آتش‌سوزی‌ گسترده در شمال اسرائیل در پی حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله

العربیه: پس از حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله از جنوب لبنان، آتش‌سوزی‌ گسترده‌ای شامگاه دوشنبه، 14 خرداد در شمال اسرائیل رخ داد که به گفته مقامات اسرائیلی، تخلیه برخی از ساکنان یک شهرک در نزدیکی مرزها را به دنبال داشت.

پلیس در بیانیه‌ای با اعلام این که «یگان‌های آتش‌نشانی با کمک چندین ستاد در حال اطفای حریق هستند»، خاطرنشان کرد که بسیاری از خانه‌ها در شهرک «کریات شمونه» در نزدیکی مرز با لبنان تخلیه شده‌اند.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه آتش‌سوزی در مناطق مرزی با لبنان را شاهد بود که از اکتبر گذشته تقریباً هر روز، صحنه تبادل بمباران میان اسرائیل و حزب‌الله در پی بروز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه بوده است.
آتش‌سوزی شدید و زخمی‌شدن چندین نفر
ارتش اسرائیل اعلام کرد که با توجه به شدت آتش‌سوزی‌ها، نیروهای کمکی را برای حمایت از آتش‌نشانان مستقر کرده است. در بیانیه ارتش آمده است: «شش سرباز ذخیره... به دلیل استنشاق دود به شکل سطحی زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند».

در ادامه این بیانیه با اشاره به این که «نیروها، محل وقوع آتش سوزی را تحت کنترل گرفتند و در این مرحله هیچ خطری متوجه اهالی نیست»، خاطرنشان شد: «فرماندهان منطقه شمال در طول شب وارد کریات شمونه شدند و در حال ارزیابی وضعیت هستند».

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز تاکید کرد که اخبار مربوط به این آتش‌سوزی را از نزدیک دنبال می‌کند.
سلسله عملیات هجومی حزب‌الله
این آتش‌‌سوزی‌ها پس از آن بود که حزب‌الله لبنان، دوشنبه از سلسله عملیات‌های تهاجمی موشکی و پهپادی علیه مواضع نظامی و مناطق استقرار سربازان اسرائیلی در شمال این کشور خبر داد.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل اعلام کرد در پاسخ به این حملات، اهدافی مرتبط با حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی قرار داد.

چند روز اخیر افزایش قابل توجه حجم تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌الله را در مناطق مرزی لبنان و اسرائیل، شاهد بوده است.
+15
رأی دهید
-20

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    بعد فردا که اسرائیل زد دمار از روزگار لبنان در آورد،هر چی مسلمان متحجر و چپگراست میان ننه من غریبم بازی در میارن که اسرائیل جنایتکاره و فلان و بهمان.
    4
    22
    ‌چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.