شرکت آمبولانس خصوصی که علی پروین را از استادیوم خارج کرده بود، پلمپ شد

خروج جنجالی علی پروین با آمبولانس از ورزشگاه آزادی در جریان جشن قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر ایراندویچه وله: شرکت آمبولانس خصوصی که پس از جشن قهرمانی تیم پرسپولیس، علی پروین و چند تن از ورزشکاران پیشکسوت را برای "نماندن در ترافیک" از ورزشگاه خارج کرده بود، پلمب شد. منتقدان خواستار برخورد فدراسیون فوتبال با علی پروین هستند.

شش روز پس از خروج جنجالی علی پروین با آمبولانس از ورزشگاه آزادی در جریان جشن قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر ایران، این شرکت آمبولانس خصوصی پلمب شد.

محمد اسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران، ضمن تأیید خبر پلمب شرکت مزبور گفت: «این شرکت که اقدام به سوار کردن علی‌ پروین و چند تن دیگر از پیشکسوتان فوتبال در ورزشگاه آزادی کرده بود، تخلف کرده و به همین خاطر با هماهنگی‌های لازم، پلمب و تمام آمبولانس‌های آن تا تعیین تکلیف، به پارکینگ هدایت شده‌اند.»

ماجرای خروج علی پروین با یک دستگاه آمبولانس پس از دیدار روز شنبه ۱۲ خرداد (اول ژوئن) میان تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان که با پیروزی تیم پرسپولیس در لیگ برتر ایران همراه بود، با حاشیه‌های گسترده‌ای در روزها گذشته همراه شد.

سایت دادبان در خصوص این اقدام علی پروین با اشاره به اینکه "بر اساس قانون هرگونه استفاده غیر درمانی از وسایل امدادی از جمله آمبولانس ممنوع است" نوشت: «ارتکاب به این جرم، می‌تواند به جریمه، تعطیلی موقت و حتی لغو مجوز شرکت دارنده آمبولانس منجر شود.» این در حالی بود که در ابتدا برخی از رسانه‌های ورزشی در ایران اعلام کردند، "این آمبولانس خصوصی و در اختیار باشگاه پرسپولیس بوده است".

برخی دیگر از رسانه‌های داخل ایران حتی تیتر "اقدام جالب علی پروین برای خروج از ورزشگاه" را انتخاب کردند و در توجیه این کار نوشتند: «شلوغی مراسم جشن قهرمانی تیم پرسپولیس، ازدحام جمعیت و در نهایت بسته شدن خروجی به دلیل ترافیک باعث شد تا علی پروین و خوردبین دست به "اقدامی جالب" بزنند و از آمبولانس مستقر در استادیوم آزادی درخواست کنند تا آنها را به بیرون از ورزشگاه منتقل کند.»

سایت طرفداری، رسانه مستقل و بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ورزشی ایران اما یکی از منتقدان اصلی "کار عجیب" علی پروین بود و در پاسخ به رسانه‌ها و افرادی که این اقدام غیراخلاقی او را "اقدام جالب" تعبیر کرده بودند، نوشت: «کار علی پروین، فوتبالیست پیشکسوت تیم پرسپولیس نه تنها جالب نبود که غیرقانونی و شرم‌آور بود،‌ استفاده از خودروی آمبولانس برای رفت‌وآمد و تردد در سطح شهر!»

روزنامه "هفت صبح" نیز دراین‌باره نوشت: «سال‌ها تلاش شده تا مردم به اهمیت راه دادن به خودروهای امدادی پی ببرند و مسیر تردد این خودروها را شلوغ و مسدود نکنند. پیش از این نیز در رسانه‌ها گزارش‌هایی از تردد برخی از افراد با نفوذ از طریق آمبولانس‌ها مطرح شده بود، حالا که فیلم واضح علی پروین و همراهان منتشر شده،‌ این باور تقویت می‌شود که آمبولانس‌ها فقط در اختیار بیماران نیست.»

موضوع استفاده از آمبولانس برای اهداف دیگر پیش‌تر، در جریان اعتراضات سراسری نیز مطرح شده بود. در بحبوحه اعتراضات "زن، زندگی، آزادی" بارها گزارش‌هایی از سوی مردم مبنی بر استفاده ماموران امنیتی از آمبولانس برای انتقال معترضان بازداشتی منتشر شده بود.

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف با انتقاد از اینکه "علی پروین از امکانات بهداشتی و دولتی استفاده شخصی کرده" خواستار برخورد با او شده‌اند.

یک راننده آمبولانس نیز در شبکه اکس (توییتر سابق) با بیان اینکه "باید با این پیشکسوت فوتبال برخورد شود" نوشت: «با همین کارها اعتماد مردم به آمبولانس کم میشه و  چهار روز دیگه ما باید پشت فرمون التماس کنیم، مردم راه رو باز کنن تا رد بشیم.» بسیاری از کاربران هم معتقدند، "باز هم با متخلفان حقیقی برخورد نشد". کاربری نوشته است: «به جای برخورد با متخلفان، آمبولانس‌هایی که می‌توانند جان مردم را نجات دهند، به پارکینگ می‌فرستند!»

برخی نیز خواستار برخورد فدراسیون فوتبال با علی پروین شدند و می‌گویند: «گناه علی پروین بیشتر از راننده آمبولانس است!»
+67
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    sheyvar - ارسباران، ایران

    پس زمان اعتراضات مهسا که از آمبولانس برای دستگیری و انتقال بچه های ملت استفاده میشود چرا پلمپی در کار نبود؟؟؟؟
    2
    34
    جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    مرتیکه لاشی نون به نرخ روز خور. عکس رو دقت کنید. واقعا چرک و کثافت از این جمع میریزه
    0
    14
    جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.