فروش آشکارای «راهنمای اخاذی جنسی» در شبکه‌های اجتماعی + ویدیو

فروشندگان آنلاین روش کاربرد راهنمای اخاذی را صراحتا اعلام می‌کنندبی بی سی:تونی اسمیت و انگوس کرافورد
بی‌بی‌سی نیوز دریافته است که مجرمان، راهنمای شیوه اخاذی را در رسانه‌های اجتماعی می‌فروشند.

این راهنماها به خریدار یاد می‌دهد که چگونه می‌تواند به عنوان یک زن جوان در فضای مجازی ظاهر شود، قربانی را فریب دهد تا مطالب بی‌پرده جنسی را برایش ارسال کند و سپس این مطالب را برای باجگیری به کار ببرد.

روز سه‌شنبه اولامید شانو در برابر دادگاهی در لندن حاضر شد. اتهام او این است که بخشی از یک گروه تبهکار است که از طریق باجگیری آنلاین از بزرگسالان و کودکان دو میلیون پوند درآمد داشته است.

ماه گذشته آژانس ملی مقابله با جرایم در بریتانیا اواخر ماه آوریل، دهه اول اردیبهشت، هشداری را برای مدارس سراسر این کشور صادر کرد و نسبت به خطرات اخاذی از دانش‌آموزان هشدار داد.
گفته می شود اولامید شانو بخشی از باندی است که با باج‌گیری از مردم دو میلیون پوند به دست آورده استکارشناسان می‌گویند آمار کودکانی که قربانی اخاذی باندهای مستقر در غرب آفریقا، و به خصوص نیجریه، شده‌اند به شدت افزایش یافته است.

در بریتانیا، دو نوجوان بریتانیایی پس از آنکه هدف اخاذی اینترنتی قرار گرفتند در اکتبر سال ۲۰۲۲ خودکشی کردند.

پل رافیل، متخصص فناوری اطلاعات و کارشناس جرم اخاذی، این پدیده را «تهدیدی عظیم» برای کودکان توصیف می‌کند.

آقای رافیل گفته است: «کلاهبرداران اینترنتی در دو سال اخیر متوجه شده‌اند که با کلاهبرداری در یک بازار بکر می‌توانند خیلی سریع ثروتمند شوند، و این بازار، بازار اخاذی از نوجوانان است.»
راهنماهای اخاذی بی‌پرده در معرض فروش قرار داردآقای رافیل خاطرنشان می‌کند که سال‌هاست بزرگسالان هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند اما اکنون پسران نوجوان از آسیب‌پذیرترین گروه‌های هدف آزار جنسی هستند.

او می‌گوید: «تبهکاران قربانیان خود را با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی و جستجوی اطلاعات مربوط به دبیرستان‌ها و تیم‌های ورزشی جوانان و سپس فالوکردن یا ابراز دوستی با آنها پیدا می‌کنند.»

بی‌بی‌سی نیوز دریافته است که راهنماهایی در مورد نحوه انجام این جرم به صورت فیلم‌های آنلاین آشکارا برای فروش عرضه می‌شود.

در این راهنماها، نحوه تنظیم شماره تلفن‌های غیرقابل ردیابی، ایجاد پروفایل‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از روش‌های پرداخت امن به تفصیل شرح داده شده است.

برخی از این سایت‌ها شامل اظهارات افرادی است که باج‌گیری کرده‌ و از آن کاملا رضایت دارند.

یکی از این افراد نوشته است که قربانی او به طور منظم «هر جمعه» به او پول می‌دهد.

پسر ۱۴ ساله لوسی امسال هدف یک باند اخاذی قرار گرفت.

اگرچه او هیچ تصویر نامناسبی از خود ارسال نکرده بود، اما باج‌گیران تصویری از وضعیت نامناسبی را جعل کرده و در متنی او را تهدید کردند که آن را به اشتراک خواهند گذاشت.

لوسی می‌گوید: این پیام در این مورد بود که ما را بلاک نکن. اگر ظرف ۲۴ ساعت برای ما پول نفرستی، ما عکس برای همه مخاطبان توارسال می‌کنیم، او شوکه شده بود و به معنای واقعی کلمه از نظر فیزیکی تنش می‌لرزید.»

این نوجوان قبلا ۱۰۰ پوند به باج‌گیران پرداخت کرده بود، اما با کمک والدینش حساب اینترنتی و تلفن خود را مسدود کرد. دیگر از باجگیرها خبری نشد.

لوسی می‌گوید: «اگر آن روز صبح پسرم در خانه نبود، اگر من در آشپزخانه نبودم، و اگر او با من صحبت نمی‌کرد، نمی‌دانم این ماجرا چه بر سر او می‌آورد.»
مقامات ایالات متحده خواستار استرداد شانو برای محاکمه در ایالت آیداهو هستندمقامات ایالات متحده خواستار استرداد آقای شانو شده‌اند که در دادگاه وست‌مینستر در لندن حاضر شد.

این مرد ۳۳ ساله به اتهام اخاذی، پولشویی و تجسس سایبری در ایالت آیداهو تحت تعقیب است.

اتهامات او مربوط به چهار قربانی است که یکی از آنها یک کودک بود.

بازپرسان بر این باورند که ممکن است در یک دوره سه ساله، او صدها قربانی داشته باشد.
به مشترکین دستورالعمل نحوه فریب قربانیان اخاذی داده می‌شودآقای رافیل معتقد است که شرکت‌های بزرگ فناوری به اندازه کافی برای متوقف کردن اخاذی اقدام نکرده‌اند.

او می‌گوید: «طی دو سال گذشته، میزان این جرایم در اینستاگرام و اسنپ‌چت به حد انفجار رسیده است... این پلتفرم‌ها باید به شدت دنبال این جنایتکاران باشند.»

اسنپ‌چت در پاسخ به سئوال بی‌بی‌سی گفت: «ما بر تلاش‌ خود برای مبارزه با این جرم افزوده‌ایم، از جمله گزینه گزارش‌دهی به‌ویژه برای تهدید به افشای محتوای جنسی، و آموزش درون‌برنامه‌ای برای نوجوانان را راه انداخته‌ایم.»

متا که مالک اینستاگرام است، در بیانیه‌ای گفته است: «یک گزینه گزارش‌دهی اختصاصی را در دسترسی قرار داده‌ایم تا مردم بتوانند از طریق آن هر کسی را که تهدید به اشتراک‌گذاری تصاویر خصوصی می‌کند، گزارش دهند.»

وی افزود: «در بریتانیا ما به صورت اتوماتیک هنگام ثبت حساب نوجوانان زیر ۱۸ سال در اینستاگرام این گزینه را اجرا می‌کنیم که فهرست فالوورها و فالوئینگ‌های آنها را پنهان می‌کند و تنظیمات پیام‌رسانی سختگیرانه‌تری را به کار می‌اندازد.»

تیک تاک گفته است که این پلتفرم «به نحوی طراحی شده که پذیرای کسانی نباشد که قصد آسیب رساندن به نوجوانان را دارند و ما هیچ محتوا یا رفتاری را که جرایم جنسی را ترویج می‌کند، تحمل نمی‌کنیم.»
 مبارزه با اخاذی جنسی در اینترنت؛ از دستگیری عوامل در نیجریه، تا حمایت و آموزشِ قربانیان در آمریکا
+4
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.