«اشتباه» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اسرائیل حق دارد «غیرنظامیان» را هدف قرار دهد

العربیه: در حالی که واکنش‌ها به حمله اخیر اسرائیل به مدرسه محل اسکان آوارگان، وابسته به آژانس «آنروا» در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه همچنان ادامه دارد، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مرتکب یک اشتباه فاحش لفظی شد.

میلر در پاسخ به پرسش خبرنگاران در نشست خبری پنج‌شنبه 17 خرداد در مورد حمله به این مدرسه گفت: «اسرائیل از حق هدف قرار دادن این غیرنظامیان برخوردار است»، در حالی که منظور او، اعضای حماس بود که بنا به ادعای اسرائیل، در این مکان پنهان شده بودند.

او همچنین افزود که اگر ادعاهای اسرائیل درست باشد، «بدان معناست که این مکان، جایی است که حماس در داخل آن مخفی شده و بنابراین افراد مسلح آن، اقدام به حمله خواهند کرد. لذا کسانی که در داخل مدرسه پنهان شده‌اند، اهداف قانونی محسوب می‌شوند».

میلر با این بیان که «آنها در عین حال در نزدیکی غیرنظامیان هستند»، افزود: «اسرائیل حق دارد تلاش کند تا این غیرنظامیان را هدف قرار دهد، اما همچنین موظف است، از آسیب‌های وارده به غیرنظامیان کاسته و هر اقدام ممکن را برای کاهش آسیب به غیرنظامیان، عملی کند».

او در پایان تاکید کرد: «دولت آمریکا به دولت و ارتش اسرائیل فشار می‌آورد تا درباره آنچه در این مکان رخ داده، کاملاً شفاف باشند».
بیان نادرست
به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت خارجه آمریکا متعاقبا تصریح کرد که میلر در بیان خود مرتکب اشتباه شد و منظورش این بود که به جای «غیر نظامی» از واژه «حماس» استفاده کند.

اسرائیل بمباران مدرسه‌ای در نوار غزه را به عنوان حمله هوایی هدفمند به 30 نفر از عوامل مسلح حماس، توصیف کرد.

از سویی یکی از مقامات حماس تاکید کرد که 40 نفر از جمله زنان و کودکانی که به این مدرسه پناه برده بودند، در این بمباران کشته شدند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی«آنروا» با محکوم کردن این بمباران تاکید کرد در زمان حمله به این مدرسه تحت مدیریت «آنروا»، 6 هزار آواره در آن حضور داشتند.

لازرینی پنجشنبه در «ایکس» نوشت: «دست‌کم 35 نفر کشته و شمار بیشتری زخمی شدند».

لازرینی افزود که «آنروا» نمی‌تواند ادعای اسرائیل در مورد حضور عوامل حماس در داخل این تاسیسات را تائید کند.

او درعین حال تاکید کرد که حمله، هدف قرار دادن یا استفاده از ساختمان‌های سازمان ملل برای مقاصد نظامی، نادیده گرفتن آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی محسوب می‌شود.
+19
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    دچار اشتباه لفظی نشده حرف دلش و حرف واقعیت را زده. یعنی حرف حق به یکباره از دهنش پریده بیرون.
    1
    11
    جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    اتفاقاً اشتباهی در کار نیست ! چه بسا آمریکائیها ( حکومت ) برای نشون دادن دموکراس جعلیشون ، همیشه سیاست دودوزه بازی و فریب اذهان عمومی رو تا بحال اعمال کرده اند ، یا بقولی به شکار میگن فرار کن و به تازی میگن بگیرش !!
    1
    12
    جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.