حزب کتائب لبنان: آتش‌بازی حزب‌الله ممکن است کل لبنان را درگیر جنگ کند

العربیه: در اظهاراتی اختصاصی به «العربیه» حزب کتائب لبنان اعلام کرد که بازی کردن حزب‌الله با آتش ممکن است کل لبنان را در آتش جنگ بسوزاند.

این حزب‌ لبنانی افزود که هر گونه خطای محاسباتی احتمالا به جنگی تمام عیار میان لبنان و اسرائیل منجر شود.

حزب کتائب با اشاره به این‌که کشور لبنان توسط حزب‌‌الله به گروگان گرفته شده است، هشدار داد که هر گونه ماجراجویی در جنوب لبنان احتمالا کل این کشور را متحمل هزینه‌ بزرگی خواهد کرد.
واکنش نجیب میقاتی
از سویی با تشدید نگرانی‌ها در لبنان درباره حمله احتمالی اسرائیل به این کشور، نجیب میقاتی، سرپرست دولت لبنان اعلام کرد که کشورش هشدارهایی بین‌المللی مبنی بر حمله قریب‌الوقوع اسرائیل دریافت نکرده است.
جلسه شورای جنگ اسرائیل
تشدید فزاینده تنش‌ها در مرزهای میان اسرائیل و لبنان، بنی گانتز، عضو شورای جنگ اسرائیل را بر آن داشت تا به منظور تصمیم‌گیری درباره پاسخ احتمالی در این باره، برگزاری نشست فوری شورای جنگ به ریاست بنیامین نتانیاهو را خواستار شود.

در همین راستا بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی تندرو در کابینه نتانیاهو که ریاست حزب راستگرای تندروی «صهیونی دینی» را بر عهده دارد در واکنش فوری به این تحولات در جبهه شمالی گفت:«اکنون موقع اقدام است نه سخن گفتن».

ایتمار بن گویر، وزیر تندروی امنیت ملی اسرائیل با رفتن به شهرک «کریات اشمونه» که طی روزهای اخیر هدف حملات موشکی حزب‌الله قرار گرفته است از آن جا تصریح کرد:«قابل قبول نیست که خاک ما هدف گرفته شود و آرامش در لبنان برقرار باشد، ما باید مقرهای حزب‌الله را به آتش کشیده و منهدم کنیم».
آمادگی ارتش اسرائیل برای حمله
همچنین تهدیدهای اسرائیلی به مقامات سیاسی این کشور محدود نمانده و در این راستا هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل بر آمادگی‌های نظامی ارتش کشورش برای حمله به لبنان تاکید کرد.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل، سه‌شنبه گفت که اسرائیل آماده حمله نظامی در امتداد مرز شمالی با لبنان است و به تصمیم گیری در این خصوص نزدیک شده است.

هالیوی، در یک بیانیه ضبط شده افزود: «ما پس از آموزش‌های گسترده آماده‌ایم تا در شمال در مرز با لبنان حمله کنیم، و به این تصمیم‌گیری نزدیک می‌شویم.»

رئیس ستاد ارتش اسرائیل، در جریان یک بازدید برای ارزیابی وضعیت در جبهه شمالی، نزدیک مرز با لبنان، گفت که ارتش برای انتقال به [مرحله] هجوم به لبنان آماده است.

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش نیز به نقل از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل در حساب کاربری خود در سکوی «ایکس» گفت: «به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که باید در آن تصمیم‌گیری کنیم و ارتش برای این تصمیم بسیار آماده است.»

در اظهارات رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز آمده است که حزب‌الله طی روزهای اخیر بر شدت حملات خود افزوده است و اسرائیل نیز پس از یک روند بسیار خوب که شامل آموزش و حتی تمرین در سطح فرماندهی ستاد می‌شود برای حرکت تهاجمی در جبهه شمالی آمادگی دارد.
+18
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.