قیمت گران‌ترین گاو دنیا با قیمت آپارتمانی در قلب نیویورک برابری کرد

 یورونیوز: برزیل بزرگترین صادر کننده گوشت گاو در جهان است و به همین دلیل صدها میلیون گاو در این کشور پرورش داده می‌شود. اما یکی از آن‌ها استثنایی است و قیمتش با یک آپارتمان ۱۸۰ متری در قلب نیویورک برابری می‌کند. دوربین‌های امنیتی، یک دامپزشک و یک نگهبان مسلح از این گاو ماده سفید رنگ و غول پیکر محافظت می‌کنند.
بر اساس کتاب رکوردهای گینس، «ویاتینا-۱۹ فیو مارا مویز» (Viatina-19 FIV Mara Movéis) با ارزش چهار میلیون دلار، گران‌ترین گاو جهان است که در یک حراجی به فروش رسیده است. این میزان سه برابر آخرین رکورددار است.

همچنین وزن هزار و ۱۰۰ کیلوگرمی «ویاتینا» دو برابر یک گاو بزرگسال هم‌نژاد او است.

صنعت تولید گوشت گاو یکی‌ از منابع اصلی توسعه اقتصادی برزیل است و دولت این کشور در تلاش برای تسخیر بازارهای جهانی است. این کشور به عنوان بزرگترین صادرکننده گوشت گاو در جهان امیدوار است که گوشت تولیدیش در سبد خرید همگان جا داشته باشد.

«ویاتینا» در واقع تجسم جاه‌طلبی‌های دولت برزیل در پرورش گاو گوشتی و محصول سال‌ها تلاش این کشور برای پرورش گاوهای فربه‌تر و گوشتی‌تر است.

گاوهای پیروز در رقابت‌های پرورش گاو برزیل، در حراجی‌ها به قیمت‌های گزاف فروخته می‌شوند. این قیمت‌ها آن‌چنان بالا است که حتی دامداران ثروتمند مالکیت این حیوانات را به صورت اشتراکی خریداری می‌کنند. این دامداران تخمک‌‌ها و مایع منی این گاو‌های قهرمان را استخراج و از آن برای لقاح مصنوعی، تولید جنین، اصلاح نژاد و پرورش گاوهای جدید استفاده می‌کنند.
ویاتینا، گران‌ترین گاو جهاننی پریرا، یکی از مالکان «ویاتینا» می‌گوید: «ما گاوهای برترمان را نمی‌کشیم، بلکه آن‌ها را پرورش و تکثیر می‌کنیم. با این کار در نهایت ما غذای همه جهان را تامین می‌کنیم. من فکر می‌کنم ویاتینا قادر به انجام این کار است.»

لورانی مارتینز، دختر پریرا که دامپزشک و دست راست او است، می‌گوید: «بهای خیره‌کننده ویاتینا به دلیل سرعت عضله‌سازی، باروری و بیش از همه میزان انتقال این خصوصیت‌ها به نسل بعدی است.»

پرورش‌دهندگان همچنین برای وضعیت بدنی، استحکام سم‌ها، اطاعت، توانایی مادری و زیبایی گاو اهمیت قائل هستند. دامدارانی که قصد دارند نژاد گاو‌هایشان را اصلاح و آن‌ها را ارتقای ژنتیکی دهند، حدود ۲۵۰ هزار دلار جهت به‌دست آوردن فرصتی برای جمع‌آوری تخمک‌های ویاتینا پرداخت می‌کنند.

لورانی مارتینز می‌افزاید: «ویاتینا بیش از هر گاو دیگری به کمال نزدیک است. او یک گاو کامل است و همه مشخصاتی که مالکان به دنبال آن‌اند را دارد.»
+13
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    محافظش از محافظهای احمقی نجس هم بت کلاس تر و هم خوشتیپ تره
    0
    6
    ‌چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    ارزش این گاو از تمام نمایندگان مجلس اسلامی بعلاوه احمدی‌نژاد بیشتر است .
    0
    6
    ‌چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.