سیاستمدار اسرائیلی: جمهوری اسلامی «در حال برنامه‌ریزی هولوکاست برای ما در دو سال آینده است»

 آویگدور لیبرمنصدای آمریکا: اویگدور لیبرمن از سیاستمداران سرشناس اسرائیل به «رادیو ارتش» این کشور گفت که جمهوری اسلامی ایران «در حال برنامه‌ریزی هولوکاست برای ما در دو سال آینده است» و استدلال می‌کند که تهران قصد دارد حمله موشکی اخیر خود که در ۱۳ آوریل انجام شد را در آینده به‌شکل گسترده‌تر تکرار کند.

رئیس حزب «یسرائیل بیتنو» [اسرائیل خانه ما] با این استدلال که اگر به ایران اجازه ایجاد «چتر هسته‌ای» داده شود، از قدرت بازدارندگی خود برای انجام یک حمله ویرانگر استفاده خواهد کرد، گفت: «ما در بحبوحه برنامه نابودی [اسرائیل توسط] ایران هستیم.»

لیبرمن در ادامه با تاکید بر اینکه «اسرائیل با هدف نابودی همزمان از چند جبهه با ده‌ها هزار موشک مورد حمله قرار خواهد گرفت» گفت: «آنها در حال برنامه ریزی یک هولوکاست برای ما در دو سال آینده هستند.»

به نوشته «تایمز اسرائیل» در آوریل امسال، ایران حدود ۳۰۰ موشک و پهپاد به سوی «کشور یهود» پرتاب کرد که تقریباً همه آنها توسط اسرائیل و متحدانش سرنگون شدند. پس از این حمله، لیبرمن گفت که اسرائیل چاره‌ای جز ضربه زدن به ایران ندارد و باید برای انجام این کار به دنبال «هماهنگی حداکثری» با آمریکا باشد.

لیبرمن انتقاد شدیدی از مدیریت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در جنگ غزه و شمال [اسرائیل] داشته است و در ژانویه اعلام کرد که ارتش اسرائیل باید بخش‌هایی از جنوب لبنان را «مسدود کند» و «گروه تروریستی حزب‌الله» را حتی به شمال رودخانه لیتانی عقب براند، «حتی اگر این اقدام به معنای ۵۰ سال اشغال [آن منطقه] باشد.»

او در آن زمان گفت: «ما چیزی را ضمیمه [اسرائیل] نخواهیم کرد، و شهرک سازی نخواهیم کرد، بلکه تنها زمانی این قلمرو را آزاد خواهیم کرد که دولتی در بیروت وجود داشته باشد که بداند چگونه حاکمیت خود را اعمال کند.»

انتقادات علیه نتانیاهو در هفته‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است. از یک سو گروه‌ها و سیاستمداران منتقد او را به سخت‌گیری و شدت عمل بیشتر توصیه می‌کنند و در سوی دیگر مخالفان او خواستار پذیرش راه‌حل‌هایی هستند که به توقف جنگ بیانجامد.

جنگ میان ارتش اسرائیل و گروه اسلامگرای حماس پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی به اسرائیل و قتل‌عام ۱۲۰۰ نفر عمدتا غیرنظامی از جمله زنان، کودکان، و سالخوردگان آغاز شد.

در این حمله تروریستی ۲۵۳ تن به عنوان گروگان به نوار غزه برده شدند که هنوز حدود ۱۲۰ نفر از آنها در اسارت شبه‌نظامیان فلسطینی هستند.
+32
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    فرهاد۱۹۷۷ - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    اینهم یکی دیگر از جهودبازی‌های اینهاست. ملتی دروغ‌گو، دزد و پست که با این دغل‌بازهایشان از بدو تاسیسشان به اینجا رسیده‌اند و متاسفانه دولت اخوندی ایران بزرگ‌ترین خدمت را به اینها کرده است.
    1
    4
    ‌چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.