استفاده پاپ فرانسیس از یک واژه تحقیرآمیز برای اشاره به دگرباشان جنسی خبرساز شد

یورونیوز: رسانه‌های ایتالیایی روز دوشنبه گزارش دادند پاپ فرانسیس در یک جلسه محرمانه با اسقف‌های ایتالیایی ضمن تکرار اینکه نباید به همجنس‌گرایان اجازه کشیش شدن داده شود، از اصطلاحی بسیار تحقیرآمیز برای جامعه دگرباشان جنسی استفاده کرده است.

نشریه‌های لا رپوبلیکا و کوریره دلا سرا، پرتیراژترین روزنامه‌های ایتالیا، هر دو جمله‌ای از پاپ فرانسیس را نقل کرده‌اند که گفته است مدارس دینی یا کالج‌های کشیشی در حال حاضر بیش از حد مملو از «frociaggine» هستند. یک اصطلاح مبتذل ایتالیایی که معادل مودبانه‌اش تقریباً به عنوان «همجنس‌باز» ترجمه می‌شود.

لا رپوبلیکا این خبر را به نقل از چندین منبع ناشناس منتشر کرده، در حالی که کوریره دلا سرا گفته است چند اسقف ناشناس اظهارات پاپ را تایید کرده‌اند اما گفته‌اند او به عنوان یک آرژانتینی‌الاصل ممکن است متوجه نشده باشد اصطلاح ایتالیایی‌ای که استفاده کرده توهین‌آمیز است.

وب‌سایت شایعات سیاسی «داگوسپیا» اولین پایگاهی بود که در مورد این اتفاق گزارش داد. گفته می‌شود این اظهارات در جلسه مورخه ۲۰ مه بیان شده، زمانی که کنفرانس چهار روزه اسقف‌های ایتالیا با یک جلسه غیرعلنی با پاپ فرانسیس افتتاح شده است.

پاپ فرانسیس که ۸۷ سال سن دارد، به عنوان رهبری در کلیسای کاتولیک رومی شناخته می‌شود که نسبت به جامعه دگرباشان جنسی رویکردی مداراجویانه‌تر دارد.

او در سال ۲۰۱۳، در آغاز دوران صدارتش، گفت: «اگر شخصی همجنس‌گرا باشد و به دنبال خدا باشد و حسن نیت داشته باشد، من چه کسی هستم که او را قضاوت کنم؟»

زمانی که او در سال گذشته به کشیش ها اجازه داد برای زوج‌های همجنس‌گرا طلب آمرزش کنند، محافظه‌کاران مسیحی سخت به او واکنش نشان دادند.

با این وجود، او در سال ۲۰۱۸ در ملاقات با اسقف‌های ایتالیایی پیام مشابهی را در مورد همجنس‌گرایان در مدارس دینی کاتولیک اظهار کرد (منهای کلمات نامناسب گزارش شده) و به آنها گفت که متقاضیان سمت کشیشی را به دقت بررسی کنند و هرگونه موارد مشکوک به همجنس‌گرایی را رد کنند.

در سندی در سال ۲۰۰۵ در زمان بندیکت شانزدهم، پاپ پیش از فرانسیس منتشر شد، واتیکان گفته است کلیسا می‌تواند کسانی را که «دستکم سه سال به وضوح بر تمایلات همجنس‌گرایانه خود غلبه کرده‌اند»، به عنوان کشیش بپذیرد.

در این سند آمده است همجنس‌گرایان، کسانی که تمایلات همجنس‌گرایانه «عمیق» دارند و کسانی که از «فرهنگ به اصطلاح همجنس‌گرایان» حمایت می‌کنند باید از ورود به جرگه کشیشان منع شوند.
+11
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
    همجنسگراها یا به اصطلاح خودتون بچه‌ترنسیا دست از این اعمال بردارید و توبه کنید. دیدید که چگونه خداوند قوم لوط را نابود کرد.
    20
    10
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    شما در فرقه خودتان پونی زیاد دارید که به بچه تجاوز میکنند وصدایتان هم در نمی آید چه کمنی کاتولیک چه کلیساهای دیگر چه فرقی با هم دارید احمق جان همه یک ... هستید شما پیروان آئین ابراهیمی.
    7
    8
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    طبیعت حیوانی انسان بر گرفته از طبیعت حیوانیست وانکار ناپذیر احمق هر چه تلاش هم کنید از موسی تا محمد این را بر ما آشکار کرده پس خود را قدیس نخوانید گ..همیشه گ.. است وبه گل تبدیل نمیشود .
    4
    4
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    وجه مشترک پاپ با زرتشت(فرانکفورتی) خودمان دراین است که هردوفرق همجنسگرا باهمجنس باز را نمی دانند.یعنی پاپ ریپ میزند،فرانکفورتی ریق!البته دایره سواد اکثر طرفداران این فرقه دریک تراز است.
    4
    12
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.