ارتش اسرائیل چهار گروگان را از مرکز غزه آزاد کرد / حماس می گوید ۲۱۰ فلسطینی در جریان آزادسازی کشته شدند

لحظه دیدار نوآ آرگامانی، گروگان ۲۵ ساله پس از آزادی با پدرشبی بی سی: ارتش اسرائیل اعلام کرد که چهار گروگانی را که در جریان حمله هفتم اکتبر حماس به یک کنسرت موسیقی در جنوب اسرائیل به گروگان گرفته شده و به غزه منتقل شده بودند، در عملیاتی در مرکز نوار غزه آزاد کرد.

به گفته ارتش اسرائیل نوآ آرگامانی، ۲۵ ساله، الموگ مائیر جان، ۲۱ ساله، آندری کوزلوف ۲۷ ساله،‌ شلومی زیو ۴۰ ساله چهار گروگان آزاد شده هستند.

دفتر رسانه‌ای حماس اعلام کرد که در حملات ارتش اسرائیل به یک اردوگاه در مرکز غزه که طی آن این چهار گروگان آزاد شدند،‌ دست‌کم ۲۱۰ نفر کشته شدند.

ارتش اسرائیل گفت که آنها طی یک عملیات «پیچیده» با آژانس امنیت اسرائیل و پلیس این کشور در دو محل جداگانه در نصیرات در مرکز نوار غزه نجات داده شدند. اسرائیل می‌گوید که این عملیات طی روز انجام شده است.
دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید که حملات روز شنبه بر اساس «اطلاعات دقیق» انجام شده بود و نیروهای اسرائیلی در جریان عملیاتشان هدف حملاتی قرار گرفتند.

پلیس اسرائیل اعلام کرد که یک مامور نیروهای ویژه این کشور در جریان نجات گروگان‌ها مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

نخست وزیر اسرائیل و وزیر دفاع این کشور این عملیات را ستودند.

ارتش اسرائیل می‌گوید که وضعیت سلامت گروگان‌های آزاد شده خوب است و برای بررسی‌های بیشتر پزشکی به یک مرکز درمانی در اسرائیل منتقل شدند.
مقامات درمانی غزه می‌گویند که ده‌ها نفر از جمله کودکان در جریان این عملیات مجروح و کشته شدند.

کارکنان بیمارستان الاقصی در غزه هم از تعداد زیاد مجروحان و مشکلات رسیدگی و درمان آنها می‌گویند.

مقامات درمانی در غزه در پستی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشتند:‌ «ده‌ها نفر از مجروحان روی زمین مانده‌اند و تیم‌های پزشکی با حداقل امکانات در تلاش برای نجات جان آنها هستند.»

این عملیات کم سابقه آزادی گروگان‌ها، ۸ ماه پس از شروع جنگ با حماس در غزه صورت گرفته است.
الموگ مائیراز جمله گروگان‌هایی است که امروز آزاد شدچه کسانی روز شنبه آزاد شدند؟ آندری کوزلوف،‌ نوآ آرگامانی، الموگ مائیر جان و شلومی زیو بعد از آزادی در یک مرکز پزشکی در اسرائیلنوآ آرگامانی، یک شهروند اسرائیلی متولد چین از جمله کسانی بود که در جریان فستیوال موسیقی در جنوب اسرائیل به گروگان گرفته شد.

در ویدئویی که بعدا پدرش بعدا در کانال ۱۲ اسرائیل او را شناسایی کرده و صحت آن را تایید کرده بود،‌ او در حالی‌که پشت یک موتورسیکلت حمل می‌شد، فریاد می‌زد که «من را نکشید.»

تصاویر جدیدی از آرگامانی منتشر شده که دیدار او را با پدرش،‌ لحظاتی پس از آزادی در داخل یک خودرو پس از عملیات روز شنبه نشان می‌دهد.

آندری کوزلوف، شهروند روس است که در سال ۲۰۲۲ به اسرائیل نقل مکان کرده است و در زمان حمله حماس به فستیوال موسیقی، از جمله نگهبانان امنیتی این مراسم بود.

الموگ مائیر جان هم در فستیوال بود. او سعی کرد که فرار کند. او به همراه دوستش موفق شدند که خودشان را به خودروشان برسانند و مسافتی را هم رانندگی کردند اما نیروهای حماس جلوی آنها را گرفتند.

