ناکامی حقوقی فرزندان مارادونا جهت لغو حراج «توپ طلا»ی پدرشان

قهرمانی دیگو مارادونا با تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیکدویچه وله: دادگاهی در فرانسه تقاضای فرزندان دیگو مارادونا برای جلوگیری از حراج "توپ طلا"ی پدرشان در جام جهانی ۱۹۸۶ را رد کرد. این جایزه ارزشمند مارادونا که در سال ۲۰۲۰ درگذشت قرار است، در روز ۷ ژوئن به حراج گذاشته شود.

"توپ طلا" جایزه‌ ارزشمندی است که در پایان رقابت‌های فوتبال جام جهانی به بهترین بازیکن تورنمنت اعطا می‌شود.

این توپ که در پایان جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک به دیگو مارادونا، کاپیتان تیم ملی آرژانتین و قهرمان جام جهانی اختصاص یافت، از موضوعات خبرساز جنجالی در طول دهه‌های اخیر بوده است.

مارادونا در جام جهانی مکزیک "گل قرن جام جهانی" را به ثمر رساند. او در دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل تیم ملی انگلیس، ۶۰ متر از زمین را با دریبل‌های فوق‌العاده پشت سر گذاشت و یک گل فراموش‌نشدنی و تاریخی به ثمر رساند.

حال قرار است این توپ در یک بنگاه حراج در نزدیکی پاریس در روز ۶ ماه ژوئن به فروش برسد.

در واکنش به آن، فرزندان دیگو مارادونا که خود را به عنوان وارثان این جایزه می‌دانند برای جلوگیری از برگزاری این حراج به دادگاهی در فرانسه شکایت کرده‌ بودند.

به گفته خانواده ماردونا، این توپ سه سال پس از قهرمانی مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶، در سرقت از بانکی در ناپل ایتالیا، دزدیده شد. دیگو مارادونا که در سال ۲۰۲۰ درگذشت، در آن زمان بازیکن تیم تیم اس.اس.ث. ناپل بود.

سپس در طول دهه‌ها پس از این حادثه گمان می‌رفت که این جایزه بی‌نظیر گم شده است.
علل رد تقاضا توسط دادگاه
اما این "توپ طلا" در سال ۲۰۱۶ در یک حراجی در پاریس دوباره "ظاهر" شد و توسط یک دلال عتیقه به قیمت ۵۰۰ یورو خریداری شد.

حال دادگاه فرانسوی درخواست فرزندان مارادونا را به دلیل "نبود شواهد" رد کرده است.

در حکم دادگاه آمده است: «هیچ گزارشی در آن زمان بابت این سرقت به پلیس ارائه نشد. گزارش‌ روزنامه‌ها در این مورد به عنوان مدارک ثابت‌کننده، محسوب نمی‌شوند.»

با این حال، فرزندان مارادونا از طریق وکلای خود، درخواست تجدید نظر دادند.

لولا شونت، وکیل خانواده مارادونا روز پنجشنبه ۳۰ مه (۱۰ خرداد) قبل از صدور حکم دادگاه گفت: «خانواده مارادونا می‌خواهد این توپ را پس بگیرد، مردم آرژانتین می‌خواهند این توپ را پس بگیرند.»

به گفته وکلای فرزندان دیگو مارادونا، جایزه مذکور پدرشان که "انتظار می‌رود در مراسم حراج با نرخ چندین میلیون یورویی فروخته شود، متعلق به پنج وارث او است."

پیراهنی که دیگو مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ بر تن داشت، پیش‌تردر یک حراجی به قیمت ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به فروش رفت.

وکلای خانه حراج نیز ادعای اعلام شده توسط خانواده مارادونا را رد کرده‌اند. آنها گفته‌اند که ادعای دریافت این جایزه توسط فرزندان مارادونا "۳۵ سال پس از یک سرقت ادعایی، یک اقدام فرصت‌طلبانه" است.
+2
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.