صدراعظم آلمان: «مجرمان جدی» حتی اگر از افغانستان یا سوریه آمده باشند، باید از این کشور اخراج شوند

اولاف شولتس، صدراعظم آلمانبی بی سی: اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، امروز گفته است که «مجرمان جدی» حتی اگر از افغانستان یا سوریه آمده باشند، باید از این کشور اخراج شوند. آقای شولتس این اظهارات را پس از آن ابراز کرده است که قتل یک افسر پلیس از سوی یک پناهنده افغان در شهر مانهایم واکنش‌های گسترده را در این کشور بدنبال داشته است.

آقای شولتس همچنین گفته است که بزرگداشت از «اقدامات تروریستی» بر خلاف تمام ارزش‌های آلمان است و در آینده ممکن است پناهندگان دخیل با مجازات اخراج مواجه شوند.

او در سخنرانی خود در مجلس آلمان گفت: «اجازه دهید واضح بگویم: وقتی کسی که به اینجا در کشور ما پناهنده شده است و مرتکب شدیدترین جرایم می‌شود، من را خشمگین می‌کند. چنین مجرمانی باید اخراج شوند - حتی اگر از سوریه یا افغانستان آمده باشند.»

آلمان از زمان بازگشت طالبان به قدرت در سال ۲۰۲۱، اخراج پناهجویان افغان را متوقف کرده است و همچنین پناهجویان سوری نیز از آلمان اخراج نمی‌شوند، زیرا سوریه به دلیل جنگ داخلی طولانی امن تلقی نمی‌شود.

پس از آن که یک مرد ۲۵ ساله افغان هفته گذشته با چاقو به تجمع یک گروه راست‌گرای مخالف اسلام رادیکال در شهر مانهایم در غرب آلمان حمله کرد و ۶ نفر را زخمی کرد، بحث در مورد از سرگیری اخراج‌ «پناهندگان مجرم» به ویژه به افغانستان دوباره شعله‌ور شده است.

یک افسر پلیس ۲۹ ساله روز یکشنبه پس از ضربات مکرر چاقو هنگام تلاش برای جلوگیری از این حمله بر اثر جراحات شدید از سوی این مهاجم بعدا در بیمارستان جان باخت. پس از این حمله، وزارت کشور/داخله آلمان گفت که به دنبال از سرگیری اخراج به افغانستان است.

صدراعظم آلمان در سخنرانی امروز خود همچنین گفت که بزرگداشت «از جنایات تروریستی به منزله سیلی به صورت قربانیان، خانواده‌های آنها و نظم دموکراتیک ما» است.

او گفت که قوانین اخراج در آلمان تشدید خواهد شد تا «حمایت از تروریسم» بتواند دلیلی برای اخراج تلقی شود.

آلمان سال گذشته شاهد افزایش مهاجرت بود و بیشترین گروه پناهجویان - بیش از ۳۰ درصد - از سوریه بود و ترکیه در جایگاه دوم و افغانستان در جایگاه سوم قرار داشت.
+127
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین

    "حتا اگر" ؟؟؟ !!! / - بگمانم سرانجام پیشوا به خواب‌ش اومده، گفته "نا-لیبر شوت"!، داس دویچلانت ما رو به آ نده!، - و این هم سرانجام از خواب بیدار شده!.
    1
    38
    ‌پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

    سالهاست چهره کثیف سیاست حتی در آلمان هم رخنه کرده، برادران بزرگ همه را تحت کنترل شدید خود دارند و همانند میمون های بیچاره در سیرک به ادا و اطوار وادار میکنند. چنان کردند که روی هزار پدران حاکم ایران سفید شد.🤕.😢
    1
    21
    ‌پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    جااااااااان!؟؟؟؟؟ بابا اینقدر خشن نباش!!
    4
    22
    ‌پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    آرش ایران نژاد - تبریز، ایران
    افغانیا در آلمان گفتن شولتز اگر آبگوشت میهمان اونا بشه شاید کوتاه بیان .
    12
    8
    ‌پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران
    بندازشون تو اقیانوس که دنیا تمیز تر شه از دست این تروریست های وحشی
    4
    21
    ‌پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.