تشکیلات خودگردان فلسطینی سخنان خامنه‌ای را در راستای «قربانی‌کردن کودکان و زنان» توصیف کرد

 علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایرانصدای آمریکا: ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی روز دوشنبه در پاسخ به اظهارات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فلسطینی‌ها به جنگ‌هایی که در خدمت آرزوهای آنها برای دستیابی به «آزادی و استقلال» نباشد، نیازی ندارند.

علی خامنه‌ای روز دوشنبه در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد مرگ خمینی و با حضور سران سه قوه جمهوری اسلامی، در ارتباط با حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل، آن را «دقیقا مورد نیاز منطقه» خواند.

بنا به ادعای خامنه‌ای، حمله حماس همزمان با نقشه آمریکا، اسرائیل و «برخی از کشورهای منطقه برای تغییر معادلات در منطقه» انجام شد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی در این بیانیه با اشاره به تبعات ویرانگر ناشی از حمله ۱۵ مهر حماس به اسرائیل از جمله کشته‌شدن «بیش از ۳۶ هزار» فلسطینی، زخمی‌شدن «٨٣ هزار نفر»، ویرانی زیرساخت‌های غزه از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، کلیساها، و آوارگی هزاران فلسطینی افزود سخنان خامنه‌ای را در راستای قربانی‌کردن خون فلسطینی‌ها و هزاران کودک، زن، و سالخورده فلسطینی توصیف کرد.

مقامات جمهوری اسلامی بلافاصله پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس که در آن بیش از ۱۲۰۰ شهروند اسرائیلی عمدتا غیرنظامی از جمله زنان، کودکان، و سالخوردگان کشته و بیش از ۲۵۰ تن دیگر گروگان گرفته شدند، ضمن اعلام حمایت قاطع خود از آن و در ادامه سیاست چندین دهه‌ای خود، بارها خواستار نابودی اسرائیل شده‌اند.

از فردای حمله تروریستی ۱۵ مهر، حزب‌الله لبنان به عنوان اصلی‌ترین بازوی نیابتی جمهوری اسلامی راکت‌پرانی به سوی شمال اسرائیل را آغاز کرد و تا کنون ده‌ها هزار شهروند اسرائیلی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

در همین ارتباط، حوثی‌های یمنی مورد حمایت جمهوری اسلامی نیز با حمله به کشتی‌های تجاری در حال گذر از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، موجب اختلال در کشتیرانی جهانی شده‌اند.

دیگر گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت حکومت ایران در عراق و سوریه و لبنان نیز هر از چندگاهی حملاتی علیه اسرائیل و همچنین پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در منطقه انجام داده‌اند.
+96
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    نفس اش از جای گرم بلند میشه خودش تو ده تا پستو قایم شده فقط واق واق میکنه مرگ خوبه برای دیگران
    5
    130
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    خنده داره،دیگه با چه زبانی گفته بشه؟ خود فلسطینیها و لبنانیها از خامنه ای و رژیمش بیزارند و از دخالتهای مخرب اراذل سپاه و تشکیل و ساپورت گروهای داعشی خونخواری مثل حماس و حزب الله در رنج و عذابند،بعد این بیعرضه های مفتخور متحجر شیعه اصرار دارند که قتل و خون و جنگ و نفرت در اون منطقه برقرار باشه،در حالیکه اسرائیل نه تنها مرز مشترکی با ایران نداره،هیچ نوع تضاد منافع،سر آب،منابع یا هیچ چیز دیگری هم با ایران نداره! در همین حال چین و روسیه با وجود اینهمه باج دادن و قراردادهای بیست ساله رژیم برای تاراج منابع ایران ،از منافع امارات در مقابل ایران حمایت میکنند،وحوش طالبان سهم آب ایران رو نمیدند و شاخ و شانه میکشند،و خامنه ای افعی مشغول با این مزخرفات مشغول نفرت پراکنیهای همیشگی خودش و سرکوب مردم ایران هست!
    1
    86
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    خدمتی که حماس و خامنه ایی مزدور به اسرائیل کرده اند و می‌کنند هیچکدام از متحدین اسراییل قادر به انجام آن نبوده و نخواهد بود!
    10
    62
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    یکی از این چپولهای عشق غزه نیست بیاد نظرات مشعشعشون رو أعلام کنه؟ جنگ مورد نیاز منطقه همینجوری فقط بزن و چیزی نشه نیست. زدی باید بخوری. چطور اینجا نمیگین خامنه ای کودک کش؟ پول رو داده، حمایت هم کرده، بهشون هم یاد داده که از سپر إنسانی استفاده کنین، بعد میگن چرا اسراییل میکشه؟
    2
    45
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.