تولید شکلات طبیعی از کاکائوی کامل با ضایعات و کالری کمتر

العربیه: شکلات‌های مدرن مملو از قند و کالری هستند، که هر دو از عوامل افزایش چاقی در جهان و به ویژه غرب می‌باشند. محققان سوئیسی اخیرا راهی پیشنهاد کردند که شکلات را با استفاده از مواد طبیعی‌تر تولید می‌کند، که به ضایعات و کالری کمتر می‌انجامد. سوئیس یکی از کشورهای پیشرو در شکلات‌سازی است، و سوئیسی‌ها بیش از 200 سال پیش صنعت شکلات‌سازی را متحول کردند.

شکلات‌های امروزی عموما تا حد زیادی فراوری‌شده هستند. از سوی دیگر تغییرات اقلیمی منجر به کاهش تولید کاکائو و افزایش قیمت‌ها شده است. کشاورزان غرب آفریقا مجبور شده‌اند برای کشت کاکائوی بیشتر به قلمرو جنگل‌های بارانی تجاوز کنند. این‌ها همه تاثیرات منفی بر گرمایش زمین گذاشته است.

شکلات به طور سنتی از مخلوط کردن دانه‌های کاکائوی خشک، بوداده، و آسیاب‌شده برای تهیه توده کاکائو درست می‌شود. سپس توده کاکائو را با شکر تصفیه‌شده معمولاً از چغندر قند مخلوط می‌کنند.

محققان سوئیسی پیشنهاد می‌کنند که برای ساخت ژل کاکائو، به جای قند می‌توان از خمیر اطراف دانه‌های کاکائو به همراه پوسته داخلی غلاف کاکائو استفاده کرد. هنگامی که این ژل با توده کاکائو مخلوط می‌شود، شکلاتی تولید می‌شود که فیبر بیشتر و چربی کمتری نسبت به شکلات معمولی دارد.

شکلاتی که از میوه کامل کاکائو تهیه شده است، در مقایسه با شکلات معمولی شیرینی کمتری دارد. از آنجایی که ذرات قند طبیعی بزرگتر هستند، تعدادشان کمتر است و دیرتر حل می‌شوند. قند موجود در ژل کاکائو مانند شکر تصفیه شده کریستالی نیست، و بنابراین به سرعت در بزاق حل نمی‌شود.

کره کاکائو، یا چربی جدا شده از دانه کاکائو، گاهی اوقات به توده کاکائو اضافه می‌شود تا محصول نهایی را نرم‌تر و مومی‌مانند کند. غلاف کاکائو به طور کلی دور ریخته می‌شود. بازیابی این مواد به جای دور ریختن‌شان می‌تواند تاثیر منفی صنعت کشت کاکائو بر گرمایش زمین را کاهش دهد.
+3
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.