خامنه‌ای: منطقه ما به عملیات ۷ اکتبر نیاز داشت/ دلم برای رئیسی سوخت

العربیه: علی خامنه‌ای، رهبر ایران، طی یک سخنرانی در محل دفن روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت که منطقه خاورمیانه به عملیات 7 اکتبر موسوم به «طوفان‌الاقصی» نیاز داشت و افزود: «طوفان الاقصی در وقت خود اتفاق افتاد.»

خامنه‌ای در اشاره به گفته‌های روح الله خمینی به طور تلویحی از فلسطینیان خواست با اسرائیل برای توقف آتش‌ در غزه مذاکره نکنند.

او گفت: «دل به مذاکرات سازش نبندید.»

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از اسرائیل در حمله گروه حماس به شهرک‌های اسرائیلی واقع در مجاورت نوار غزه 1400 نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.

به گفته ارتش اسرائیل، در حمله 7 اکتبر، 252 نفر توسط حماس به گروگان گرفته شدند که 121 نفر از آنها هنوز در نوار غزه در اسارت هستند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین، یکشنبه 13 خرداد اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان حملات اسرائیل به نوار غزه که در واکنش به حمله حماس آغاز شد به 36 هزار و 379 نفر افزایش یافت.
خامنه‌ای: دلم برای رئیسی سوختسخنرانی علی خامنه‌ای در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی در مقبره اوبی بی سی: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی با تجلیل از خصوصیات ابراهیم رئیسی گفت «روسای جمهوری آینده باید آن را سرمشق قرار دهند.» رهبر جمهوری اسلامی ضمن انتقاد از مطبوعات به خاطر آنچه «کتمان خدمات رئیسی» در زمان حیاتش خواند، گفت: «دلم برای رئیسی سوخت.» او افزود «انشالله رئیس‌ جمهوری شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد».
 
آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی امروز خود گفت «بعد از کشته‌شدن ابراهیم رئیسی همه مطبوعات و روزنامه‌ها از خدمات رئیسی تجلیل می‌کنند، در زمان حیات او اینها حاضر نبودند یک کلمه از این حرف‌ها را بگویند. دلم برای رئیسی سوخت.»
 
او گفت در زمان حیات رئیسی «این برجستگی‌ها را می‌دیدند اما کتمان می‌کردند. عکس آن را می‌گفتند. او را می‌آزردند. او جواب نمی‌داد. اما گاهی پیش من می‌آمد و شکایت می‌کرد.»
 
او گفت حضور میلیونی در مراسم ابراهیم رئیسی و اجتماعاتی همچون کشته‌شدن قاسم سلیمانی، عکس ادعایی بود که «دشمنان در خارج و کسانی در داخل» مطرح می‌کردند که «نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌ ملی» خود را از دست داده است.
 
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران قرار بود در خرداد سال ۱۴۰۴ برگزار شود ولی با کشته‌شدن ابراهیم رئیسی، امسال در هشتم تیر (۲۸ ژوئن) برگزار خواهد شد.
 
ابراهیم رئیسی در سقوط بالگرد در ۳۰ اردیبهشت، (۱۹ مه ۲۰۲۴)، کشته شد.
 سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مقبره آیت‌الله خمینی به طور زنده پخش شداو در ادامه گفت موضوع مهم دیگر این است که «کشور با از دست دادن رئیس جمهور توانست آرامش و امنیت خود را حفظ کند.»
 
آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین ثبت‌نام داوطلبان برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری گفت ایران به یک رئیس جمهور «فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» نیاز دارد تا کشور «در معادلات پیچیده بین‌المللی منافعش را حفظ کند و عمق راهبردی خود را تقویت کند.»
 
آیت‌الله خامنه‌ای از مردم خواست در انتخابات پیش رو «با آرای بالا» رئیس جمهور بعد را انتخاب کنند. او همچنین از نامزدها خواست از «بدگویی و لجن‌پراکنی» در جریان تبلیغات انتخاباتی بپرهیزند.
 
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران با شرایط خاص شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شوند. بسیاری از منتقدان می‌گویند این شورا در دوره‌های گذشته «سلیقه‌ای» و همسو با منافع سیاسی گروهی مشخص اقدام به تایید یا حذف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کرده است.
خامنه‌ای: منطقه ما به طوفان‌ الاقصی نیاز داشت
آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از صحبت‌هایش را به موضوع جنگ غزه اختصاص داد و گفت «منطقه ما به عملیات طوفان‌الاقصی نیاز داشت»
 
او با اشاره به رویکرد آیت‌الله خمینی گفت نباید «به مذاکرات سازش» دل بست.
 
رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر با تکرار موضوع خود درباره حمله هفتم اکتبر حماس و گروه‌های همسو گفت اینکه اسرائیل «ادعا می‌کرد جزو قوی‌‌ترین ارتش‌های دنیا است در داخل سرزمین‌های خود از حماس و حزب‌الله و گروه‌های مقاومت شکست خورده است و این است طوفان الاقصی.»
 
به گفته رهبر جمهوری اسلامی ایران، این موضوع که «مسئله فلسطین شده است مسئله اول دنیا که خیلی مهم است.»
+8
رأی دهید
-78

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    ما هم به سوزاندن ریش تو نیاز داریم که بزودی محقق خواهد شد.
    4
    61
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

    این یعنی عملا حمایت از کشتار و تجاوز فجیعی که حـ... هایه حماس در ۷ اکتبر انجام دادن. بعد اقا از بستن چانل یوتیوب شون مکددر خاطرشد و با لفظی طلبکارانه فرمودن اینکار شرکت متا یعنی نقض ازادی بیان . البته ازادی بیان برایه اقاست نه برایه ملت ایران.
    2
    51
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    توجه کرده اید که هیچگاه یک روحانی مسلمان ایده یا راه حلی بغیر از آدم کشی و جنگ و خونریزی ندارد. اسلام و آخوند های جنایت کار این دین اهریمنی فقط خشونت را می شناسند و نه راههای صلح‌آمیز.
    3
    50
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا

    الاغ جاسوس روسیه با دستور حمله به اسرائیل در واقع کمک کردی اسرائیل مردم غزه را بکشد بعد هم رییسی نوکر رژیم اسلامی را مقتول شهید مردی تا با اخبار کشتن سرپوش روی روزی ۶میلیون بشکه صادرات در واقع دزدی نفت مردم ایران بگذاری کشتن مردم ایران بصورت فله ای و دانه دانه کافی نیست که جدیدا متوجه شدم هرچند یک دو ماه یکبار هم یک فرد آدم کش با اسلحه به عروسی مردم در روستا ها و شهر ها می فرستی تا با تیر اندازی کور عروسی ها را تبدیل به عزا کنی و مردم ایران را اینگونه سرگرم عزاداری کنی ،ای خامنه‌ای و مجتبی و بقیه آخوندها و پاسداران اجنبی زاده ی کثیف و جانی لعنت خدا بر پدر و مادر کثافتتان و خودتان باد منتظر عذاب خدایی از دست مردم ایران به استضعاف و استیصال کشیده باشید
    2
    43
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    خامنه ای ، خاک بر سرت ، هیچ کس در سطح کره زمین جرات تایید عملیات ۷ اکتبر را ندارد ، و توی احمق رسما خودت را بعنوان تروریست بین المللی معرفی کرده ای . یکی نیست که باین احمق متوهم حالی کند که کشتن ۱۲۰۰ نفر غیر نظامی هیچگونه افتخاری ندارد ؟!؟
    4
    42
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    7 اکتبر برنامه از پیش تعیین شده بود و کمک زیادی برای اسراییل و نتانیاهو کرد و اسراییل بهدهیچ وجه غزه پس نخواهد داد و تمام عربها از آنجا رانده خواهند شد و ایران هم کمک زیادی به اسراییل کرد در این برنامه
    3
    31
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    قورپه - بروکسل، بلژیک
    احمق جان حماس ۱۲۰۰ نفر را کشت اما اسراییل خون اشام تا به حال ۳۷۰۰۰ نفر اعم از زن بچه نوجوان جوان و کهنسال را کشت تمام زیر ساخت ها را از بین برد و تقریبا نوار غزه را شخم زد کجای این را شما شکست میدانید ۴۵ سال هست زر میزنید اینها رفتنی هستند و شکست خورده اند ولی ما هیچ کجا پیروزی شما را ندیدیم کنسول گری ایران را زدند هیچ غلطی نکردید هر روز مواضع شما در سوریه زیر بمباران هست سرور هاتون داره خیانت میکنه کشور های عربی حوزه خلیج فارس که بیشتر به شهر بزرگ شبیه هست برای شما دم دراوردند و سرورتون چین هم پشتیبانی میکند دریای خزر را به روسیه چاه بهار را به هند و خلیج فارس را به چین بخشیدید باز هم با کمال پررویی میگید شکست خوردند. به خدا عزراییل هم از کارهای شما خجالت میکشه
    0
    10
    دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.