بهار خنیاب‌پور پس از آزادی از زندان به بیماری خودایمنی مبتلا شده است

 بهار خنیاب‌پور، زندانی سیاسی پیشینصدای آمریکا: با ادامه انتشار گزارش‌هایی درباره بیمار شدن زندانیان سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی، بهار خنیاب‌پور، زندانی سیاسی پیشین، اعلام کرد که او نیز پس از آزادی به بیماری خودایمنی «پسوریازیس» مبتلا شده است.

ابتلای این زندانی سیاسی به عارضه پوستی ناشی از بیماری خودایمنی پس از آن افشا می‌شود که صدای آمریکا در روزهای گذشته گزارشی پژوهشی درباره بیمارسازی سیستماتیک زندانیان سیاسی توسط جمهوری اسلامی، روایت‌های شخصی از سال‌های مختلف را منتشر کرد.

در ادامه گزارش‌ها و روایت‌های منتشر شده درباره ابتلای زندانیان سیاسی به بیماری‌های غیرمنتظره و یا ناشناخته در زندان و یا با فاصله کوتاهی پس از آزادی، این بار بهار (زینب) خنیاب‌پور، زندانی سیاسی پیشین، با انتشار تصویری از عارضه پوستی روی آرنج دست راستش، در روایتی اینستاگرامی نوشت: «چند ماه بعد از آزاد شدنم، من هم به بیماری پسوریازیس یا همان خودایمنی مبتلا شدم. دوست داشتم راجع به آن صحبت کنم، ولی خب ...»
روایت شخصی بهار خنیاب‌پور از ابتلا به بیماری خودایمنی پس از آزادی از زندانبه گزارش گروه مشاوران حقوقی دادبان به نقل از منبع مطلع، خانم خنیاب‌پور پس از آزادی، «متوجه بروز لکه‌های کوچک بر روی پوست خود» شده و پس از چند ماه «با بیشتر شدن این لکه‌ها» به پزشک مراجعه کرده و با تشخیص «ابتلا به بیماری خودایمنی (پسوریازیس)» مواجه شده است.

بنا بر این گزارش، وقتی بهار خنیاب‌پور در زندان سپیدار اهواز به سر می‌برد، در «درمانگاه زندان بدون دلیل به بهانه جلوگیری از حساسیت و آلرژی، به او قرص‌هایی داده» شده است.

بهار خنیاب‌پور، شهروند ساکن بهبهان و از بازداشت‌شدگان در جریان سرکوب اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مدتی در زندان سپیدار اهواز زندانی بود.

فروشگاه لباس این شهروند در آذر ۱۴۰۱ و در پی پیوستن او به اعتصابات سراسری پلمب شد و در جریان انجام مراحل اداری برای بازگشایی آن، با مراجعه به دادسرا بازداشت شد و یک هفته در زندان سپیدار اهواز به سر برد.

بهار خنیاب‌پور همچنین در آبان ۱۴۰۲ با اتهام «تبلیغ علیه نظام» به سه ماه و یک روز زندان محکوم شد.

ابتلای این زندانی سیاسی پیشین به بیماری خودایمنی، در حالی است که بر اساس گزارش پیشین صدای آمریکا، در حال حاضر مجید خادمی، زندانی سیاسی که در زندان بهبهان به سر می‌برد، ماه‌ها است دچار عارضه ناشناخته پوستی شده و با محدودیت خدمات پزشکی روبه‌رو است.

بیمار شدن زندانیان سیاسی در ایران پیش از این در طول سال‌های مختلف سابقه داشته است.

ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر حامی معترضان، به یک بیماری مرموز در پی آزادی از زندان بار دیگر احتمال بیمارسازی زندانیان سیاسی توسط مقامات قضایی جمهوری اسلامی را خبرساز کرده و برخی زندانیان سیاسی پیشین روایت‌های شخصی مشابه خود را بازگو می‌کنند.

بهاره هدایت یکی دیگر از زندانیان سیاسی است که حین سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان به بیماری مبتلا شده است.

محمدجواد اکبرین، روزنامه‌نگار، پیش از این با بازنشر گزارشی از روند پرونده این زندانی سیاسی، بر ضرورت «رسوا کردن پروژه بیمارسازی و قتل تدریجی زندانیان» در زندان‌های جمهوری اسلامی تأکید کرده است.

صدای آمریکا در روزهای گذشته گزارشی تفصیلی شامل روایت چند تن از شاهدان عینی و نجات‌یافتگان از تجربیاتشان درباره «فرایند عامدانه و سیستماتیک» بیمارسازی زندانیان سیاسی منتشر کرده است.
+11
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    دیارکو - قره تپه، آذربایجان
    از عکسش مشخصه بیچاره تو زندان خیلی بهش بد گذشته و تازه آرنجش نارنجی شده طفلکی
    9
    2
    جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.