهای خودشان داره و البته در صورت وقوع چنین جنگی،اسرائیل نیز دیگر نوع نبرد با حماس که حالت چریکی و مخفی دارند و نابودی کاملشون دشوار و ناممکن است رفتار نخواهد کرد،شک نکنید در صورت چنین جنگی،جنوب لبنان تبدیل به برهوتی سوخته و ماقبل تاریخی خواهد شد.
    0
    9
    ‌پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Homeland - هلسینکی، فنلاند
    آرش ایران نژاد - تبریز، ایران
    ارقاداش عرض نکردم حزب اللهی و شاه اللهی دوروی سکه اند ، نمونه ش خودت سنگ هردو رو به سینه می زنی ، هم این وری هم اون وری ، آرش موسوی خدا نکشتتتت😅
    8
    0
    ‌پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Homeland - هلسینکی، فنلاند
    حسن خرس الله این حرف‌ها رو یک هفته پیش گفته بود فقط طول کشید بیاد بالا حرفاش از صد متری زیره زمین ، بزودی جای خرس الله هم خربزه مشهدی میکاریم
    2
    7
    ‌پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    آرش ایران نژاد - تبریز، ایران
    Homeland - هلسینکی، فنلاند
    مخلصیم قارداش هرذو نور چشم ما هستند هم شاه هم حزب الله نواده روح الله بازماندگدان موسی و کلیم الله و فرزندان راستین و پیروان کلام الله و. الی اخر . بابا ایران و ایرانی رو عشقه شاه ها رفتند و کاخها بجا ماندند و حزب الله ها میروند و توبره خالیشون خواهد ماند اما ایران ماندگار است و ایرانی ماندگارتر چشمت به دوخته بشه به اینده شایان ایران بی خیال هر ذو طرف . سنه قوربان الوم
    0
    0
    یکشنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Homeland - هلسینکی، فنلاند
    آرش ایران نژاد - تبریز، ایران
    آفرین اگه به این نتیجه رسیده باشی که ایران مال ایرانی ها باشه و نه شخص خاصی ، اون موقع از همه نقاط ایران در سیاست و اقتصاد دخالت داده بشن و همچنان که تبریز و تهران آباد بشن بلوچستان و کردستان هم آباد بشن و به جای اینکه عکس اشخاص رو در ماه ببینید و آزادی ایران را در گرو یک شخص عیاش آمریکایی نبینید مردم متحد خودشون ایران را آباد خواهند کرد ، اتحاد مردم تنها قدرتیه که دیکتاتورها توانایی مقابله با اون رو ندارند ، ایران دیگر جایگاهی برای یکه تازی شاه و آخوند نداره ، کم کم همه به این نتیجه میرسن که مردم ایران باهم مشکلی ندارند و هر چی هست زیر سر عیاش های قدرت طلبه که با جون مردم بازی میکنند و باید از صحنه ایران پاک بشن
    0
    0
    یکشنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.