شلومی زیو،‌ هم از نیروهای امنیتی این فستیوال بود و بر اساس یک مصاحبه با تایمز اسرائیل،‌ در هنگام حمله با خواهرش در تماس بود.
مقامات اداره بهداشت غزه که توسط حماس اداره می‌شود می‌گویند که ده‌ها نفر از جمله کودکان بر اثر حملات در مرکز نوار غزه کشته و مجروح شدندانجمن خانواده‌های گروگان‌ها، به نمایندگی از خانواده گروهی از گروگان‌ها آزادی این چهار گروگان را «پیروزی معجزه‌آسا» توصیف کرده و از ارتش اسرائیل برای این «عملیات قهرمانانه» تشکر کردند.

این گروه می‌گوید: «دولت اسرائیل باید تعهد خود برای بازگرداندن تمام ۱۲۰ گروگانی را که هنوزدر دست حماس هستند، فراموش نکند، زنده‌ها را برای بهبود و بازپروری بازگرداند و کشته شدگان را برای خاکسپاری.»

این عملیات در بحبوحه تلاش‌ها برای آتش‌بس و رسیدن به توافقی برای آزادی گروگان‌ها انجام شده است.

از بنیامین نتانیاهو خواسته شده که با شرایط آتش‌بس پیشنهادی موافقت کند اما مخالفان و متحدان راست افراطی دولت او می‌گویند که اقدام نظامی تنها راه بازگرداندن گروگان‌ها است.

عملیات روز شنبه که موفق‌ترین عملیات آزادی گروگانها توسط ارتش اسرائیل در جنگ اخیر بوده است می‌تواند معادلات را برای آقای نتانیاهو و دولتش که از هر سو تحت فشار است، تغییر دهد.

اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در واکنش به عملیات اسرائیل در نصیرات گفت که اسرائیل نمی‌تواند انتخاب خود را به این گروه تحمیل کند.

او گفت که گروه حماس به شرطی با توافق آتش‌بس موافقت خواهد کرد که همه فلسطینی‌ها در امنیت باشند.

در پی حمله حماس به جنوب اسرائیل در هفتم اکتبر، ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۱ نفر به گروگان گرفته شدند.

اسرائیل می‌گوید که ۱۱۶ نفر از آنها همچنان در دست نیروهای حماس هستند از جمله ۴۱ نفر که به گفته ارتش اسرائیل جان باختند.

براساس توافقی در ماه نوامبر که یک هفته ادامه داشت حماس ۱۰۵ گروگان را در ازای آزادی حدودا ۲۴۰ زندانی فلسطینی از زندان‌های اسرائیل، آزاد کرد.

امروز( شنبه) مقامات بهداشتی غزه اعلام کردند که تعداد افرادی که در غزه کشته شدند به رقم ۳۶ هزار و ۸۰۱ نفر رسیده است که بر اساس گزارش‌ها عمدتا زنان و کودکان و افراد غیرنظامی بوده‌اند.
آندری کوزلوف، شهروند روس است که در سال ۲۰۲۲ به اسرائیل نقل مکان کرده بودشلومی زیو،‌ هم از نیروهای امنیتی فستیوال موسیقی در جنوب اسرائیل بود که گروگان گرفته شد
+70
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    آره جون عمه تون بیش از دویست نفر کشته عین جریان کشته شدگان بیمارستان که گفتند پانصد نفر در بیمارستان که بعد معلوم شد در پارکینگ بیمارستان اونهم سی نفر بوده کدوم احمقی آمارهای شماها رو دیگه باور میکنه.
    5
    48
    شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا

    قابل توجه کسانی که حرف حماس را تکرار می کردند که آزادی گروگانها جز از طریق مذاکره با حماس به دست نمی آید. اما حماس نمی گوید در جریان آزادسازی چند تن از افرادش را از دست داده. بی شک تمامی محافظان گروگانها و افراد حماس که به کمک محافظان آمدند بد درک واصل شدند.
    4
    51
    شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Queen.of.bees - نوشهر، ایران
    به گروگان های آزاد شده تبریک میگم . به امید اینکه اسرائیل تمامی گروگانهای اسرائیلی رو آزاد کنه . و حماس و حزب الله و . از کل زمین محو شن .
    0
    5
    یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.