مورینیو پس از امضای قرارداد با فنرباغچه ترکیه؛ «پیراهن این تیم دیگر پوستِ من است»

یورونیوز: هزاران هوادار باشگاه فنرباغچه ترکیه در استادیوم شوکرو سراج اوغلو شهر استانبول جمع شدند تا لحظه امضای قرارداد ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی جدید خود را از نزدیک تماشا کنند.

روز شنبه اعلام شده بود که سرمربی پرتغالی با مسئولان باشگاه فنرباغچه به توافق رسیده و آقای خاص روز یکشنبه در استانبول رسما قرارداد خود را با این تیم امضا کرد. مورینیو قرار است به مدت دو سال هدایت زرد و آبی‌های شهر استابول را برعهده داشته باشد.

او پس از امضای قرارداد و در حالی‌که هزاران نفر از طرفداران فنرباغچه نام او را فریاد می‌زدند گفت: «من می‌خواهم از همه شما به خاطر عشقی که به من می‌دهید تشکر کنم. معمولا یک مربی بعد از پیروزی‌ها محبوب هواداران می‌شود، اما امروز احساس می‌کنم که شما حتی قبل از پیروزی‌ها هم من را دوست دارید و این مسئولیت من را بسیار سنگین می‌کند.»

مورینیو که با تیم‌های اینتر میلان ایتالیا و پورتو پرتغال فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده، در ماه ژانویه از هدایت باشگاه آ اس رم ایتالیا برکنار شد و از آن زمان هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته است.
ژوزه مورینیو پس از امضای قرارداد به جمع هواداران فنرباغچه رفت و مورد استقبال گرم طرفداران این تیم قرار گرفتمورینیو در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به هواداران فنرباغچه ترکیه گفت: «من از همین لحظه به شما قول می‌دهم که من دیگر بخشی از خانواده شما هستم. این پیراهن فنرباغچه پوست من است. فوتبال شور و اشتیاق است و هیچ جایی بهتر از اینجا نیست که این اشتیاق را احساس کنیم. از لحظه‌ای که رئیس باشگاه را ملاقات کردم، می خواستم هدایت تیم شما را برعهده بگیرم زیرا شما روح فوتبال هستید. من می خواهم مربی همه شما باشم.»

مورینیو دیگر مانند سالهای اوج مربیگری خود موفق نیست و در چند شغل آخر خود بعد از کسب نتایج نه چندان موفق اخراج شده است. با این حال هنوز هم «آقای خاص» چهره جذابی برای تیم‌های فوتبال در سطح جهان است و هرچند دیگر شغلی در میان تیم‌های برتر اروپایی برای او پیدا نمی‌شود اما همچنان باشگاه‌های زیادی در سطح اروپا و دنیا آرزو دارند که مرد پرتغالی را روی نیمکت تیم خود ببینند.

مورینیو که در طول دوران حرفه‌ای خود هدایت چلسی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام را نیز بر عهده داشته، جانشین اسماعیل کارتال شد که روز جمعه این باشگاه را ترک کرد. کارتال در این فصل تنها یک شکست در لیگ داشت اما باز هم این نتایج برای قهرمانی فنرباغچه کافی نبود و این تیم کورس قهرمانی را به رقیب دیرینه یعنی گالاتاسرای واگذار کرد.
+5
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.