رویترز: آمریکا «به هیچ عنوان» در «مراسم ادای احترام سازمان ملل به ابراهیم رئیسی» شرکت نمی‌کند

صدای آمریکا: خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۹ خرداد به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده مراسم ادای احترام مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ابراهیم رئیسی و کشته‌شدگان سقوط بالگرد در دهم خرداد را تحریم خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه «بعضی از بدترین موارد نقض حقوق بشر به‌ویژه علیه زنان و دختران ایران در دوران ریاست رئیسی بر دولت جمهوری اسلامی صورت گرفته است» تاکید کرد که نمایندگان ایالات متحده «به هیچ عنوان» در این رویداد سازمان ملل متحد که قرار است پنجشنبه ۱۰ خرداد برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.

گفته می‌شود مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از ۱۹۳ عضو، به طور سنتی برای ادای احترام به رهبرانی که در زمان مرگشان رئیس دولت بودند، تشکیل جلسه می‌دهد و در آن مراسم سخنرانی‌هایی در مورد رئیس دولت مزبور انجام می‌شود.

یک دقیقه سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد به یاد قربانیان سقوط هلیکوپتر سران جمهوری اسلامی در جلسه اول خرداد با حضور معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد و حضور دبیرکل سازمان ملل متحد در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی و ادای احترام او به ابراهیم رئیسی، رئیس دولت و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه او با اعتراض گسترده ایرانیان و شخصیتهای سیاسی دیگر کشورها روبرو شد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده هم به علت ابراز تسلیت به ایران برای مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش مورد انتقاد شدید برخی اعضای جمهوری‌خواه کنگره قرار گرفت.

این جمهوری‌خواهان ابراهیم رئیسی را «قصاب تهران» خواندند و پیام تسلیت دولت آمریکا به مناسبت مرگ او را اقدامی نابجا دانستند اما جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید این پیام را اقدامی مرسوم دانست و در عین حال گفت: «رئیسی بدون شک مردی بود که دستانش به خون ایرانیان زیادی آغشته بود.»

ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت او، امام جمعه تبریز و چند تن دیگر پس از سقوط بالگرد حامل آنها در جنگل دیزمار در استان آذربایجان شرقی در روز ۳۰ اردیبهشت کشته شدند.
+57
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    با تسلیت گفتنشون معلومه هنوز حامی تروریستند نه مردم ایران
    0
    37
    ‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان

    مجمع عمومی سازمان ملل مالشی
    0
    28
    ‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    مرگ رئیسی قصاب تهران را بتمام آزادی خواهان تبریک گفته و ضمنا بتمام قاتلان و سواستفاده گران جهانی تسلیت عرض مینمایم .
    2
    31
    ‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران

    نگران نباش ایرانی ها هم شرکت نکردن . تازه خیلی هاشون هم جشن گرفتن . فقط خود تازی زاده ها بودن که میزدن تو سرشون و مسولین ج ا هم بهشون میخندیدن که اوسکولشون کردن 😅 تازه مسوللین هم خودشون تازی زاده و اصلیت اجدادی همشون از کشور های اطرافه و مثل خود این خفت ها تازی زاده هستن کر کر میخندیدن 😅 فقط رییسی تو روحت که باعث شدی لنگای در هوای آمنه معروف بشه
    2
    29
    ‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    😨 الان ج ا پدر اون نیروهای ایرانی رو درمیاره که باز چرا پاکستان رو میندازین به جون ما ؟ دفعه قبل 9 تا موشک زد کلی آدم منفجر شدن ادب نشدین ؟
    2
    18
    ‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    حزب دموکرات امریکا دچار سرگشتگی است. برای جلب ارا امریکائیان مسلمان و چپول استخوان لای زخم غزه گذاشت که جنگ را طولانی تر کرد و بدبختی های جانبی اش هم افزون شد. حالا نه تنها ارا مسلمان ها و چپول ها را ندارد خیلی از ارا یهودیان بسیار متنفذ امریکا را هم از دست داده است. اسرائیل برای بقای خودش هیچگونه راهی جز نابودی حماس ندارد
    1
    22
    ‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    بمناسبت به درک رفتن رئیس جمهور شش کلاس سواد و قصاب ایران و شکسپیر همراهش، سازمان ملل برایشان مراسم یادبودی برگزار کرده، بهمین مناسبت، امریکا دستور باز بودن تمام توالتهای مراکز دولتی و حتی سازمان ملل را جهت استفاده عموم اعلام کرده تا هر کس مایل است، از طریق توالتهای عمومی و همچنین توالتهای سازمان ملل، ادای ادرار و مدفوع خود را به آن نامبردگان تقدیم کنند. باشد تا برسد به روح آن به درک رفتگان، برای تسلی خاطر بازماندگانشان و همچنین رهبر مفعول و بقیه دست اندرکاران جمهوری عث حالی، باد معده خود را تقدیم کنید به آنها.
    2
    12
    ‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.