رئیس پشین موساد: مکان نصرالله را می‌دانیم و هر زمان بخواهیم او را حذف می‌کنیم

العربیه: یوسی کوهن، رئیس پیشین «موساد»، در تهدید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، اعلام کرد که سرویس اطلاعاتی اسرائیل از مکان نصرالله باخبر است و «اسرائیل هر لحظه که بخواهد می‌تواند او را حذف کند».

روزنامه «معاریو»، دوشنبه 14 خرداد در ادامه این خبر آورد که اظهارات کوهن به منزله تهدید علیه تشدید تنش حزب‌الله در مرزهای اسرائیل لبنان است.
زمان جنگ فراگیر فرا رسیده است
از سویی یوآو کیش، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل دوشنبه خواستار لزوم جنگ علیه لبنان، برای بیرون راندن حزب‌الله و همه ساکنان جنوب لبنان به پشت رودخانه لیطانی شد.

کیش از حزب لیکود در مصاحبه با «کانال 13» اسرائیل تاکید کرد که به باور او، زمان ورود به جنگی فراگیرعلیه حزب‌الله و کوچاندن 400 هزار اهالی جنوب لبنان به پشت خط لیطانی، فرا رسیده است.

کیش افزود: «ما باید در این رویداد حضور داشته باشیم، حتی با وجود واکنشی که بلافاصله رخ خواهد داد، نمی‌توان به تحمل اوضاع و عدم واکنش، ادامه داد».

او در ادامه این مصاحبه گفت: «فکر می‌کنم زمان، فرا رسیده است، ما نمی‌توانیم شمال را رها کنیم و نمی‌توانیم ادامه چنین روزهایی را تحمل کنیم».
احتمال بالای تشدید درگیری
از سویی کارشناسان نظامی بر این باورند که درگیری حزب‌الله و اسرائیل در شرف تشدید است و توقف آن به دو شرط بستگی دارد: توقف جنگ غزه و اجرای قطعنامه 1701 سازمان ملل در مورد توقف عملیات‌های جنگی میان بیروت و تل‌آویو.
تهدیدهای متقابل حزب‌الله و اسرائیل
حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود در 24 مه با این بیان که اسرائیل به اعتراف رهبران خود، به هیچ‌کدام از اهدافش در جنگ غزه دست نیافته، اسرائیل را به اقدامات «غافلگیرانه»از سوی حزب‌الله تهدید کرد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز در 29 همان ماه به در واکنش به تهدید نصرالله تاکید کرد که رهبر حزب‌الله، لبنان را به وضعیتی «دشوار» می‌کشاند.
+63
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    پس دلیل این موش و گربه بازی چیه !؟ موشک پرونیهای حزب دولا به شمال اسرائیل که باعث فرار هزاران نفر از خانه و کاشانه شون شده چه استفاده ای برای دولت صهیونیستی داره !؟ این رئیس پیشین موساد یا زِر مفت میزنه و یا سود و منفعت ، وجود خرس الله برای اسرائیل از حذفش بیشتره !؟ مثل سر افعی در پاستور که باهاش لاس خشکه میزنن ولی قطعش نمیکنند !!
    53
    50
    ‌سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    در قرآن آمده ، کید شان را بخودشون واگذارید ، ودر احادیث هست که ، بکشید حیوانات موذی را قبل از آنکه بشما آسیب برسانند . در نتیجه تاخیر در حذف نصرالله جایز نیست .
    42
    39
    ‌سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.