انتخابات ایران؛‌ برادر ابراهیم رئیسی نتوانست ثبت‌نام کند، عارف انصراف داد

این عکسی است که رسانه‌های داخل ایران از «حضور» علی رئیس‌الساداتی برای ثبت نام در انتخابات امسال منتشر کرده‌اندبی بی سی: بر اساس گزارش شماری از رسانه‌های ایران علی رئیس‌الساداتی، برادر ابراهیم رئیسی «به دلیل نداشتن شرایط لازم نتوانسته برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری داوطلب شود.»

گفته شده که او ۱۴ خرداد در آخرین روز ثبت‌نام در وزارت کشور حاضر شده اما موفق به ثبت‌نام نشده است. این تصویر از حضور او در این وزارت در رسانه‌ها منتشر شده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند «گویا او شرایط لازم برای ثبت‌نام را نداشته است.»

دوشنبه ۱۴ خرداد، آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نامزدی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بود و در مجموع طی پنج روز ۸۰ نفر موفق به ثبت‌نام در وزارت کشور شدند.
محمدرضا عارفمحمدرضا عارف کنار کشید
در تحولی دیگر، محمدرضا عارف، معاون اول سابق ریاست جمهوری ایران در دوران محمد خاتمی، از شرکت در انتخابات انصراف داد.

آقای عارف که سرشناس‌ترین چهره نزدیک به اصلاح‌طلبان در ایران بود که می‌توانست در این انتخابات حاضر شود، امروز - ۱۴ خرداد - همزمان با روز پایانی ثبت نام داوطلبان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «با سلام و با تشکر از لطف شما و دیگر عزیزان و لزوم احترام به همه سلایق؛ قصد بر عدم حضور در انتخابات است. انشالله دلایل آن به زودی گفته خواهد شد».

در آخرین روز ثبت نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری رکورد تازه‌ای ثبت شد و ۴۳ نفر ثبت نام کردند که در میان آنها شاخص‌ترین چهره محمدباقر قالیباف بود که چند روز پیش بار دیگر به ریاست قوه مقننه انتخاب شد. امروز چندین نفر از نمایندگان ادوار مجلس و وزرای پیشین هم ثبت نام کردند از جمله مصطفی پورمحمدی، عباس آخوندی، الیاس نادران، حسن سبحانی، حسن کامران، احمد اکبری، قاسم جاسمی و حمیده زرآبادی نمایندگان پیشین مجلس و محمد ناظمی اردکانی وزیر پیشین تعاون. مهرداد بذرپاش وزیر فعلی راه و اسحاق جهانگیری معاون اول دولت حسن روحانی هم ثبت نام کردند.
+0
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    اینا واسه دهه فاطمیه یه ماه سیاه میپوشن. چرا تو عکس داداشش سیاه نپوشیده؟
    1
    12
    ‌سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.