«نیویورک تایمز»: سربازان اوکراینی اعتیاد مرگبار به «نوشیدنی‌های انرژی‌زا» دارند

العربیه: روزنامه «نیویورک تایمز» گزارشی از اعتیاد سربازان اوکراینی به نوشیدنی‌های انرژی‌زا در جنگ با روسیه منتشر کرد که در نهایت منجر به مرگ آن‌ها می‌شود.

این روزنامه به نقل از یک سرباز اوکراینی نوشت: «صبح هنگام بیداری از خواب، وقت گشت‌زنی و پیش از حمله، نوشیدنی انرژی‌زا مصرف می‌کنم.»

یک گروهبان پیاده‌نظام دیگر گفت نوشیدنی‌های انرژی‌زا منجر به مرگ سربازان اوکراینی می‌شود. او در مورد یکی از سربازان اوکراینی ‌گفت: «در دستشویی بی‌حرکت نشسته و یک قوطی نوشیدنی انرژی‌زا در دست داشت. پزشکان نتوانستند او را نجات دهند. او به طور منظم نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کرد، با این که به بیماری قلبی مبتلا بود.»

وزارت دفاع روسیه ادعا می‌کند در پایگاه‌های متروکه سربازان اوکراینی مواد مخدر کشف کرده است. روسیه می‌گوید این امر «خشونت نیروهای اوکراینی علیه ساکنان دونباس را توضیح می‌دهد.»

ایگور کریلوف، فرمانده حفاظت رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه می‌گوید: «مواد مخدر مبتنی بر افیون، به ویژه متادون، کدپسن و کودترپ(حاوی کدئین)، و همچنین موادی از خانواده افدرین شامل تیفدرین و تریفدرین،(حاوی مواد انرژی‌زا) در پایگاه‌های متروکه ارتش اوکراین کشف شده که نشان می‌دهد خشونت بیش از حد نیروهای اوکراینی به دلیل مصرف این مواد مخدر است.»

کریلوف اضافه کرد: «از عوارض جانبی این مواد اعتیادآور، پرخاشگری بیش از حد است. خشونت شدید برخی از نیروهای نظامی اوکراینی نسبت به مردم غیرنظامی و همچنین بمباران شهرهای دونباس بیانگر این موضوع است.»
+5
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.