هریس: در دولت بایدن شمار کارکنان مسلمان بیشتر از هر دولت دیگر در آمریکا است

العربیه: در فضای افزایش خشم و انتقاد برخی از رای دهندگان آمریکایی، به ویژه مسلمانان، از جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی، که برای دومین بار نامزد ورود به کاخ سفید شده است، کامالا هریس، معاون او، عید قربان را به مسلمانان آمریکایی تبریک گفت.

هریس در پیام تبریک خود تاکید کرد، او و بایدن «مفتخرند که شمار مسلمانان آمریکایی شاغل در دولت کنونی بیشتر از مسلمانانی است که در تمام دولت‌های قبلی کار کرده‌اند».

هریس همچنین در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که دوشنبه 28 خرداد انتشار یافت، اذعان کرد که این کشور طی هشت ماه گذشته، شاهد افزایش رخدادهای ضد فلسطینی، ضد عربی، یهودی‌ستیزانه و ضداسلامی بوده است.
تلاش دولت بایدن
معاون بایدن در ارتباط با جنگ جاری در غزه تاکید کرد که «دولت بایدن به شدت برای پایان دادن به این جنگ، آزادی همه گروگان‌ها، تحویل کمک‌های بشردوستانه، پایان دادن به رنج مردم فلسطین و ساختن آینده‌ای برخوردار از امنیت، آزادی و عزت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به شکلی برابر، تلاش می‌کند».

این موضع در حالی بیان شد که نارضایتی فزاینده‌ای در میان رای‌دهندگان حزب دموکرات و مشخصا رای دهندگان مسلمان در قبال سیاست بایدن در حمایت شبه مطلق از اسرائیل در جنگ غزه؛ به‌رغم شمار بسیار بالای کشته‌های غیر نظامی فلسطینی بالغ بر بیش از 37 هزار نفر طی 8 ماه جنگ و ویرانی عظیم برجای مانده در شهر غزه، به چشم می‌خورد.

این نارضایتی‌ها در شکل تظاهرات متعدد دانشجویی در آمریکا ظرف چند ماه گذشته در محکوم کردن این جنگ و حمایت آمریکا از اسرائیل در قالب افزایش صادرات اسلحه به این کشور، به پدید‌ه‌ای نوظهور تبدیل شده است.

نارضایتی فزاینده همچنین بایدن را با بحرانی حقیقی در کاهش میزان حمایت از سیاست خود در میان رای دهندگان مسلمان و رنگین پوست در نظر سنجی‌ها روبرو کرده است.
+2
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    تعجبی هم نداره با این سیاستهای افتضاح،حمایت بیشرمانه از جمهوری ایرانی کش اسلامی،حماس و فلسطین و موارد دیگر.
    5
    13
    دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    آرش ایران نژاد - تبریز، ایران
    البته که اقتصاد آمریکا رو مسلمانها اداره میکنن
    8
    0
    ‌سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
    افتخاره؟؟!!!!
    3
    5
    ‌سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.