بایدن درخواست پناهندگی در مرز مکزیک را ممنوع کرد

العربیه: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، با نظر به انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر و دغدغه‌ شهروندان آمریکایی درباره روند مهاجرت بی‌رویه، روز سه‌شنبه طی فرمانی اجرایی افرادی که به طور غیرقانونی از مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند را از ارائه درخواست پناهندگی منع کرد.

به گزارش «رویترز»، اکنون افرادی که در حال عبور غیرقانونی دستگیر می‌شوند، به سرعت اخراج شده و به مکزیک بازگردانده می‌شوند. وزارت امنیت داخلی ایالات متحده گفت که استثنائاتی برای کودکان بدون همراه، افرادی که با تهدیدات جدی پزشکی یا ایمنی روبرو هستند، و قربانیان قاچاق وجود خواهد داشت.

بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات، رویکرد خود را در قبال امنیت مرزی سختگیرانه‌تر کرده است زیرا مهاجرت به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی برای رای‌دهندگان آمریکایی‌ در آستانه انتخابات 5 نوامبر مطرح شده است.

دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه بایدن، موضع تندروانه در قبال مساله مهاجرت را محور اصلی کارزار انتخاباتی خود قرار داده است، و وعده داده در صورت انتخاب مجدد، به شدت با مهاجران غیرقانونی برخورد کند.

بایدن وقتی در سال 2021 به قدرت رسید وعده داد که برخی از سیاست‌های مهاجرتی سختگیرانه ترامپ را تغییر دهد، اما از آن زمان با میزان بی‌سابقه مهاجران غیرقانونی دست و پنجه نرم کرده است، که مقامات مرزی ایالات متحده و شهرهای مهاجرپذیر را تحت فشار قرار داده است.

بایدن طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد برای کسانی که ثبت نام کرده‌اند یا به جای عبور غیرقانونی از مرز از مسیرهای قانونی وارد کشور می‌شوند، دسترسی به امکان پناهندگی کماکان وجود دارد.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا: «این اقدام به ما کمک می‌کند تا کنترل مرز کشورمان را در دست بگیریم و نظم را برقرار کنیم. این ممنوعیت تا زمانی که تعداد افرادی که قصد ورود غیرقانونی دارند به سطحی کاهش یابد که سیستم ما بتواند به طور موثر آن را مدیریت کند، برقرار خواهد ماند.»
+17
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.